Energieleveranciers

Vaste vergoeding daarvoor is 17,09 euro.

Zie pagina de tabel linksonderaan, laatste rij. Kan je idd niet voor 'sukkelen'.

Oké nu zie ik het ook. Let wel die 17.09euro staat wel vermeld bij elektriciteit alsook bij gas. Maw in het slechtste geval is het dus 34.18euro.
Daar zal ik best luminus zelf eens over contacteren om daar uitsluitsel over te krijgen.

Dat is de groep achter Collruyt (Ik heb dit enkele tientallen pagina's geleden nog al eens gepost)
Ik heb er wel geen ervaringen mee. Op dit moment / voorlopig is dat nog een relatief kleine speler dat vooral tankstations heeft doorheen heel België.

Recent is TotalEnergies er ook bij gekomen, geen "relatief kleine speler" maar wel nog nieuw en klein op de particuliere energiemarkt. Wel een logische zet, als hun tankstations op termijn meer richting elektriciteit aanbieden gaan.

Recent is TotalEnergies er ook bij gekomen, geen "relatief kleine speler" maar wel nog nieuw en klein op de particuliere energiemarkt. Wel een logische zet, als hun tankstations op termijn meer richting elektriciteit aanbieden gaan.

TotalEnergies is niet nieuw. Lampiris (particulieren) en Total (professionelen) zijn samengevoegd en dat is hun nieuwe naam.

TotalEnergies is niet nieuw. Lampiris (particulieren) en Total (professionelen) zijn samengevoegd en dat is hun nieuwe naam.

Ah, merci, ik wist niet dat Lampiris hierin opgenomen was. Te snel geweest met mijn gedacht dat TotalEnergies nieuw was dus...

Dat is de groep achter Collruyt (Ik heb dit enkele tientallen pagina's geleden nog al eens gepost)
Ik heb er wel geen ervaringen mee. Op dit moment / voorlopig is dat nog een relatief kleine speler dat vooral tankstations heeft doorheen heel België.
Ik ken Dats wel van de tankstations, ben zelf klant bij hen.
Maar ik wist niet dat ze ook gas- en elektriciteitleverancier zijn...

Pfff, kwil weg van Mega, maar op den duur weetje het ook niet meer :/

Ik ken Dats wel van de tankstations, ben zelf klant bij hen.
Maar ik wist niet dat ze ook gas- en elektriciteitleverancier zijn...

Pfff, kwil weg van Mega, maar op den duur weetje het ook niet meer :/
Mega is xxx. Ik verwacht hier nog altijd vroeg of laat een gerechtsdeurwaarder aan de deur (ondanks dat Mega zelf heeft toegegeven fout te zitten).
Blijkbaar stuurt Mega geen incassobureau op je af, maar meteen een gerechtsdeurwaarder.

Ik ben sinds 8 april (onterecht) wanbetaler bij Mega en de opzegtermijn is 60 dagen. Dus ik krijg nu de tijd om alsnog te betalen ten laatste tegen 7 juni. Vanaf dan zal Mega mijn dossier opnieuw bekijken.

Nu goed, als die mens ooit een keertje aanbelt zal ik hem / haar vriendelijk verzoeken, dat hij / zij de factuur in de brievenbus deponeert.

Laatst bewerkt:
Ja man, kaksituatie...

Na 1.5 maand is onze verhuis eindelijk in orde gebracht. Tis te zeggen... adreswijziging werd gedaan. 2 weken later kregen we nog de eindafrekening van het vorig adres. Tis te zeggen... enkel gas. Ik wacht nog op de rekening van de elektriciteit... Ondertussen zijn we al juni (we zijn verhuisd op 11 april) en ik heb nog geen voorschotfacturen betaald, dus die gaat er plots verschijnen uit het niets vrees ik.

Nu ben ik gewoon geneigd om over te stappen naar een andere leverancier, maakt niet uit wie, zolang ik weg kan bij Mega...

Ik hoop dat de voorschotfacturen elektriciteit voor de VME dit jaar nog aangemaakt worden. Ik wacht er nu al ruim 5 maanden op.
Want hoe moet ik -als syndicus- de slotfacturen opstellen, voor 2022, als de elektriciteit tegen dan nog niet betaald is?

Ja ik kan in 2023 ineens dubbele facturen aanrekenen dat klopt. Maar eind 2022 moet ik dan wel eerst geld terugstorten omdat door 0€ voor elektriciteit er een overschot zal zijn op de balans. Dat gaat dan gezaag en geklaag opleveren.

Na de info te verkrijgen van NS_MAN, even de tarieven van specifiek luminus uitgezocht.

Dus zoals het hoort hebben wij 3 maand voor ons huidig contract afsluit een nieuw voorstel gekregen. Dat zou in principe het beste voorstel voor jouw noden moeten zijn, zij stellen het pakket #BeGreen Fix (vast ) voor. Ik heb hun voorstel eens vergeleken met een pakket genaamd optifix.

De tarieven voor het pakket #BeGreen Fix:
Gas:
Energie (c€/kWh) 12,07 Vaste vergoeding (€/jaar) 42,40

Elektriciteit:
Ik heb een 2 voudige meter. Voor dag 35.91 // nacht 29.50 // met vaste vergoeding van niet minder dan 63.60euro

------------------------------------------------------

Voor het pakket optifix (vast ) betaal ik volgende tarieven:
Gas: Energie (c€/kWh) 11,23 Vaste vergoeding (€/jaar) 17,09

Elektriciteit:
Ik heb een 2 voudige meter. Voor dag 31.85 // nacht 25.77// met vaste vergoeding van 17.09

-------------------------------------------------------

Dit zijn dus best wel grote verschillen! Dus de zogenaamde beste prijs voor jouw noden kan ook gelijk de prullenbak in..

Dit zijn trouwens mijn voorlopig nog huidige prijzen;

Je huidige prijzen:

Elektriciteit:Tweevoudige meter: energieprijs dag 0,1105 €/kWh, energieprijs nacht 0,0848 €/kWh, vaste vergoeding 72.6 €/jaar.

Gas: energieprijs 0,0371 €/kWh, vaste vergoeding 48,4 €/jaar.

Huilen met de pet op!

Luminus Optifix Gas is voor juni 11,23 c€/kWh. Blijft vrij stabiel laatste 3 maand. Maar de 8,8 c€/kWh van maart is nog altijd een goede keuze geweest :)

Luminus Optifix Gas is voor juni 11,23 c€/kWh. Blijft vrij stabiel laatste 3 maand. Maar de 8,8 c€/kWh van maart is nog altijd een goede keuze geweest :)
Variabel is deze maand, lichtjes goedkoper dan de prijs van maart voor Optifix. (Engie Direct). Maar voor de volledige periode maart tem juni, is het verschil nihil + Je hebt meer gemoedsrust.

Diegenen die na maart Luminus Optifix Gas genomen hebben maken een beetje verlies tov variabel, maar ook hier heb je wat meer gemoedsrust.

We spreken nu ook enkel over Engie Direct. De andere variabele formules zijn (nog) niet echt goedkoper.

Variabel is deze maand, lichtjes goedkoper dan de prijs van maart voor Optifix. (Engie Direct). Maar voor de volledige periode maart tem juni, is het verschil nihil + Je hebt meer gemoedsrust.

Diegenen die na maart Luminus Optifix Gas genomen hebben maken een beetje verlies tov variabel, maar ook hier heb je wat meer gemoedsrust.

We spreken nu ook enkel over Engie Direct. De andere variabele formules zijn (nog) niet echt goedkoper.

Het is idd iets goedkoper, had het eerst niet gezien omdat de v-test de jaarlijkse verwachting gebruikt (10,04).

Engie Direct gebruikt de Day Ahead Zeebrugge Heren (ZIG DAM) voor hun prijsberekening. Die zit momenteel op 75,8131€/MWh.
Andere contracten gebruiken meestal Dutch TTF en die zit momenteel op 83.750 €/MWh.

Engie direct wordt elke maand geindexeerd, dus ik zou er niet van verschieten dat die in de wintermaanden de hoogte in schiet tbh.

Engie direct wordt elke maand geindexeerd, dus ik zou er niet van verschieten dat die in de wintermaanden de hoogte in schiet tbh.
Ik heb voor elektriciteit vast genomen eind september. Ik had toen ook beter voor gas, vast genomen.
Ik betaal nu voor elektriciteit de tarieven van Rubberen (die onderste tarieven hé!) tem 31 december 2024. Dat is in feite ne topdeal he. :tongue:

Voor gas had ik dat beter ook gedaan, dan zat ik nu op 4.x€/kWh ipv 8.x€. Maar bon, ik kan nog altijd ne dikke trui aandoen, elektriciteit gebruik ik gewoon.

Dus neen ik mag zeker niet klagen, maar ik kan ook de toekomst niet voorspellen.

Wat is dat eigenlijk met de zogezegd onafhankelijke call centers die voor u gaan kijken voor het beste?

Is daar eigenlijk wat van correct want ik vind dat zo scammy altijd.

Ze raden altijd Mega aan :p

Wat is dat eigenlijk met de zogezegd onafhankelijke call centers die voor u gaan kijken voor het beste?

Is daar eigenlijk wat van correct want ik vind dat zo scammy altijd.

Ze raden altijd Mega aan :p

Beter kijken op de site van VREG en mijnenergie.be

Die zullen ook de leveranciers aanraden waar zij zelf de beste deals mee hebben, maar je ziet tenminste duidelijk de prijsvergelijking, wat van éénmalige kortingen komt, wat de prijs per kWh is,...

Normaal krijg ik in mei de jaarlijkse vraag voor het doorgeven van meterstanden. Dit jaar heb ik nog niks ontvangen waardoor mijn dagteller onder 0 dreigt te gaan door de opbrengst van de zonnepanelen. Alles onder 0 ben ik kwijt als ze ergens deze zomer komen opmeten.

Is dat omdat ik wisselde van energieleverancier eind vorig jaar?
Ik wissel bijna elk jaar in het najaar en toch moest ik vroeger elke keer in mei nogmaals mijn standen doorgeven. Is daarmee iets veranderd?

Normaal krijg ik in mei de jaarlijkse vraag voor het doorgeven van meterstanden. Dit jaar heb ik nog niks ontvangen waardoor mijn dagteller onder 0 dreigt te gaan door de opbrengst van de zonnepanelen. Alles onder 0 ben ik kwijt als ze ergens deze zomer komen opmeten.

Is dat omdat ik wisselde van energieleverancier eind vorig jaar?
Ik wissel bijna elk jaar in het najaar en toch moest ik vroeger elke keer in mei nogmaals mijn standen doorgeven. Is daarmee iets veranderd?
Normaal niet. Ik heb begin mei een wissel doorgevoerd per 1/7. Binnenkort krijg ik waarschijnlijk dus de vraag om mijn tellerstanden door te geven, maar vorige week heb ik wel mijn jaarlijkse tellerstand moeten doorgeven (stond ook duidelijk zo benoemd).

Zeker dat je geen mail hebt gekregen van Fluvius? Bij mij was dit voor het eerst per mail ipv brief.

Terug
Bovenaan