Facebook account gehacked en geblokkeerd

berenod

Well-known member
Begrijp niet hoe...
Ik zie een e-mail binnenkomen met een "reset password" code voor Facebook.
Was niet thuis, maar lag er niet wakker van, mijn e-mail (gmail) staat op two factor authentication, waardoor mijn smartphone of telefoonnummer nodig is om op een "nieuw" toestel in te loggen in Gmail.
De enige wachtwoord recuperatie opties in mijn Facebook zijn via mijn GSM nummer of via dat gmail adres.
In mijn Gmail beveiligingscenter kan ik geen vreemde logins of nieuw aangemelde toestellen teugvinden.
Dus hoe ze aan die wachtwoord resetcode geraakt zijn is mij een mysterie, zie hieronder...

En toch moeten de hackers op een of andere manier aan die wachtwoord reset code geraakt zijn, want een minuut nadat die e-mail met wachtwoord reset code effectief verstuurd was krijg ik weer een mail dat mijn wachtwoord veranderd is, vanuit Vietnam vanop een Samsung S9+. IP adres geeft een VPN aan.

Toen heb ik onmiddellijk toen ik thuis kwam enkele minuten later zelf terug een wachtwoord reset proberen te doen, maar terwijl ik ermee bezig was krijg ik een mail dat er "ongepaste" content gepost was, en 10 seconden later is mijn account helemaal geblokkeerd.

En het allerergste, je krijgt dan een bericht dat je 30 dagen hebt om te vragen van je account te deblokkeren (moet je je ID kaart doorsturen), echter lukt dit niet, ik krijg een bericht dat wegens Corona Facebook minder "reviewers" heeft, en men de beslissing waarom de account geblokkeerd is niet kan beoordelen...

WTF? Was een account van dik meer dan 10 jaar oud, zelfs al mijn messenger berichten zijn foetsjie...

En nu lig ik natuurlijk helemaal wakker waar ergens het lek zit, hoe men aan die code geraakt is, geen enkele vreemde login op mijn gmail, en mijn gsm met simkaart ligt naast me...





 
Laatst bewerkt:
Via GSM nummer, is dat dan SMS? Want SMS is blijkbaar niet zo'n heel goede beveiligingsmethode.
Microsoft raadt dit ook effectief af als 2fa methode.
Al weet ik niet of dit het probleem is geweest in jouw situatie.
 
Ho Chi Minh, dat moeten ze nu toch zélf beseffen dat jij dit niet gedaan hebt #wtf

veel succes, hopelijk lukt het met de nieuwe aanvraag, maar zoals steeds met grote bedrijven zal je veel geduld moeten hebben
 
Terug
Bovenaan