Ervaringen BMW G20/G21 330i/330e

Heb mijn gedacht ondertussen op de 330i LCI gezet, prijs max 40k met zo weinig mogelijk kilometers. (Wel eerst nog eens gaan informeren hoeveel ik voor mijn Civic kan krijgen in overname.)
Het aanbod momenteel zijn grotendeels wel tourings heb ik gezien.
Voordeel van privé te kopen! Je doet nog een beetje wat je wil.

Als vennootschap is dit best wel héél duur!

Voordeel van privé te kopen! Je doet nog een beetje wat je wil.

Als vennootschap is dit best wel héél duur!
De aankoopprijs is voor mij ook wel het hoogste dat ik ooit aan een wagen zou gaan geven, maar als je kijkt hoeveel je er voor in de plaats krijgt vind ik het wel waard.
Bijkomende kosten vallen nog vrij goed mee, jaarlijkse tax valt mee en inschrijvingstax is maar eenmalig.

Ondertussen al redelijk wat advertenties opgezocht en wat mij opvalt is dat in de prijsklasse van +-40k dat ze zo goed als allemaal voorzien zijn van het M-sport pack en met alle standaard opties die daaronder vallen. De meeste hebben zelfs enkel het M PerformTex stoffen interieur, wat op zich wel heel mooi is maar toch iets minder "luxe" uitstraling heeft van leder.
Ik mis wel de Comfort toegang en een panoramisch dak zou ook wel leuker zijn. Shadow line koplampen en grill zijn wel iets mooier, al is die grill achteraf wel gemakkelijk te plaatsen. De Adaptive koplampen zijn ook enkel te vinden in een hogere prijsklasse, wat ik ook wel graag zou hebben.
Maar ja, op zich zijn de 40k'ers wel voldoende uitgerust.

Bij de LCI's zie je inderdaad veel M-Sport modellen en is ook wel mooi met die diffuser. Als dat te hard rijdt kun je eventueel voor kleinere velgen gaan zonder runflats, al lijkt 18" wel relatief klein op de G20/G21 (heb die zelf). Op mijn pre-LCI heb ik ook comfort toegang (handig maar soms vervelend ook) en een panoramisch dak. Dat laatste was niet bewust en zat op de wagen die ik ging gaan bekijken die voor de rest perfect was (kleur, shadowline, uitvoering...). Het zou niet per se een must zijn in mijn volgende wagen. Nu en in het tussenseizoen wel lekker 'helder' binnenin maar in de zomer toch de indruk dat het het interieur ferm opwarmt. Ook iets meer risico dat er iets aan stukgaat natuurlijk. Schuifdak zelf gebruik ik eigenlijk amper of nooit.

Bij de LCI's zie je inderdaad veel M-Sport modellen en is ook wel mooi met die diffuser. Als dat te hard rijdt kun je eventueel voor kleinere velgen gaan zonder runflats, al lijkt 18" wel relatief klein op de G20/G21 (heb die zelf). Op mijn pre-LCI heb ik ook comfort toegang (handig maar soms vervelend ook) en een panoramisch dak. Dat laatste was niet bewust en zat op de wagen die ik ging gaan bekijken die voor de rest perfect was (kleur, shadowline, uitvoering...). Het zou niet per se een must zijn in mijn volgende wagen. Nu en in het tussenseizoen wel lekker 'helder' binnenin maar in de zomer toch de indruk dat het het interieur ferm opwarmt. Ook iets meer risico dat er iets aan stukgaat natuurlijk. Schuifdak zelf gebruik ik eigenlijk amper of nooit.
Sowieso zou ik liever een M-Sport hebben, uiterlijk scheelt dit een pak en is veel mooier!
Comfort toegang en panoramisch dak heb ik op mijn Civic, dat is wel gemakkelijk en het panoramisch dak geeft wel veel licht interieur wel wel een open gevoel geeft. Het kan in de zomer het interieur idd wel opwarmen en op zich doe ik het ook amper open (zonlicht schijnt dan volop in mijn ogen).
Al die dingen zijn geen must maar wel nice to have.
Leder vind ik wel een meerwaarde hebben, zeker naar herverkoopwaarde toe. De M stoffen bekleding is wel heel mooi (en minder warm in de zomer) maar geeft toch minder "presence" in een premium wagen.

Ook al in Duitsland aan het zien veronderstel ik? Indien niet, zeker eens doen.
Ja, de prijzen liggen in gelijke lijn met hier. Idem qua uitrusting in die prijsklasse.
Zelf import zie ik niet zitten, ooit gedaan voor mijn Audi S3 en ik wil heel dat gedoe niet opnieuw doen. Een importfirma kost ook geld en dan kom ik zelfs duurder uit.

Sowieso zou ik liever een M-Sport hebben, uiterlijk scheelt dit een pak en is veel mooier!
Comfort toegang en panoramisch dak heb ik op mijn Civic, dat is wel gemakkelijk en het panoramisch dak geeft wel veel licht interieur wel wel een open gevoel geeft. Het kan in de zomer het interieur idd wel opwarmen en op zich doe ik het ook amper open (zonlicht schijnt dan volop in mijn ogen).
Al die dingen zijn geen must maar wel nice to have.
Leder vind ik wel een meerwaarde hebben, zeker naar herverkoopwaarde toe. De M stoffen bekleding is wel heel mooi (en minder warm in de zomer) maar geeft toch minder "presence" in een premium wagen.

Panodak gehad op de G20, vond ik absoluut geen meerwaarde en ook problemen mee gehad omdat het nietmeer wou dichtgaan 😅

Zetels is dat echt gewoon stof of hal/half met Alcantara?

Comfort toegang is wel een leuk hebbending, idem voor laserlights (is dat nog op de facelift) en de 360 camera

Mijn vorige wagen had ook comforttoegang. Soms mis ik het wel, vooral bij de koffer, maar het gaat natuurlijk ook zonder.
Adaptive koplampen had de vorige wagen ook, maar mis ik niet. Het was vooral leuk om te zien hoe bij grootlicht de tegenliggers niet werden verblind. Nu gaan ze automatisch aan/uit wat ook voldoende is. En zo vaak gebruik ik het toch niet.

Is half/half. De mijne heeft gewoon het kunstleer. Omdat ik regelmatig bezweet in de auto zit (na het lopen) dacht ik dat dit wel wat makkelijker te onderhouden is.

Panodak gehad op de G20, vond ik absoluut geen meerwaarde en ook problemen mee gehad omdat het nietmeer wou dichtgaan 😅

Comfort toegang is wel een leuk hebbending, idem voor laserlights (is dat nog op de facelift) en de 360 camera
Opengaan van het dak vind ik minder belangrijk maar de extra lichtinval vind ik wel leuk.

Het is geen "echt" alcantara maar stof met alcantara look.
cosySec

Meeste van die extra opties zijn "maar" hebbedingetjes maar maken het wel een completere wagen.
Stuurverwarming zou ik ook graag hebben maar deze optie kom je nog minder tegen. Kan desnoods nog nadien geplaatst worden.
Adaptive koplampen had de vorige wagen ook, maar mis ik niet. Het was vooral leuk om te zien hoe bij grootlicht de tegenliggers niet werden verblind. Nu gaan ze automatisch aan/uit wat ook voldoende is. En zo vaak gebruik ik het toch niet.

Is half/half. De mijne heeft gewoon het kunstleer. Omdat ik regelmatig bezweet in de auto zit (na het lopen) dacht ik dat dit wel wat makkelijker te onderhouden is.
Mij lijkt dat wel een perfecte uitrusting om ten aller tijden maximale lichtopbrengst te hebben zonder andere weggebruikers te verblinden.

Stof is gemakkelijk en comfortabel maar toont gewoon iets minder premium.

Opengaan van het dak vind ik minder belangrijk maar de extra lichtinval vind ik wel leuk.

Het is geen "echt" alcantara maar stof met alcantara look.
cosySec

Meeste van die extra opties zijn "maar" hebbedingetjes maar maken het wel een completere wagen.
Stuurverwarming zou ik ook graag hebben maar deze optie kom je nog minder tegen. Kan desnoods nog nadien geplaatst worden.

Mij lijkt dat wel een perfecte uitrusting om ten aller tijden maximale lichtopbrengst te hebben zonder andere weggebruikers te verblinden.

Stof is gemakkelijk en comfortabel maar toont gewoon iets minder premium.

Dat is inderdaad een ander interieur dan wat ik had. Dat was wel combinatie met leder. Dat op jou foto is inderdaad minder naar mijn mening

Feit. De huidige heeft zelfs gegalvaniseerde knoppen en de idrive knop is met Kristal afgewerkt, compleet nutteloos maar meer luxe zicht.
Memorystoelen is nog een handige optie om te hebben als je met 2 de auto zou gebruiken en de heads up is die standaard?

Dat is inderdaad een ander interieur dan wat ik had. Dat was wel combinatie met leder. Dat op jou foto is inderdaad minder naar mijn mening

Feit. De huidige heeft zelfs gegalvaniseerde knoppen en de idrive knop is met Kristal afgewerkt, compleet nutteloos maar meer luxe zicht.
Memorystoelen is nog een handige optie om te hebben als je met 2 de auto zou gebruiken en de heads up is die standaard?
Het is echt een zeldzaamheid bij een 330i touring, een lederen of alcantara interieur. Veel keuze is er niet dus de kans is groot dat het stof zal worden. Ik vind ze wel mooi, zeker met die M uitvoering.
Memory stoelen zou ik ook graag hebben maar zelfde probleem, bijna niet te vinden. Op zich niet zo'n probleem want in die 8 jaar dat ik met deze Civic rijd heeft mijn vrouw er zelfs nog nooit mee gereden. Heads Up display is niet standaard maar dat hoeft niet voor mij.

Mocht je de stoffen zetels echt in leer willen dan kan dat perfect aftermarket opgelost worden, indien een bepaalde wagen verder jouw gewenste optie's heeft hoeft de stof van de zetels dus geen breekpunt te zijn.

Mijn F30 en huidige F48 hadden origineel beiden stoffen zetels, daar hebben we gewoon het leder laten naplaatsen.
Dat verliep via de garage waar wij beide wagens kochten (waren toen telkens recente 2de hands), kleur en stikking kon je perfect kiezen naar eigen smaak.
Tevens kon je dan direct ook zetelverwarming laten plaatsen indien je dit wou.

Op mijn F30 had ik grijs leder, nu gewoon zwart leder maar met een lichtjes contrasterende stikking.
Ook waar er stof zat in de deurpanelen werd dit vervangen door leder.

Ik denk dat dit vandaag rond de 2.000 euro zal kosten om zoiets te laten doen.

Mocht je de stoffen zetels echt in leer willen dan kan dat perfect aftermarket opgelost worden, indien een bepaalde wagen verder jouw gewenste optie's heeft hoeft de stof van de zetels dus geen breekpunt te zijn.

Mijn F30 en huidige F48 hadden origineel beiden stoffen zetels, daar hebben we gewoon het leder laten naplaatsen.
Dat verliep via de garage waar wij beide wagens kochten (waren toen telkens recente 2de hands), kleur en stikking kon je perfect kiezen naar eigen smaak.
Tevens kon je dan direct ook zetelverwarming laten plaatsen indien je dit wou.

Op mijn F30 had ik grijs leder, nu gewoon zwart leder maar met een lichtjes contrasterende stikking.
Ook waar er stof zat in de deurpanelen werd dit vervangen door leder.

Ik denk dat dit vandaag rond de 2.000 euro zal kosten om zoiets te laten doen.
Dat is waar, maar het komt er wel nadien bij als extra kost.
Zetelverwarming is standaard op de 330i.

Volgens mij vanaf september 2024 denk ik. Maar kan ook fout zijn.
LCI2 is ook altijd xDrive bij de 330i denk ik.
Wat ik net opgezocht heb zou LCI2 vanaf juli 2024 zijn.
Bedankt om mij erop attent te maken, ik ga er zeker op letten want die heeft blijkbaar ook de betere iDrive 8.5.
LCI2 330i Touring hebben idd allemaal xDrive.

Dat je verschil merkt tussen het nepleer en echt leer zit toch vooral in je hoofd?
Tenzij je de duurdere leer opties bedoelt. Maar zo het goedkoopste leer vind ik nu geen optie dat zijn geld waard is.

Hier spreek ik over stof, dus zelfs geen nepleder.
Sensatec is zelfs een gratis optie als je een M-pack hebt. En toch hebben ze bijna allemaal enkel het stof (bij Sensatec en leder vervalt wel de lendensteun verstelling).

Terug
Bovenaan