Cyclingworld
Member
Ok, dus niet datum wanneer Fluvius aanvraag goedgekeurd heeft want daar kunnen ettelijke maanden over heen gaan?Vanaf datum aanmelding bij fluvius
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ok, dus niet datum wanneer Fluvius aanvraag goedgekeurd heeft want daar kunnen ettelijke maanden over heen gaan?Vanaf datum aanmelding bij fluvius
Fluvius stuurt pas nadat ze uw aanvraag verwerkt hebben de gegevens over je injectie (zelfs tot voor de datum van de keuring van je zonnepanelen moest je omvormer per ongeluk al aan gestaan hebben) naar je leverancier van toen. Die maakt post-factum dan nog een correctiefactuur op en stort je de injectievergoeding van toen.Ok, dus niet datum wanneer Fluvius aanvraag goedgekeurd heeft want daar kunnen ettelijke maanden over heen gaan?
Enig idee hoelang dit zou kunnen duren?Fluvius stuurt pas nadat ze uw aanvraag verwerkt hebben de gegevens over je injectie (zelfs tot voor de datum van de keuring van je zonnepanelen moest je omvormer per ongeluk al aan gestaan hebben) naar je leverancier van toen. Die maakt post-factum dan nog een correctiefactuur op en stort je de injectievergoeding van toen.
Wij waren sinds begin december klant bij Engie (Flow).
Door de prijsstijgingen van de vaste kosten dat type contract wou ik overschakelen naar Engie Direct. (Dankzij de algemene goedkopere energieprijzen hierdoor van 460 naar 280€/m)
Maar ik kreeg online steeds de foutmelding: "Je aanvraag kan niet via de website in orde gebracht worden - contacteer ons via chat of telefoon. Onze medewerkers zullen je graag verder helpen".
Ik dacht dat dit kwam omdat ik nog niet lang genoeg klant was, maar blijkbaar ligt het aan iets anders.
Ik had da eens vermeld op een ander forum waar iemand zit die bij Engie werkt. Die heeft dat eens bekeken en blijkbaar hebben ze nu dankzij mij een bug ontdekt in hun systeem.
Alle klanten met dag/nacht meter én injectie zouden dit probleem wel eens kunnen hebben.
Dus als er nog mensen zijn met dit probleem, neem contact op met de klantendienst...
Hij heeft het daar intern doorgegeven, en ze gaan ervoor zorgen dat ik Direct heb met onmiddellijke ingang.

Wacht dan nog tenminste tot 1 juni. De kans is groot dat Optifix toch weer goedkoper zal zijn dan april want de prijzen zijn nog verder gezakt (mei is namelijk duurder).Ik bzn nog aan het twijfen vr een vast contract gas te nemen.
Vorige winter 20ec betaald per kwh.
Nu met voorliggende deal 8.5 ce tot 11 ce.
Nog altijd belachelijk duur maar ja.
Engie en luminus bieden deze contracten aan ..
Luminus heeft een aparte app waar je wel de data van Fluvius rechtstreeks op kunt krijgen. En in die app moet je toestemming geven aan Luminus om je data van Fluvius te krijgen.In de Luminus app kan ik manueel de meterstand (gas) ingeven. Is er geen manier dat dit automatisch ingelezen wordt?
Bij engie werd elke dag mijn gas- en elektriciteitsverbruik automatisch ingelezen. (Digitale meter)
Moet ik Luminus ergens toegang geven via Fluvius of?
Blijkbaar moet je ook elektriciteitscontract hebben anders werkt het niet. Waarschijnlijk omdat de gasmeter communiceert via de elektriciteitsmeter. DoemeLuminus heeft een aparte app waar je wel de data van Fluvius rechtstreeks op kunt krijgen. En in die app moet je toestemming geven aan Luminus om je data van Fluvius te krijgen.

Dat lijkt me een artificiële beperking vanuit Luminus. De toegang tot de gegevens via het Fluvius portaal lijkt me totaal los staan van hoe die gegevens verzameld worden door Fluvius.Blijkbaar moet je ook elektriciteitscontract hebben anders werkt het niet. Waarschijnlijk omdat de gasmeter communiceert via de elektriciteitsmeter. Doeme![]()
Klopt, enkel info over je electriciteitsverbruik komt in de Luminus app, ook al heb je ook een gascontract bij hen. De app is blijkbaar voorlopig nog niet aangepast om ook gasverbruik en kosten te monitoren. Heb het dan wel over de Luminus app waar je ook de kosten van je verbruik in ziet en niet de "MyLuminus" app.Blijkbaar moet je ook elektriciteitscontract hebben anders werkt het niet. Waarschijnlijk omdat de gasmeter communiceert via de elektriciteitsmeter. Doeme![]()
Hier werkt dat wel in de Luminus Monitor app.Klopt, enkel info over je electriciteitsverbruik komt in de Luminus app, ook al heb je ook een gascontract bij hen. De app is blijkbaar voorlopig nog niet aangepast om ook gasverbruik en kosten te monitoren. Heb het dan wel over de Luminus app waar je ook de kosten van je verbruik in ziet en niet de "MyLuminus" app.
Zijn je panelen aangemeld bij fluvius enz? Bij mij staan mooi de 4 meter standen erbij (dag/nacht + verbruik / injectie)Ik krijg hier plots nog een afrekening van Luminus voor de voorbije 54 dagen. Bij de elektriciteit zie ik dat ik aardig wat op het net heb gestoken, maar dit brengen ze niet in rekening?
Voor de periode van 8 maart tot en met 30 april -> 54 dagen
Dag: verbruik van 60 (82 op net)
Nacht: verbruik van 110 (41 op net)
-> 89 euro
En dan zie ik daar de samenstelling van die factuur, maar ik zie die 82 en 41kwh nergens staan.
Of begrijp ik het verkeerd?
Normaal wel. Premies zijn reeds uitbetaald. Op die factuur staan ook alle waarden van verbruik en productie, maar de uitleg van die afrekening spreekt dan enkel over het verbuik van het net gehaald (170kwh). De injectie komt niet meer aan bod.Zijn je panelen aangemeld bij fluvius enz? Bij mij staan mooi de 4 meter standen erbij (dag/nacht + verbruik / injectie)
Bij mij zit er een detail factuur bij waar er meer wordt gesproken hiervan. Normaal heeft Luminus bij elk contract injectie tarieven. Eens chatten met Luminus dan maarNormaal wel. Premies zijn reeds uitbetaald. Op die factuur staan ook alle waarden van verbruik en productie, maar de uitleg van die afrekening spreekt dan enkel over het verbuik van het net gehaald (170kwh). De injectie komt niet meer aan bod.
Een verbruik van iets meer dan 3kwh/dag en hun voorstel is 150 euro per maand. Vind ik ook wel fors.

Voor de geïnteresseerden: hier de Luminus Basic energietarieven van mijn maandelijkse afrekening van april (excl 6% BTW):Energieprijzen voor maart van Luminus Basic:
Gas 6,83 c€/kWh
Elektriciteit afname 15,4 c€/kWh
Elektriciteit injectie 7,36 c€/kWh
.
.Bedankt voor de tip. Vlotte service van Luminus ook. Injectie wordt apart gefactureerd.Bij mij zit er een detail factuur bij waar er meer wordt gesproken hiervan. Normaal heeft Luminus bij elk contract injectie tarieven. Eens chatten met Luminus dan maar![]()
Vreemd. Dan zal ik eens checken met de klantendienst wat er fout zit bij mij, want hier al meer dan 1j klant bij Luminus voor zowel gas als elektriciteit en ik krijg enkel de gegevens van elektriciteit te zien.Hier werkt dat wel in de Luminus Monitor app.
Ze hebben effectief een digitale gasmeter gestoken ?Vreemd. Dan zal ik eens checken met de klantendienst wat er fout zit bij mij, want hier al meer dan 1j klant bij Luminus voor zowel gas als elektriciteit en ik krijg enkel de gegevens van elektriciteit te zien.
Ja, maar bedenk me wel net dat mijn elektriciteitscontract bij Luminus een maand eerder inging. Dus mogelijk heb ik toen enkel elektriciteit kunnen activeren in de app en nu krijg ik het achteraf niet klaar om gas ook te activeren. Volgens de FAQ geef je dit aan bij registratie, dus ik denk dat ik m'n hele account moet verwijderen en terug aanmaken...Ze hebben effectief een digitale gasmeter gestoken ?
Ik weet dat bij mijn buren in 2020 men nog geen digitale gasmeter stak. (ik heb namelijk zelf geen gas, en kan dus niet refereren naar mijn eigen ervaring)