Energieleveranciers

Optifix was hoeveel ? 10, 12 cent voor gas? De flex prijzen zijn al bijna 2mnd lager.
Optifix gas is 8,80 cent tegen 6 pct btw voor degenen die in maart intekenden (de meesten hier dus). Ben ook benieuwd waar je lagere prijzen vindt dan dat. Daarbovenop geloof ik echt niet dat de prijzen op lange termijn gaan zaken. De prijs schommelt inderdaad, maar we kunnen volgens mij nog veel hoger gaan dan de piek die we gehad hebben. De oorlog in Oekraïne is nog lang niet gedaan en China heeft op dit moment nog Covid lockdowns. Van zodra het leven in China weer op volle toeren draait zal de energievraag alleen maar stijgen.

Mijn gas-contract loopt af half juni, nog een contract van 2.5 cent :headshake:

Hoeveel tijd gaat er over voor nieuw contract eigenlijk, want vertrek nog op verlof en dacht dat erna eens te bekijken :p

Mijn gas-contract loopt af half juni, nog een contract van 2.5 cent :headshake:

Hoeveel tijd gaat er over voor nieuw contract eigenlijk, want vertrek nog op verlof en dacht dat erna eens te bekijken :p
Ten minste een maand op voorhand tekenen bij je nieuwe leverancier, dus je bent eigenlijk al te laat om voor het einde van je huidige contract over te stappen.

Maar ik wil niet voor het einde van huidige contract :p
In dat geval maakt het niet uit, maar zal je dus wel de vaste vergoeding opnieuw aan je been hebben bij je huidige leverancier.
Maar om op je vraag te antwoorden: het duurt op z'n minst een maand voor je nieuwe contract ingaat en ik dacht dat het bij sommige leveranciers automatisch de eerste van de maand was, dus dan zou het 1 juli zijn als je vandaag intekent.

In dat geval maakt het niet uit, maar zal je dus wel de vaste vergoeding opnieuw aan je been hebben bij je huidige leverancier.
Maar om op je vraag te antwoorden: het duurt op z'n minst een maand voor je nieuwe contract ingaat en ik dacht dat het bij sommige leveranciers automatisch de eerste van de maand was, dus dan zou het 1 juli zijn als je vandaag intekent.
Ik weet niet of ik van leverancier wil/moet veranderen
Zijn die gebruikersprofielen eigenlijk ergens beschikbaar? Want als ik blijf moet ik tot half juni nog oude prijs betalen, alleen is er geen meteropname. Dus dat kan in mijn voordeel of nadeel zijn afhankelijk van die profielen als ik het goed snap?
Verbruik warm water is iets van 200m2 en verwarming 400m2 op jaarbasis

Ik weet niet of ik van leverancier wil/moet veranderen
Zijn die gebruikersprofielen eigenlijk ergens beschikbaar? Want als ik blijf moet ik tot half juni nog oude prijs betalen, alleen is er geen meteropname. Dus dat kan in mijn voordeel of nadeel zijn afhankelijk van die profielen als ik het goed snap?
Verbruik warm water is iets van 200m2 en verwarming 400m2 op jaarbasis
CREG-scan om je huidig contract te vergelijken met het nieuw aanbod op de markt.

SLP-profielen hier terug te vinden maar dat je toch niet snappen. De meterstand op datum van je contractverandering gaat geschat worden.

CREG-scan om je huidig contract te vergelijken met het nieuw aanbod op de markt.

SLP-profielen hier terug te vinden maar dat je toch niet snappen. De meterstand op datum van je contractverandering gaat geschat worden.
Wij verbruiken relatief weinig maar mss meer voor warm water tov verwarming, zou denken dat het in mijn voordeel is om dus te blijven :unsure:

Maandag overname gedaan van matexi naar ons voor nieuw huis. Specifiek bestaande klantnummer erbij gezet op mail ook.

Daarnet nieuw contractvoorstel voor een flexpack veel duurder dan wat ik nu heb.

Gebeld en ze hebben die aanvraag stopgezet. Bij verlaten van huidig huis nog eens bellen om mijn contract van nu te laten overzetten.

Alleen weet ik dus niet wat ik heb voor de komende maand in nieuw huis.

2 verbruiksadressen of gewoon geen leverancier voor nieuwbouw. En aan welk tarief dan :s

Volgende week komen ze digitale meter plaatsen.Blijft mijn huidig contract lopen of word dit bijgesteld naar de nieuwe prijzen?

Volgende week komen ze digitale meter plaatsen.Blijft mijn huidig contract lopen of word dit bijgesteld naar de nieuwe prijzen?
Contract blijft gewoon doorlopen. Als je zonnepanelen hebt ga je wel een tussentijdse afrekening krijgen, maar ook dan blijft het tarief hetzelfde tot einde contract. Zonder panelen weet ik nu niet zeker of je een tussentijdse afrekening krijgt omdat je meterstand terug op nul komt, maar je tarief van je huidig contract blijft in elk geval doorlopen.

Iemand hier al ervaring mee? Ik zou dit willen doen vanals ik een EV heb, en enkel voor elektriciteit.
Van gas vind ik het wel prettig dat ik in de zomer compenseer voor in de winter niet te hoge maandelijkse bedragen te moeten betalen.
Ik zit bij Luminus maar kan nergens vinden om dit te doen.

Optifix was hoeveel ? 10, 12 cent voor gas? De flex prijzen zijn al bijna 2mnd lager.
Asymmetrisch risico. Tenzij we corona 2.0 - stronger and deadlier than before - over ons krijgen gaan de prijzen niet meteen dalen. Verder op de termijnmarkt staat het nu ook al vlotjes aan 60 euro.

Ikzelf zou er geen probleem mee hebben om tijdens de zomer, en het verwaarloosbare verbruik tijdens de zomermaanden, wat meer te betalen. Tis pas volgende winter dat de prijsverschillen fix vs variabel echt een groot verschil op de rekening kunnen maken.

Owja, iedereen kent hier ondertussen wel TTF. Maar wie kent er ZTP? En waarom zijn er plots bijna geen leveranciers meer die ZTP-indexed contracten aanbieden? Veel plezier met uitpluizen 😎

Ik zit nog bij eneco voor de electriciteit ot 1 juli.
Ik verander dan ook meestal van leverancier.

Echter ik heb juist panelen laten leggen die volgende week w gekeurd en dan binnen de 9 weken digitale meter.
Dus reken begin september alles operationeel.

Kan ik in september mijn contract veranderen bij eneco voor gebruik te maken van injectietarief.
Of zou ik nu ( vanaf 1 juli ) al kunnen veranderen van leverancier en al melding maken ?

Ik verander elk jaar van leverancier principieel en commercieel voor toch wat korting te krijgen.

Hier ook brief gehad van Engie. Zou van 80€ per maand voorschot naar 170/maand variabel gaan. Ze kunnen natuurlijk geen contract met vaste prijs meer aanbieden.

Nu als k op de site kijk gaan ze me easy variabel aanbieden, prijs wordt elke trimester aangepast.

Voor 134€ per maand kan ik direct variabel nemen, prijs wordt maandelijks aangepast.

Ik heb nul de botte ervaring met energie leveranciers en prijzen. Kzou het goedkoopstd per maand willen nemen (logisch?) al heb k precies schrik vd maandelijks variabele prijs? K zie me de ene maand 134€ betalen en de maand erna mss 200?

Hier ook brief gehad van Engie. Zou van 80€ per maand voorschot naar 170/maand variabel gaan. Ze kunnen natuurlijk geen contract met vaste prijs meer aanbieden.

Nu als k op de site kijk gaan ze me easy variabel aanbieden, prijs wordt elke trimester aangepast.

Voor 134€ per maand kan ik direct variabel nemen, prijs wordt maandelijks aangepast.

Ik heb nul de botte ervaring met energie leveranciers en prijzen. Kzou het goedkoopstd per maand willen nemen (logisch?) al heb k precies schrik vd maandelijks variabele prijs? K zie me de ene maand 134€ betalen en de maand erna mss 200?

Een voorschot is een voorschot. Je kan 5 euro per maand betalen als je echt wil. Maar dan wel een afrekening van paar duizend euro krijgen. Niemand weet wat de prijzen gaan doen, vandaar ook dat leveranciers alleen variabele contracten aanbieden.

Engie Direct is momenteel wel een van de goedkoopste tarieven op de markt. Check dit eens

Een voorschot is een voorschot. Je kan 5 euro per maand betalen als je echt wil. Maar dan wel een afrekening van paar duizend euro krijgen. Niemand weet wat de prijzen gaan doen, vandaar ook dat leveranciers alleen variabele contracten aanbieden.

Engie Direct is momenteel wel een van de goedkoopste tarieven op de markt. Check dit eens

Had idd eens via mijnenergie gekeken en adhv men verbruik kwam k met engie direct het goedkoopste uit.

Uiteindelijk gaan er bij die duurdere contracten ook geld naar mogelijkheid facturen via post laten komen, klantendienst die je kan bellen. Allemaal zaken die voor mij eigenlijk niet van toepassing zijn om een meerprijs voor te geven.

ipv dan te wachten tot men contract afloopt en doorgezet wordt naar t duurdere kan ik beter zelf nu al switchen naar engie direct, niet?

Terug
Bovenaan