Energieleveranciers

Nee nee ik geloof gewoon niet dat ze 100% groene stroom op elk moment kunnen garanderen tenzij ze veel te veel produceren op andere momenten.
Nu goed als je biomassa als groen bestempeld ga je er mss wel komen maar voor mij is dat geen groen

Ecopower heeft bv 1 waterkrachtcentrale (wel hier om de hoek zowaar :laugh:)
Ah, dus toch lokaal.

Ah, dus toch lokaal.
Niet als je in Gent woont he :p
Ik produceer wel alles lokaal (op mijn dak)!

Was gewoon aan het kijken voor in de toekomst, denk dat weinig mensen weten hoe alles precies werkt
Lijkt me dat dergelijke bedrijven (coöperatieve) wel het interessants kunnen zijn als je digitale meter hebt. De kans dat je vergoeding voor injectie en kost afname hetzelfde zijn lijkt me daar groter.

Direct verbruiken en niet injecteren is nog voordeliger.
Gewoon omschakelen naar enkelvoudig tarief en alles overdag doen. Alle zonnewinsten neem je dan mee en het overig injecteer je aan een tarief dat gemiddeld hetzelfde is als met dag/nacht teller.
Denk ik ook, anders gaan de kosten gekoppeld aan gebruik (taksen etc) hoger liggen

Nee hoor, heb de berekeningen gemaakt. Verbruiken aan nachttarief is voordeliger incl. alle kosten dan de komende injectievergoeding. Tenzij de komende injectievergoeding fameus tegenslaagt, maar ik vermoed van niet gezien de afnameprijzen. We gaan ons zelfverbruik dan ook zoveel mogelijk terugschroeven, behalve in het weekend (lagere injectievergoeding).

Dag/nachttarief is voor ons dus beter.

Hier ook maar overgeschakeld van variabele Luminus tarieven naar de Optifix.

De bevestiging per mail zegt dat de nieuwe tarieven zullen ingaan op 20 september. Dus dat zijn dan de tarieven zoals in de bijzondere voorwaarden pdf's uit augustus, met als enige uitzondering injectievergoeding die dan wel deze van september is? Wanneer wordt deze gepubliceerd?

Waarom moeten jullie allemaal "overtuigen". De madam weet hier zelfs niet of we 10 of 1000 euro per maand betalen :ROFLMAO:

Same, ik duw die dan papieren onder haar neus: teken hier en hier aub, die leest dat zelfs niet.

Herziening lening 2j geleden, overstap verzekering, overstap energiecontract,... Belastingsaangifte is hier vaak ook: "doe nu uw itsme open en geef uw code in, dan doe ik alles zelf wel".

Same, ik duw die dan papieren onder haar neus: teken hier en hier aub, die leest dat zelfs niet.

Herziening lening 2j geleden, overstap verzekering, overstap energiecontract,... Belastingsaangifte is hier vaak ook: "doe nu uw itsme open en geef uw code in, dan doe ik alles zelf wel".
Ik heb zo’n card reader. Ik vraag gwn haar identiteitskaart en klaar. Ik ken de PIN code en al

Leningen en herfinancieringen, ik teken op de bank, pak papieren mee naar huis, laat haar tekenen en kleir.

0 fucks given lol

Voila, schoonzus ook op nen optifix gezet.

Variabel voorstel van engie was al 250. Nu heeft ze een vaste voor 320.

Morgen ons moeder nog regelen en dan ga ik mijn commissie gaan incasseren.
Ik heb vandaag op een gegeven moment godmiljaar met 5 personen via Whatsapp hun op Optifix gezet. Luminus mag hier verdomme dat forum beginnen sponsoren zeg ik u!

Ik heb dan ook nog eens 4 aparte logins voor my Luminus voor de niet onderlegde schoonouders, ouders, broer en kameraad, zodat ik hun tijdig kan omzetten eind dit jaar/begin volgend jaar moesten de prijzen dan toch gunstig evolueren..

Ik heb vandaag op een gegeven moment godmiljaar met 5 personen via Whatsapp hun op Optifix gezet. Luminus mag hier verdomme dat forum beginnen sponsoren zeg ik u!

Ik heb dan ook nog eens 4 aparte logins voor my Luminus voor de niet onderlegde schoonouders, ouders, broer en kameraad, zodat ik hun tijdig kan omzetten eind dit jaar/begin volgend jaar moesten de prijzen dan toch gunstig evolueren..
Not all heroes wear capes 👏

Nee hoor, heb de berekeningen gemaakt. Verbruiken aan nachttarief is voordeliger incl. alle kosten dan de komende injectievergoeding. Tenzij de komende injectievergoeding fameus tegenslaagt, maar ik vermoed van niet gezien de afnameprijzen. We gaan ons zelfverbruik dan ook zoveel mogelijk terugschroeven, behalve in het weekend (lagere injectievergoeding).

Dag/nachttarief is voor ons dus beter.
Wat zijn uw tarieven dan? Ge hebt een vast contract aan een laag tarief?

Wat zijn uw tarieven dan? Ge hebt een vast contract aan een laag tarief?
Heb de Optifix tarieven van maart (dag: 32,59 - nacht: 26,92). In Antwerpen moet je daar een 8 cent voor nachttarief en 10 cent voor dagtarief bijtellen om op de totale prijs per kWh te komen (dag: 42,59 - nacht: 34,92).

Zodra de injectievergoeding boven de 34,92 eurocent komt, kan ik in de week dus beter 's nachts verbruiken in plaats van overdag. Aangezien de injectievergoeding op dagtarief in de huidige tarieffiche al 33,24 cent is, zal dat volgende maand dus met bijna 100 procent zekerheid boven de 34,92 eurocent uitkomen.

Heb de Optifix tarieven van maart (dag: 32,59 - nacht: 26,92). In Antwerpen moet je daar een 8 cent voor nachttarief en 10 cent voor dagtarief bijtellen om op de totale prijs per kWh te komen (dag: 42,59 - nacht: 34,92).

Zodra de injectievergoeding boven de 34,92 eurocent komt, kan ik in de week dus beter 's nachts verbruiken in plaats van overdag. Aangezien de injectievergoeding op dagtarief in de huidige tarieffiche al 33,24 cent is, zal dat volgende maand dus met bijna 100 procent zekerheid boven de 34,92 eurocent uitkomen.
JMaar door bij afname gaan uw tarieven van de overheid toch stijgen?
En uiteindelijk zoveel dingen die je echt enkel in nachttarief kan doen zijn er nu ook niet he (auto en batterij laden buiten beschouwing gelaten)

Terug
Bovenaan