Foto's als losse bestanden verzenden?

contextbinder

Well-known member
Vraagje van de het meest onkundige IT lid van heel het forum:

Ik neem 50 foto's met iphone, deze worden automatisch opgeslagen onder de map foto's - hoe kan ik deze 50 foto's via e-mail verzenden met als voorwaarde dat ik een mail krijg met 50 bijlagen en geen bericht met 50 foto's.
 
Als ik het goed lees wil je 1 e-mail met 50 bijlagen (de foto's) versturen. Ik denk dat dit sowieso qua bestandsgrootte al te groot gaat zijn om in 1 keer te sturen.
 
Sowieso te groot om die alle 50 in 1 mail te zetten als bijlage, iOS/MacOS maakt er dan een MailDrop bestand van dat 30 dagen lang beschikbaar blijft om te downloaden en op te slagen.
Wat op zich ook perfect werkt.

In uw foto-app alle 50 aanvinken en dan “delen -> email”

En anders een paar mails sturen met 10 foto’s per stuk ofzo en kijken of de maximale grootte van een bijlage niet overschreden wordt.

Ik denk dat het op een iPhone sowieso altijd lijkt alsof er geen bijlages zijn en alles er als een foto staat, omdat die automatisch ingeladen worden, maar als ge uw e-mail bijvoorbeeld dan op een Windows computer opendoet, dan staan die daar wel gewoon als bijlage in.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed lees wil je 1 e-mail met 50 bijlagen (de foto's) versturen. Ik denk dat dit sowieso qua bestandsgrootte al te groot gaat zijn om in 1 keer te sturen.
Sowieso te groot om die alle 50 in 1 mail te zetten als bijlage, iOS/MacOS maakt er dan een MailDrop bestand van dat 30 dagen lang beschikbaar blijft om te downloaden en op te slagen.
Wat op zich ook perfect werkt.

In uw foto-app alle 50 aanvinken en dan “delen -> email”

En anders een paar mails sturen met 10 foto’s per stuk ofzo en kijken of de maximale grootte van een bijlage niet overschreden wordt.

Ik denk dat het op een iPhone sowieso altijd lijkt alsof er geen bijlages zijn en alles er als een foto staat, omdat die automatisch ingeladen worden, maar als ge uw e-mail bijvoorbeeld dan op een Windows computer opendoet, dan staan die daar wel gewoon als bijlage in.
50 is idd wat veel - was als voorbeeld - probleem is als volgt: ik selecteer de foto's en deel deze via e-mail - in die mail staan dan geen bestanden maar gewoon de foto's allen onder/naast elkaar - ik zou dus graag hebben dat er gewoon aparte bijlagen zouden zijn die je vervolgens ook gewoon kan kopiëren en plakken. Bij de opties voor verzenden vind ik ook niet meteen een oplossing voor dit ogenschijnlijk banaal probleem
 
50 is idd wat veel - was als voorbeeld - probleem is als volgt: ik selecteer de foto's en deel deze via e-mail - in die mail staan dan geen bestanden maar gewoon de foto's allen onder/naast elkaar - ik zou dus graag hebben dat er gewoon aparte bijlagen zouden zijn die je vervolgens ook gewoon kan kopiëren en plakken. Bij de opties voor verzenden vind ik ook niet meteen een oplossing voor dit ogenschijnlijk banaal probleem
Heb je al eens geprobeerd met 1 foto toe te voegen aan uw mail en eens aan uw eigen te mailen? Dan kan je zien hoe het eruit ziet. Kan goed zijn dat het is zoals @Lt. ZweedVoet zegt dat ze er in een mailprogramma wel als bijlage bijzitten.
 
Eveneens geprobeerd - nog steeds als foto en niet als bijlage
Op zich heb je geen controle op welke manier de ontvanger zijn mails leest. Wat je wel kan doen langs jouw kant is om te zorgen dat je de mail als "platte tekst" (plain tekst) verstuurt. Kijk dus of je een optie hebt om HTML uit te schakelen. Dat zal uw beste gok zijn. Maar zoals gezegd, je hebt nooit controle op welke manier of met welke tool de ontvanger de mail zal bekijken.
 
Terug
Bovenaan