Eternal Strands

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
eternal.png

release: 28 januari 2025
genre: action-adventure
dev: Yellow Brick Games

Iets nieuws van Mike Laidlaw, in een vorig leven creatief directeur van Dragon Age.

Play as Brynn, a young but fearless Weaver, determined to recover her people’s cultural home in the debut fantasy action adventure title from Yellow Brick Games, a new independent studio founded by industry veterans.

Armed with powerful magical abilities and an arsenal of magical weapons, face enemies that range from humanoid constructs to towering beasts. Use the environment and temperature to your advantage in battles against a diverse roster of fantastical creatures, like turning a dragon’s fiery breath against ice-covered minions. Climb every surface and use arcane skills to create new paths. Explore the world in pursuit of the Enclave’s lost mysteries and challenge giant titans on your journey.

Verschijnt 28 januari 2025.

In de nieuwe trailer ook een glimp van een gratis DLC ontworpen door het Final Fantasy team:

The first post-launch update will be available for free, and will feature a new Epic creature, weapons and armor set designed in collaboration with Creative Studio III’s renowned lead artist Yusuke Mogi (known for Final Fantasy XIV Online).

The new trailer teased a glimpse of what the aerial Epic will look like, bringing a striking, visually dynamic addition to the game, that will push the boundaries of combat in Eternal Strands with Creative Studio III’s unique and beloved artistic flair.

Laatst bewerkt:
Heeft op PC nu al een demo waarmee je de intro van de game kunt spelen, met save progress:

❓What will I get to do in the demo? Will I get to fight any of the Epics?

The demo starts at the beginning of the game and finishes at what we consider “Part 1” of the game.

You’ll get to explore two areas of The Enclave (excluding Basecamp), encounter a handful of small enemies and fight up to three types of Epics. You’ll have access to the crafting system, all three base weapon types (Sword & Shield, Bow & Arrow, Two-Hander) as well as a limited set of magic spells to use in combat.

❓Will my progress carry over from the demo to the full game when it releases?

Yes!

b35871c841ad63599ba15d98768dd4b7cc6b4049.png

Via gamepass mij de laatste 2 weken al serieus geamuseerd met dit debuut van Yellow Brick Games.

Minpunten effe uit de weg:

- Janky combat.. like, Janky.
- Janky storytelling:
* stukken cgi, dan weer half geanimeerd, dan veel simpele "still shots" zoals een comic book
* Enorm veel lore waar ge interesse voor moet vinden want het is allemaal tekst based.. goed geschreven wel.
- Slow burn. Zowel verhaal als gameplay progressie(zeker op hard.. wat aanvoelt als normal)
- Weinig variatie qua vijanden
- Letterlijk niets origineel. Zilch. Nada. Noppes.

Maar als ge dat allemaal kunt omarmen(nieuwe studio, debuut, komaan), dan hebt ge hier een echte opsomming van wat de 3rd person adventure game is, sinds dat heilige jaar van onze Triforce, 1998.

De pluspunten:

- Mooie handgemaakt maps. Niet super divers en het heeft wel wat weg van een "Fortnitis" look, maar hier is duidelijk goed over nagedacht en veel werk in gekropen. Iets organisch doen aanvoelen en niet "gamey" is waar de meeste games voor mij persoonlijk in falen.
- Dynamische combat dat mij hier al meer dan één keer heeft weten te verrassen. 25tal uur ver en ik experimenteer en speel nog steeds met al de systemen. Ondanks de jank. Ondanks rubberbanding ai en shit.
- Sterk geschreven personages en lore. Goeie voice acting draagt veel. Een leuke cast met overtuigend oog voor diversiteit.. voor sommige zal dat ook wel een minpunt zijn. Eerste 10 uur nauwelijks opgelet maar dan was er een vonk met een npc(Casmyn) en wat teksten hier en daar en.. ondanks dat het verre van origineel is, en ik zelden echt om verhaal geef in games, weet deze mij toch te bereiken.
-Genereus loot systeem. Simpel, maar gaat dieper dan je denkt.

Speel op hard(normal rly). Zet uw quest marker en compass af. Gebruik de in-game map in het menu(valt ook niet in je hud te gebruiken) en leer snel de locaties van de "health sacks" en je hebt de beste "7/10" game van het jaar.

Terug
Bovenaan