Ervaringen BMW G20/G21 330i/330e

Nice, gaan je veel plezier van hebben. Veel rijplezier gewenst.

Niet om ambetant te doen, maar dat doen ze toch allemaal? Bij de mijne ging de klep ook open in sport en maakte die meer lawaai.
Het meeste van dat geluid is wel binnen de cabine want is elektronisch versterkt, het is en blijft maar een 4 cylinder 😊
Ah geen idee, geluid zal wss wel nog iets anders zijn want als ik de prijzen bekijk van die upgrade mag je het toch wel hopen. 😂

Bij deze zijn de papieren opgemaakt voor een 330i touring xdrive LCI2 😀
Skyscraper Grau met M-Sportpakket, van 10/2024 met net geen 10k kilometers.
Gekocht bij BMW Premium Selection met 4 jaar garantie! Overname van mijn Civic was 14k.

wel opassen met de banden X Drive heeft ster banden nodig...
Op Bimmer and more hebben mensen problemen mee gehad.
Ik had er ook al dingen over gelezen.
Totale afwijking tussen voor -en achterbanden mag maar max 1% zijn.
Met niet sterbanden kan dit soms op het randje zijn terwijl sterbanden, ook al hebben ze dezelfde maten als de ster, sowieso goed zijn.
Enfin, voorlopig blijf ik wel met de square 18" rijden maar zou later wel 19" zomervelgen willen en de 18" als winter gebruiken.
Moet wel zeggen dat de banden die eronder liggen, Bridgestone Turanza 225/45/18, kutbanden zijn. Ik heb er al een slip mee uitgelokt en dat ging vrij snel al had ik de indruk.

Ik heb nog een 325i gehad met Hankook Banden (N52) en die slipte ook direct weg, beetje regen oprit autostrade bocht naar rechts en direct aan het slippen lol leuke tijden.

Ik had er ook al dingen over gelezen.
Totale afwijking tussen voor -en achterbanden mag maar max 1% zijn.
Met niet sterbanden kan dit soms op het randje zijn terwijl sterbanden, ook al hebben ze dezelfde maten als de ster, sowieso goed zijn.
Enfin, voorlopig blijf ik wel met de square 18" rijden maar zou later wel 19" zomervelgen willen en de 18" als winter gebruiken.
Moet wel zeggen dat de banden die eronder liggen, Bridgestone Turanza 225/45/18, kutbanden zijn. Ik heb er al een slip mee uitgelokt en dat ging vrij snel al had ik de indruk.
Zijn het runflats? Mijn ervaring is dat de wegligging met runflats echt kut is. Maar normaal legt BMW geen runflats meer op hun wagens.

Zijn het runflats? Mijn ervaring is dat de wegligging met runflats echt kut is. Maar normaal legt BMW geen runflats meer op hun wagens.
Normaal gezien niet volgens de verkoper.
Bridgestone Turanza's zijn gewoon een klasse lager dan de Potenza, dus eerder een goede all rounder dan een sportband.
Misschien omdat ik van een Pilot Sport 4S kom + dat het maar 4° buiten was en de baan lichtjes vochtig.
De slip was wel wat uitgelokt maar het ging wel sneller dan ik verwacht had.

Proficiat met de aankoop! Stoffen zetels zijn meestal helemaal oké in moderne wagens. Onze lease X3 had stof/leder sportzetels omwille van budgetrestricties en kan daar weinig negatief over zeggen. Heb zelf ook ooit alcantara gehad in mijn lease A4, vond dat ook wel heel aangenaam maar misschien iets lastiger om schoon te krijgen als er eens een ziek kind in de auto is :unsure:

Ja, een "eenvoudige" benzinewagen rijdt toch nog altijd plezant. Veel mensen die claimen nooit meer terug te willen naar ICE maar hier toch content dat we kunnen kiezen met welke wagen we een uitstapje doen :D

Proficiat met de aankoop! Stoffen zetels zijn meestal helemaal oké in moderne wagens. Onze lease X3 had stof/leder sportzetels omwille van budgetrestricties en kan daar weinig negatief over zeggen. Heb zelf ook ooit alcantara gehad in mijn lease A4, vond dat ook wel heel aangenaam maar misschien iets lastiger om schoon te krijgen als er eens een ziek kind in de auto is :unsure:

Ja, een "eenvoudige" benzinewagen rijdt toch nog altijd plezant. Veel mensen die claimen nooit meer terug te willen naar ICE maar hier toch content dat we kunnen kiezen met welke wagen we een uitstapje doen :D
Dankuwel (y)
Ik vind het zeer mooi het stoffen interieur van het M-Sportpack. Persoonlijk vind ik stof zelfs beter dan leder, het is koeler in de zomer en warmer in de winter. Bij mij wordt dat eigenlijk nooit vuil en moest het toch nodig zijn kan ik het altijd laten stomen. Alleen een beetje schrik in de toekomst naar herverkoopwaarde toe.

Zolang ik thuis niet kan laden moet ik geen EV hebben. Anders was een andere kanshebber een Tesla model 3 LR geweest.

Niet de mijne, maar eigenlijk exact dezelfde.
TuQiMDd.jpeg

HcXHou0.jpeg

65D9qHb.jpeg

Net hetzelfde als de mijne. Ik vind deze nieren beter staan bij de kleur dan de zwarte. En iedereen rijdt met de zwarte rond. Wat unieker.
Enige wat ik nog wil doen is de ruiten tinten maar wil het wel door iemand laten doen zodat het deftig is.

Terug
Bovenaan