Fanboys/girls

Bernie.be

Well-known member
Het lijkt me eens interessant om te kijken wie welke console prefereert (ook verleden) en waarom.
Wat vind je goed/slecht aan de concurrentie?

Ik ben Xbox fan van het eerste uur.
In de tojd onmiddellijk verkocht toen ik de eerste outdoor beelden van Halo zag.
Erna mij rot geamuseerd met gears op de 360 (samen met de @dafran 😀)
Vandaag eindelijk de series X te pakken gekregen.

Ik heb ook nog een ps4 en switch.
Nintendo is geen uitleg voor nodig. Toppers in alles wat ze doen.
De GAYstation (effe uitdagen 🤣)heb ik voor de naughty dog games.

Sony is vooral goed in marketing denk ik. Hey aan de man brengen van hun producten mbv overdreven, maar effectieve slogans (emotion engine ps2 anyone?)
En natuurlijk hun games.
Ik hoop echt dat ms deze gen nu ook eens zich focust op niet enkel multiplayer games

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Xbox.
Begonnen als Amiga fanboy, al heb ik er zelf nooit één gehad. Maar de buren en mijn tante hadden er ene en daar heb ik uren op gesleten. Zelf een super Nintendo, maar slechts enkele games (nu is het mijn favoriete retro console).
Dan Playstation (de N64 vond ik maar niks en nu nog zegt hij me weinig, die controller :( ).
De zesde generatie, zelf een inkomen, heb ik zowel de Dreamcast, PS2, Gamecube als Xbox gekocht, en ik kan niet zeggen dat er ik er één verkies boven de andere.
Zevende generatie pas na 2 jaar een 360 gekocht (grote backlog 6de generatie) en enkele jaren later een PS3. Hier gaat mijn voorkeur duidelijk naar de 360, met de controller als voornaamste reden. (Imo beste controller ooit, een AA batterijen vind ik een voordeel).
Een Wii pas gekocht toen het al een dood systeem was, maar omdat de games toen zo goedkoop waren (en nog zijn), nu wel een enorme collectie en het heeft wel zijn charmes.
Vorige generatie (en voor mij, net als vele nog de huidige) sowieso Xbox, de gamepass alleen al. Momenteel heb ik zelfs geen PS4 meer in huis (uitgeleend, hier stond hij stof te happen, en de drive is stuk).

Ik ben altijd een SEGAfan geweest. Zl kon ik nintendo wil appreciëren.
Mijn favo console is de dreamcast (al is dat mss meer uit nostalgie)
Het enige waar ik jaloers op ben is die naughty dog games van ps

Xbox, heb ze hier allemaal nog staan.
Xbox ,Xbox 360 (witte, elite).Xbox one, Xbox one x ,en nu series x.
Begonnen op commodore 64 met cassettes.
Daarna altijd Sega gehad.

Playstation fan hier, heb ze allemaal gehad maar langs de andere kant heb ook nooit Xbox gespeeld dus kan niet echt oordelen maar die console spreekt mij gewoon minder aan (puur op de looks dan)

Ik ben een videogame-fan, telt da ook als fanboy? ;)
Ik heb een PS3/PS4/PS5, Xbox X, WiiU (ik zie op dit moment nog niet heeeel fijn redenen om naar een switch te gaan), een Retron 5 (speelt Sega 8/16 bit, nes, snes, gb/gba en gamegear), een Mame-arcadecabinet en een virtualpinball).

Allemaal afwisselend per gen gehad, nooit meerdere tegelijk per gen.
Nintendo Switch als uitzondering, Nintendo blijft verbazen qua creativiteit, bijna elke Nintendo IP komt hier binnen. Voor mij is het ook de leukste console voor platformers en indie games.

Sinds april een PS5 in huis gehaald. De PS4 exclusives waren simpelweg indrukwekkend, ben vrij zeker dat Sony het deze gen minstens evengoed zal doen.

Als kind was het vrij simpel : veelal verkoos je de console die jouw vrienden ook hadden.
Als volwassene is het moeilijker : de constante afweging van, ga ik wel nog de tijd hebben om voldoende te spelen, zodat de prijs te verantwoorden is, ongeacht welke console :biglaugh: Het antwoord is gelukkig nog altijd ja.

Het enige da ik eigenlijk nooit heb gehad is een xbox. Not sure why, denk dat ik indertijd gewoon absoluut geen fan was van de controller omdat ik die van playstation altijd gewoon was.

Kheb gewoon als klein manneke op mijn 12/13 ooit ne playstation 1 2dehands gekocht me ne modchip in en sindsdien is da gewoon ps2, ps3,ps4 geworden. De laatste iteratie wel van weg gebleven. PS4 heb ik in den tijd ook enkel maar gekocht voor horizon zero dawn, god of war, spiderman en red dead redemption 2.

Maar aangezien bijna alles op PC uitkomt ist eigenlijk puur PC

Kheb een switch gehad, die verkocht zonder der iet op te doen. Kheb nog nen 3DS liggen en wa game boys maar that's about it. PC all the way.

Maar ik ben ni zo het type da zegt van da da beter is (because, obviously you'd be blind to not see it) en als iemand liever xbox of playstation speelt, be my guest.

Het hele mijn shit is much better than yours is iets van toen ik nog een jong gastje was.

Begonnen met Xbox 360, heel veel plezier mee beleefd maar toen heb ik een Playstation 3 gekocht en sedert dan bij Playstation gebleven. Enigste reden zijn de exclusives

Heb ook altijd wel een Nintendo console in huis gehad, nu ook een Switch waar ik dagelijks op speel

Vroeger bij vrienden de PS1 ontdekt, dan zelf een PS2 gekocht/gekregen en sindsdien altijd bij Playstation gebleven.
Eerste console bij ons thuis was de SNES

Playstation fan hier. alle consoles gens gehad (behalve de Pro's en de slims, tot nu toe hebben men 'launch' modellen het altijd uitgehouden tot de volgende gen.

Vroeger wel SNES, N64, Wii & nu de switch gehad. Voor tussendoor.
Ook alle Xboxen eigenlijk gehad voor de exclusives, zowel de originele, 360, One als nu de Series S. Al blijf ik erbij, ik grijp altijd terug naar de Playstation voor te gamen. Multiplatform hangt er van af waar (Gamepass of niet, Stadia Pro, Gamesharen met broer op PS)...

Ik had overlaatst gezien, PS logged 2000+ uren (weet niet vanaf welke gen ze dit tracken), Xbox iets van een 200-tal uur :).

PS by far hier, dan Nintendo (wat de laatste jaren neig gegroeid is bij mij) en dan pas Xbox.

Grootste en enigste reden is gewoon de games... in de 360 era had MS ook zaken om mee uit te pakken, echter was da de enige gen waarbij ze dat hadden (jammer genoeg). Gamepass vind ik iets geweldig wel, maar die kan ik me ook gewoon aanschaffen op PC dus de console blijft voor mij een overbodig toestel. Maar ik zie ook wel de kracht hiervan in bij jongere mensen met een minder budget. 1 console en gamepays = Heel veel game time!! Maja het weegt gewoon niet op voor mij tegen over de exclusive games van PS.

Neogeo en Sega fanboy

Maar de meeste consoles houd ik wel van , PS3 en Xbox 360 vind ik ook toppers de wiii is niet mijn ding , ook al ben ik zot geweest van mijn Super Nintendo en mijn favo Nintendo console de N64 .

Ik speel wel nog altijd het meest op Pc vooral de BF3 en BF4 games .

De Series S is ook echt een top console in mijne ogen , niks geluid en supersnel alleen die gamepass kost wel wat geld , wat te begrijpen valt.

De controller van de Series S is ook echt een topper , samen met de Neogeo controller clicki sound gotta love it.

Neogeo en Sega fanboy

Maar de meeste consoles houd ik wel van , PS3 en Xbox 360 vind ik ook toppers de wiii is niet mijn ding , ook al ben ik zot geweest van mijn Super Nintendo en mijn favo Nintendo console de N64 .
fuck man. Altijd mijn wens geweest de AES te hebben.
Maar veeeel te duur.
Al heb ik er ene zien staan met doos voor 400€ 😅

In Japan vind je die nog veel .

Je kan ook de Neogeo CD of CDZ kopen die games zijn pak goedkoper maar hetzelfde , alleen de laadtijd is veel langer CDZ is wel pak sneller als de top loader en front loader.

Er komt een nieuwe Neogeo Dit jaar uit en het zou geen mini zijn en online gameplay.

Hier heb ik een Neogeo CD gekocht in nieuwstaat , dan moet je alleen nog een spanningsomvormer kopen 25€ bol.com ofzo

Ik ben een fanboy van goede games!

Heb bijna elke mainstream (dus geen Phillips, SNK, enz.) console en handheld gehad sinds de NES/Master System generatie.
Zoveel goede herinneringen aan elk systeem.

Wel altijd een lichte voorkeur gehad voor de pc.

Ik ben wel fan boy van playstation en nintendo, ben er ook mee opgegroeid ook wel elke xbox console gehad maar hun titels spreken me net wat minder aan ben wel zwaar fan van de forza reeks.
Sega is enige console dat ik nooit gehad heb.

Terug
Bovenaan