Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet betalen! Dan krijg je dit! -->Engie heeft ook elektriciteit eindfactuur gestuurd
Te betalen bedrag 0,86 €
![]()

Na de afrekening voor gas was het 66€ betalen. En de elektriciteit afrekening heeft dit dus terug gebracht naar 86 cent. Hoera voor 90€ per maand voorschot en zonnepanelen.Niet betalen! Dan krijg je dit! -->
Amsterdammer voor rechter gesleept om tandartsrekening van 5 cent
Maar even serieus: Bij veel bedrijven ligt die grens ergens tussen 1 en 5€. Omdat zelfs al winnen ze de rechtzaak, het kost dat bedrijf dan nog altijd meer dan die paar € ... door papierwerk en de tijd die men er moet insteken ..
Maar bon, gewoon betalen hé, dan heb je de minste zever.![]()

uw voorschotten van vorig jaar hebben uw rekening beperkt tot 370€, waarom zou je dan bij duurdere prijzen als vorig jaar uw voorschotten verlagen ?Ik heb bijna 370+€ moeten bijbetalen voor gas. (afrekening tem 6 april) Effe slikken maar goed dat was voor de winterperiode en door een energieleverancier switch, ik heb toen ook veel de verwarming opgezet.
Ondertss in april weinig gas verbruikt (68 m³) en in mei staat de teller op amper 3m³
Ik ga mijn voorschotfactuur tijdelijk drastisch verlagen, want ik ga toch amper gas verbruiken tem september (afrekening).
Eigenlijk zal ik op het einde van de rit minder dan 200€ moeten bijbetalen (370€ - ???) De winter gaf een vertekend beeld en zeker omwille van de sterk gestegen prijzen.
Ik ben van energieleverancier gewisseld in april waardoor ik nu met de winter te veel betaalde en daardoor straks in september veel geld ga terugkrijgen (maar ik kan dan even goed het voorschotbedrag tot dan aanpassen)uw voorschotten van vorig jaar hebben uw rekening beperkt tot 370€, waarom zou je dan bij duurdere prijzen als vorig jaar uw voorschotten verlagen ?
om volgend jaar 600 te mogen bijbetalen ? Ik begrijp uw redenering niet...
die duurdere prijzen zijn nog niet weg hoor...
Heu neen fout want de afrekening was voor de periode 1 januari tem 6 april.uw voorschotten van vorig jaar hebben uw rekening beperkt tot 370€

Ik zat dan ook maar op 80 euro voor elek. en 54 euro voor gasWij een dikke 1000 euro terug te krijgen van Luminus. Tijd voor onze voorschotten serieus omlaag te doen![]()
Was te verwachten.En uw verbuik is?Ik zat dan ook maar op 80 euro voor elek. en 54 euro voor gasWas te verwachten.
edit: doordat we vorig jaar bij Essent zaten en deze is overgenomen door Luminus heb ik een hele tijd het voorschot niet kunnen (mogen) aanpassen.En uw verbuik is?
En voor welke moet je opleggen?

3,5 maand geleden ben ik verhuisd en contract gewoon overgezet.
Gascontract na verhuis was vrij snel in orde, elektriciteit op oud adres is gewoon blijven lopen (en dus ook voorschotten). Al een tiental keer gebeld en gemaild, steeds met "Het komt in orde, ik heb het doorgegeven". Ze weigeren iets te bevestigen via email.
"Oei ja, daar is iets raars gebeurd. ... Voila, ik heb het aangepast" x 10
4 maand nodig, voor iets wat ze blijkbaar ook in 2 dagen kunnen (gas)Hier was Maart lager in gas verbruik dan April 33m³ vs 59m³, voor mei zit ik ook nog maar op 6m³Ik heb bijna 370+€ moeten bijbetalen voor gas. (afrekening tem 6 april) Effe slikken maar goed dat was voor de winterperiode en door een energieleverancier switch, ik heb toen ook veel de verwarming opgezet.
Ondertss in april weinig gas verbruikt (68 m³) en in mei staat de teller op amper 3m³
Ik ga mijn voorschotfactuur tijdelijk drastisch verlagen, want ik ga toch amper gas verbruiken tem september (afrekening).
Eigenlijk zal ik op het einde van de rit minder dan 200€ moeten bijbetalen (370€ - ???) De winter gaf een vertekend beeld en zeker omwille van de sterk gestegen prijzen.
maar nu krijg ik die 100€ dus blijkbaar via het syndicus / VME contract. Ik heb met de andere eigenaars gesproken en zij hebben melding gekregen dat ze die 100€ krijgen via hun individuele contracten.

Dat hangt van uw energieleverancier af. Of te wel krijg je gewoon 100€ extra gestort op de rekening via een kredietnota. Of te wel rekenen ze dit verder af met uw volgend voorschot.Als mijn voorschot lager ligt, dan rekenen ze de rest door op een volgende maand zeker ?
Engie is precies nie veel beter dan Mega op vlak van communicatieHier is het een beetje foutgelopen. De overheid heeft opgemerkt dat ik twee elektriciteitscontracten heb. Dat klopt. 1x individueel en 1x als syndicus. Blijkbaar aanzien ze dat contract voor de VME, ook als een particulier contract (met juridische vorm VME).
Nu zegt de overheid dat ik maar 1x die premie kan krijgen, daar kan ik wel inkomenmaar nu krijg ik die 100€ dus blijkbaar via het syndicus / VME contract. Ik heb met de andere eigenaars gesproken en zei hebben melding gekregen dat ze die 100€ krijgen via hun individuele contracten.
Nu goed, dan is die 100€ via de VME van mij zeker?
Maar er is ook iets foutgelopen met het nieuwe informatica systeem. Waardoor ik dus na bijna een half jaar later, nog steeds geen tussentijdse factuur heb verkregen voor de VME.
Wat een soepke is mij dit zeg. Nu goed, zolang ik die premie maar krijg zeker?
Dat hangt van uw energieleverancier af. Of te wel krijg je gewoon 100€ extra gestort op de rekening via een kredietnota. Of te wel rekenen ze dit verder af met uw volgend voorschot.