Ervaringen met tanden bleachen

sinvayne

Member
Ben al een hele tijd aan het twijfelen om mijn tanden eens te bleachen. Iemand op mijn werk was heel enthousiast over zo'n pakketje dat je thuis zelf doet. Zelf zou ik daar enorm veel schrik van hebben dat er iets misloopt. Aan de andere kant is het een pak goedkoper dan als je het bij de tandarts laat doen (100EUR DIY vs 500EUR bij de tandarts). Bovendien zouden de effecten in beide gevallen redelijk snel vervagen waardoor je het regelmatig (geen idee wat de frequentie is) zou moeten heralen.
Daarom eens een post om te polsen naar ieders ervaringen: iemand al gedaan? Wat zijn jullie ervaringen en wat heb je er in grootorde voor betaald?

@sinvayne
Beetje late reactie maar misschien heb je er toch nog iets aan.

Die diy kit ook geprobeerd en dat helpt echt maar een mini beetje en na enkel dagen was het terug normaal... De stof die het bleken echt doet mag alleen door tandartsen gebruikt/verkocht worden, dus die diy kits zijn eigenlijk rommel (in mijn ervaring).

Dan dit jaar bij de tandarts zelf geweest (420 euro betaald, maar het gros daarvan is voor het bitje dat natuurlijk enkel jaren kan gebruikt worden) en je merkt wel duidelijk het verschil, na 4 keer thuis herhalen dan zijn mijn tanden merkbaar witter en blijft het effect nu toch al enkele maanden. Ik kan verschillende mensen die het al langer doen en zij doen gewoon na een jaar ongeveer terug een 3-5 beurten.

Mijn advies is dus geen geld wegsmijten door optie 1 te proberen, wil je echt wittere tanden ga dan voor optie 2.

@sinvayne
Beetje late reactie maar misschien heb je er toch nog iets aan.

Die diy kit ook geprobeerd en dat helpt echt maar een mini beetje en na enkel dagen was het terug normaal... De stof die het bleken echt doet mag alleen door tandartsen gebruikt/verkocht worden, dus die diy kits zijn eigenlijk rommel (in mijn ervaring).

Dan dit jaar bij de tandarts zelf geweest (420 euro betaald, maar het gros daarvan is voor het bitje dat natuurlijk enkel jaren kan gebruikt worden) en je merkt wel duidelijk het verschil, na 4 keer thuis herhalen dan zijn mijn tanden merkbaar witter en blijft het effect nu toch al enkele maanden. Ik kan verschillende mensen die het al langer doen en zij doen gewoon na een jaar ongeveer terug een 3-5 beurten.

Mijn advies is dus geen geld wegsmijten door optie 1 te proberen, wil je echt wittere tanden ga dan voor optie 2.

En merk je iets van neveneffecten na zo'n 'kuur'? Iets gevoeligere tanden bijvoorbeeld?

En merk je iets van neveneffecten na zo'n 'kuur'? Iets gevoeligere tanden bijvoorbeeld?
De 20uur na de nacht zijn voor mij persoonlijk echt kut, mijn tanden staan precies constant in brand.

Eenmaal wanneer dat voorbij is merk je wel dat ze 'iets' gevoeliger blijven, maar ze doen geen pijn meer.

Maar ik heb vrienden die daar gewoon niks van merken, dus ik zal wel iets gevoeliger zijn :D

Ik heb ook zo'n bitje gehad en dan "opalscene" gebruikt als product om wittere tanden te krijgen.
Tijdens het bleken kreeg ik af en toe een pijnscheut en de eerste weken na de kuur veel gevoeligere tanden voor koude vloeistoffen. Daarna vermindert het weer stelselmatig.

Ik heb ook zo'n bitje gehad en dan "opalscene" gebruikt als product om wittere tanden te krijgen.
Tijdens het bleken kreeg ik af en toe een pijnscheut en de eerste weken na de kuur veel gevoeligere tanden voor koude vloeistoffen. Daarna vermindert het weer stelselmatig.

Maar ook jij merkt echt wel resultaten hiermee?

Terug
Bovenaan