Google account in gevaar? Hoe google contacteren?

GETHEZ

Well-known member
Ok, ik heb dit reeds gepost op discord, maar we zouden dit graag in orde brengen. Het gaat om mijne nonkel zijn google account. Om het gemakkelijker te maken om telkens de e-mail adressen neer te pennen begin ik met het overzicht van de 3 betrokken adressen:

-Mail A: familienamen @ outlook.com
-Mail B: voornaam. famille [email protected]
-Mail C: voornaam. familie naam [email protected]

Het ding is namelijk dat hij voorheen mail A gebruikte als zijn main mailadres, en vermoedelijk mail B voor zijn Android Google account op zijn pixel phone (en mogelijks ook voor zijn google account)

Hij weet dus niet met zekerheid of het mail A of B was hetgeen gekoppeld was aan zijn google account, maar de situatie is als volgt:

Hij is dus niet zeker of hjj ergens op geklikt heeft om mailadres C aan te maken, hij weet dat hij een bepaalde dag aan het knoeien was met verschillende wachtwoorden, en misschien werd dit mailadres voorgesteld om gekoppeld te worden aan zijn google account.

Wat wel zeker is is het feit dat mailadres C ongevraagd nu als de primary mail staat in de google instellingen, en dat mailadres A nu als recovery adres staat.

Hij krijgt ook meldingen van beveiliging / inlogpogingen binnen op zijne gsm (hij zal ze mij straks doorsturen). Is er maw iemand bezig met zijn google account aan het overnemen, en waarom kan je in de google settings zelf niks veranderen om primaire google account mailadres terug te vervangen naar wat je zelf wilt. Ik was verleden keer bij hem, en er was dus nergens één of andere knop te bespeuren om die adressen terug te wijzigen en de variant C gewoonweg te wissen...

Kan google eigenlijk gecontacteerd worden, en hoe doe je dat het best? Google is almachtig, maar hoe kan je die vastkrijgen lijkt me een ander verhaal?

Kunnen zij dus bijvoorbeeld zien of er iemand anders vanop een andere locatie probeert in te loggen in zijn account? Ik vind dat toch allemaal vreemd dat je zelf je Google mailadres niet kan wijzigen naar believen. Tenzij iemand weet hoe dit te doen??

Alle hulp is welkom...

- kan je nog inloggen met mail A op outlook?
- kan je nog inloggen met mail B op google?

Anders via de browser op een PC proberen: https://myaccount.google.com/email
sowieso kun je uw primair emailadres niet veranderen.
Dus indien je mail B terug wilt gebruiken: inloggen met mail B.

- kan je nog inloggen met mail A op outlook?
- kan je nog inloggen met mail B op google?

Anders via de browser op een PC proberen: https://myaccount.google.com/email
sowieso kun je uw primair emailadres niet veranderen.
Dus indien je mail B terug wilt gebruiken: inloggen met mail B.
Ik ga morgen bij hem. Kan ik die ongevraagde 90 variant niet wegkrijgen bedoel je?

Hij heeft daar uiteraard geen login (wachtwoord) van, en we gaan nu niet bepaald inloggen met zijn geldige ww'en in die mail C, dat is de kat helemaal bij de melk zetten denk ik dan

Ik ga morgen bij hem. Kan ik die ongevraagde 90 variant niet wegkrijgen bedoel je?
Je kan een google account laten deleten, via de eerdere link, maar dan via 'gegevens en privacy' en daar naar onderaan 'je Google-account verwijderen'

Maar sowieso eerst zorgen dat je op/met mail B kan inloggen natuurlijk. en dat daar alles OK is.

Je kan een google account laten deleten, via de eerdere link, maar dan via 'gegevens en privacy' en daar naar onderaan 'je Google-account verwijderen'

Maar sowieso eerst zorgen dat je op/met mail B kan inloggen natuurlijk. en dat daar alles OK is.
Wacht eh, dat ik effe meeben... Ik dacht verleden keer dat we konden inloggen met mail B, welke stappen doen we dan precies?

Want nu spreek je van een account te wissen?

Dus ik kan primair mailadres wel zelf veranderen naar mail B en dan mail C wissen? Is dat de manier van aanpak?

Bij mijn weten was er geen enkele knop om primaire mail te wijzigen

Wacht eh, dat ik effe meeben... Ik dacht verleden keer dat we konden inloggen met mail B, welke stappen doen we dan precies?

Want nu spreek je van een account te wissen?

Dus ik kan primair mailadres wel zelf veranderen naar mail B en dan mail C wissen? Is dat de manier van aanpak?

welja, indien je mail C niet meer wilt, omdat die ergens per ongeluk is aangemaakt is.. zou ik die dan laten deleten. (gemakkelijkste is via browser op de computer)

op de Android GSM kun je het primair adres wijzigen naar diegene dat je wilt.

welja, indien je mail C niet meer wilt, omdat die ergens per ongeluk is aangemaakt is.. zou ik die dan laten deleten. (gemakkelijkste is via browser op de computer)

op de Android GSM kun je het primair adres wijzigen naar diegene dat je wilt.
Check, maar we moeten dus ergens inloggen in zijn account met mail B. Heb je toevallig een tutorial (video) daarvan?

Ik heb gewoon schrik dat daar morgen geen enkele knop zal zijn om te switchen, of mail B als primaire mail te zetten, (en daarna dan mail C te wissen...)

We hebben dus ingelogd met de mail B, en de andere mail (C) gewoon vergeten gedaan. Ook 2 staps verificatie aangezet. Momenteel nergens meer te bespeuren mail C, laten we hopen dat het zo blijft

Kan google eigenlijk gecontacteerd worden, en hoe doe je dat het best? Google is almachtig, maar hoe kan je die vastkrijgen lijkt me een ander verhaal?
Bij Google is het meeste gratis, maar als ge een probleem hebt moogt ge het dus ook zelf oplossen.
Ze zijn onmogelijk te bereiken als gewone consument.

Terug
Bovenaan