Ervaringen BMW G20/G21 330i/330e

Net hetzelfde als de mijne. Ik vind deze nieren beter staan bij de kleur dan de zwarte. En iedereen rijdt met de zwarte rond. Wat unieker.
Enige wat ik nog wil doen is de ruiten tinten maar wil het wel door iemand laten doen zodat het deftig is.
Ah, tof :)
Ik moet zeggen dat het irl beter meevalt dan op foto. Ze zijn niet chroom maar eerder een soort metaal finish.
Het is alleszins geen must om ze te vervangen, we zien wel.
Achterste ruiten tinten heb ik ook al zitten aan denken maar op zich stoort het mij niet.
Wat ik wel zeker wil doen is de huidige velgen gebruiken als wintervelgen (en winterbanden laten opleggen) en 19" velgen voor de zomer. 20" zijn misschien nog iets mooier maar ik wil niet teveel aan comfort inboeten. Styling 995 in volledig zwart interesseren mij wel of Vossen HF-5 maar ik moet eerst eens wat meer zoeken wat er allemaal verkrijgbaar is + het moet ook nog min of meer betaalbaar blijven want HRE en dergelijke is toch wel wat boven budget.

Ah, tof :)
Ik moet zeggen dat het irl beter meevalt dan op foto. Ze zijn niet chroom maar eerder een soort metaal finish.
Het is alleszins geen must om ze te vervangen, we zien wel.
Achterste ruiten tinten heb ik ook al zitten aan denken maar op zich stoort het mij niet.
Wat ik wel zeker wil doen is de huidige velgen gebruiken als wintervelgen (en winterbanden laten opleggen) en 19" velgen voor de zomer. 20" zijn misschien nog iets mooier maar ik wil niet teveel aan comfort inboeten. Styling 995 in volledig zwart interesseren mij wel of Vossen HF-5 maar ik moet eerst eens wat meer zoeken wat er allemaal verkrijgbaar is + het moet ook nog min of meer betaalbaar blijven want HRE en dergelijke is toch wel wat boven budget.

Ik zou zelf wel nooit volledig zwarte velgen nemen, geef het direct wat een patserbak gevoel.
(Is natuurlijk mijn persoonlijke mening)

De velgen die er nu op liggen vind ik wel héél vet.

Bij deze zijn de papieren opgemaakt voor een 330i touring xdrive LCI2 😀
Skyscraper Grau met M-Sportpakket, van 10/2024 met net geen 10k kilometers.
Gekocht bij BMW Premium Selection met 4 jaar garantie! Overname van mijn Civic was 14k.
Proficiat! Hoe beviel de testrit qua power? Hangt ook wat af van wat je komt natuurlijk, hoeveel pk's had je Civic?

Ik zou zelf wel nooit volledig zwarte velgen nemen, geef het direct wat een patserbak gevoel.
(Is natuurlijk mijn persoonlijke mening)

De velgen die er nu op liggen vind ik wel héél vet.
Ik begrijp wat je bedoeld en ik ga het zeker niet ontkennen, maar ik vind zwarte velgen wel mooi eronder en zeker al omdat de raamomlijsting en M-sport onderdelen al in het zwart zijn uitgevoerd.
De huidige velgen zijn idd niet mis maar een 19" zou er net ietsje mooier onder staan.
Enfin, we zien wel. Ik ga er toch eerst zo van genieten.
Proficiat! Hoe beviel de testrit qua power? Hangt ook wat af van wat je komt natuurlijk, hoeveel pk's had je Civic?
Heel goed! Hij voelt sneller aan dan 245pk vind ik en in zijn sportstand reageert hij zeer direct.
Mijn Civic heeft 182pk. Op zich meer dan genoeg, enkel op de autostrade vind ik dat hij wat power tekort komt.

Ik begrijp wat je bedoeld en ik ga het zeker niet ontkennen, maar ik vind zwarte velgen wel mooi eronder en zeker al omdat de raamomlijsting en M-sport onderdelen al in het zwart zijn uitgevoerd.
De huidige velgen zijn idd niet mis maar een 19" zou er net ietsje mooier onder staan.
Enfin, we zien wel. Ik ga er toch eerst zo van genieten.

Heel goed! Hij voelt sneller aan dan 245pk vind ik en in zijn sportstand reageert hij zeer direct.
Mijn Civic heeft 182pk. Op zich meer dan genoeg, enkel op de autostrade vind ik dat hij wat power tekort komt.
Snap ik.

Ik vind de nieren die er nu op zitten heel mooi, maar ik zou zelf ook zwarte steken.
De achterste ramen zou ik 100% zeker tinten

De velgen zou ik net niet volledig zwart gaan :p

Snap ik.

Ik vind de nieren die er nu op zitten heel mooi, maar ik zou zelf ook zwarte steken.
De achterste ramen zou ik 100% zeker tinten

De velgen zou ik net niet volledig zwart gaan :p
We zien wel 😋
Ik wil toch eerst nog wat opzoekwerk doen en bekijken wat er allemaal beschikbaar is.
De styling 995 met zilver en zwart vind ik minder mooi dan de volledig zwarte.

Bij deze zijn de papieren opgemaakt voor een 330i touring xdrive LCI2 😀
Skyscraper Grau met M-Sportpakket, van 10/2024 met net geen 10k kilometers.
Gekocht bij BMW Premium Selection met 4 jaar garantie! Overname van mijn Civic was 14k.
Proficiat! Is 14K niet wat weinig dan als ze particulier tussen 16-20 staan in mindere staat met meer km?
Handelaar verkoopt hem dan toch door voor 18+ ofzo?

Buiten tinten zou ik niets doen moest dat de mijne zijn. Op een licht kleur vind ik zwarte velgen zelden mooi en de nieren in dit kleur zijn ook wel knap, geeft wat extra "stijl" aan de auto imo. Mss debadgen, maar zelfs dat stoort niet.

Knappe zetels ook, niet zo'n fan van de middenconsole, maar die zetels maken veel goed. Knappe kar!

Proficiat! Is 14K niet wat weinig dan als ze particulier tussen 16-20 staan in mindere staat met meer km?
Handelaar verkoopt hem dan toch door voor 18+ ofzo?
Je moet alles in rekening brengen.
Hoelang staan ze al te koop? Verschil tussen vraagprijs en prijs die je effectief krijgt. Bij overname moet ik geen keuring doen en geen onderhoud meer, ik vertrek naar daar met mijn oude en rij met de nieuwe naar huis.
Ik wou er 15k voor krijgen, heb er 14k voor gekregen en mag mijn zomervelgen houden die ik nog kan verkopen voor 1000€ of zo.
Buiten tinten zou ik niets doen moest dat de mijne zijn. Op een licht kleur vind ik zwarte velgen zelden mooi en de nieren in dit kleur zijn ook wel knap, geeft wat extra "stijl" aan de auto imo. Mss debadgen, maar zelfs dat stoort niet.

Knappe zetels ook, niet zo'n fan van de middenconsole, maar die zetels maken veel goed. Knappe kar!
Ik heb zwarte velgen altijd wel mooi gevonden maar als ik zilveren of antraciet vind die mij aanstaan is dat ook goed uiteraard.
Tinten is het laatste op mijn lijstje eerlijk gezegd, stoort mij totaal niet zo.
Mijn vrouw wilt de badges laten hangen 😝

Thx!
Als je iets van onderdelen zoekt kan https://www.leebmann24.com/be/de/collection/bmw-alufelgen-10406 wel goed van pas komen.
Ik heb hier is Originele Bmw wielen gekocht en is geen namaak.
Had 1800Euro betaald voor 4 nieuwe wielen (19Inch) 255banden opgetrokken
Was toen in afslag, de normale prijs lag pakken hoger lol
Thx voor de tip (y)
Dat is wel heel weinig! Mijn 19" OZ op de Civic waren net geen 3k (met Michelin Pilot Sport 4S op), 2k voor enkel de velgen.

Tinten is het laatste op mijn lijstje eerlijk gezegd, stoort mij totaal niet zo.
Tinten houdt in de zomer wel redelijk wat warmte uit de wagen!
Voor mij is was het ook wat veiligheid (toen ik nog met een touring rondreed) omdat ik dikwijls veel in de koffer had steken zonder de hoedeplank erin.
Met die getinte ramen zie je bijna niets naar binnen toe!
Vooral voor dat laatste zou ik het nog bijnemen, voor de warmte en de looks alleen niet echt...

Tinten houdt in de zomer wel redelijk wat warmte uit de wagen!
Voor mij is was het ook wat veiligheid (toen ik nog met een touring rondreed) omdat ik dikwijls veel in de koffer had steken zonder de hoedeplank erin.
Met die getinte ramen zie je bijna niets naar binnen toe!
Vooral voor dat laatste zou ik het nog bijnemen, voor de warmte en de looks alleen niet echt...
Bij mij ligt er bijna nooit iets in de koffer.
Tint je dan de achterruit ook mee? Bij mijn Civic zijn het enkel de achterste zijruiten (ruiten getint van het Sport pakket).

na 5 minuten ben je al vergeten dat je ooit in een Civic gereden hebt.
Dat was al duidelijk tijdens de testrit 😜

Toch wel heel graag gereden met de Civic want anders zou ik het geen 9 jaar volgehouden hebben.
Het is echt een goede auto en heeft eigenlijk alles aan boord wat je nodig hebt....buiten een deftige automaat (de cvt is echt brol dus daarom manueel).
Het verschil zit hem natuurlijk ergens, nieuwprijs van deze 330i is meer dan het dubbele van wat mijn Civic nieuw heeft gekost.

Het interieur van een Bmw is natuurlijk van een hogere klasse, alles voelt gewoon beter.
Maar die Civic zal ook wel geen straf geweest zijn om mee te rijden, was een knappe wagen en goed onderhouden.

Terug
Bovenaan