iamhollywood
Well-known member
Omdat we als maatschappij het ook mogelijk maken om taboes te laten bestaan. We zijn imo een vrij gesloten maatschappij. Het is waar dat iedereen dat op een andere manier gaat verwerken, maar ik merk toch dat wij in onze maatschappij heel snel geneigd zijn te zeggen ‘het komt wel goed’ en weinig oprecht aandacht schenken aan hoe iemand zich voelt. We zitten allemaal dermate vastgeroest in de dagdagelijkse raterace dat er maar weinig ruimte is voor oprechte hulp.Het is nu ook wel dubbel, ik denk dat wij een van de weinige samenlevingen zijn (en dan doel ik op West-Europa vooral) waar zoiets niet gewoon onder de radar blijft. Het is ook gewoon moeilijk om te peilen naar iemand zijn mentale toestand, en dat is deels cultureel (het taboe daarop hier), maar ook gewoon zuiver praktisch denk ik dat weinigen daar problemen verwachten bij iemand die onder naar de buitenwereld toe "normale" omstandigheden is grootgebracht. Niet iedereen gaat er ook onderdoor door een gebrek aan ouderliefde, ik denk dat er dan wel ook enkele intrinsieke eigenschappen van de persoon zelf hebben gespeeld. Het lijkt me gewoon iets dat we misschien kunnen verbeteren, al is dat ook een hele uitdaging, maar compleet vermijden daar geloof ik niet in.
Dat iemand naar buiten brengt dat die nooit een uitweg met die ideeën heeft gevonden zou net een wake-up call moeten zijn.
. Zijn ouders waren er tout court niet en alles wat hij ondernam of deed werd door de ouders geminimaliseerd en afgebroken, het was nooit goed genoeg.