Ervaringen instant pot?

Ik heb zo ne crockpot van 2.4L , heb daar is 1x ribbetjes in gemaakt en was echt wel goed. Maar hebben eigenlijk gewoon te weinig plaats in de keuken, heb die op 2dehands gezet voor 20euro maar niemand moet dat hebben precies.

Ik heb zo ne crockpot van 2.4L , heb daar is 1x ribbetjes in gemaakt en was echt wel goed. Maar hebben eigenlijk gewoon te weinig plaats in de keuken, heb die op 2dehands gezet voor 20euro maar niemand moet dat hebben precies.
die van mij staat in de garage, dat haal je toch alleen maar uit als je dat nodig hebt?

"instant pot". Toen iemand deze reactie gaf in de andere thread (als reactie op brochette's die 1 dag in de auto bleven liggen),
was mijn eerste idee dat instant pot: onmiddellijk naar wc moeten met diarree is.

Dankzij deze thread zie ik dat dit niet klopt.

"instant pot". Toen iemand deze reactie gaf in de andere thread (als reactie op brochette's die 1 dag in de auto bleven liggen),
was mijn eerste idee dat instant pot: onmiddellijk naar wc moeten met diarree is.

Dankzij deze thread zie ik dat dit niet klopt.
Too much information 🙈😬

De Instant Pot duo crisp (5,7l) is on its way. Ivm BF was deze een stuk goedkoper. Gezwicht. Ben heel benieuwd.

Ik weet niet of er een receptenboekje bij zit. Misschien wel handig om wat recepten te hebben en zo ook kennis te maken met alle mogelijkheden die het heeft.

De gerechten die jullie maken, zijn dat eigen recepten of overgenomen van een boek of site?

De Instant Pot duo crisp (5,7l) is on its way. Ivm BF was deze een stuk goedkoper. Gezwicht. Ben heel benieuwd.

Ik weet niet of er een receptenboekje bij zit. Misschien wel handig om wat recepten te hebben en zo ook kennis te maken met alle mogelijkheden die het heeft.

De gerechten die jullie maken, zijn dat eigen recepten of overgenomen van een boek of site?
Hier staan wat receptjes.

Ondertussen de Instant Pot duo crisp 5,7 liter in huis en in gebruik genomen.

Eerste indruk: wat een gedoe (ziet er ingewikkeld uit ivm de hele lange gebruiksaanwijzing) maar het valt mee. Het is even wennen maar je krijgt het snel genoeg door.

Al twee keer soep gemaakt en een paar keer de air fryer gebruikt (broodjes). Er zit 1 degelijke rvs pot bij die er altijd in moet of je nu het pressure cooker deksel gebruikt of het air fryer deksel. Dus als je soep maakt met het ding moet je eerst de soep overhevelen, de rvs pot afwassen en dan kan je de broodjes bakken. Het kan dus handig zijn een tweede rvs pot te kopen (met deksel). Voordeel is dat het in de vaatwasser kan. Voor de rest krijg je er wat noodzakelijke accessoires bij. Vooralsnog geen behoefte om er een bij te kopen. Op een tweede rvs pan is het compleet.

Het air fryer deel oogt wat klein. In elk geval kleiner dan onze vorige. Er passen precies drie broodjes in dankzij het treetje: één onderin en twee erop. Ik vraag me dan ook af of er een hele kip in kan.

Overal indruk: degelijk, handig en slim apparaat waarbij er vanuit de consument gedacht is i.p.v. de fabrikant. Ik kan me voorstellen dat een Philips baalt dat zij dit niet op de markt heeft gebracht. Dan zou de prijs wel veel hoger zijn geweest.

Gebruik dit hier ook bijna wekelijks. Het is een must-have voor mijn Braziliaanse vrouw. :p
Rijst met zwarte of bruine bonen is de basis voor alledaags eten.
Het voelt toch veiliger aan om deze instant-pot te gebruiken ipv de klassieke pressure cookers. Al genoeg online gezien van pressure cookers die ontploffen. :unsure:

Terug
Bovenaan