Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier 3kWh elektriciteit per dag, maar wel nog 26kWh gas per dag deze week. We werken wel van thuis uit en hebben verwarming nog niet uitgeschakeld. Ach ja, zolang we nog met ons oud gascontract zitten maakt het gasverbruik me niet zoveel uit.Laatste weken op een dagverbruik van 1m³ gas en 8kWh electriciteit. Lang leve het mooie weer!
Begin februari verandering energieleverancier in gang gezet.
Overgang van Luminus naar Engie.
Leek allemaal vrij vlot en snel te verlopen.
Luminus belt quasi meteen met de melding dat ze de stopzetting en overdracht naar nieuwe leverancier goed ontvangen hebben.
In maart krijg ik eerste maal factuur van Engie, zoals te verwachten was.
En boevendien krijg ik nog een factuur van Luminus voor de volgende maand al te betalen
"Vreemd" dacht ik bij mezelf...
Na veel vijven en zessen en veel tijd verspillen aan telefoon en vele wachtmuziekjes verder, komen we uiteindelijk tot de constatie dat Engie het nieuwe contract op het adres van onze buren gezet heeft en hun EAN codes...
Momenteel heb ik dus 2 contracten lopen op mijn naam, op 2 verschillende adressen, met 2 verschillende EAN codes...
Voorlopig bijna 2 weken verder en nog altijd niet opgelost...
"Geen zorgen" zeggen ze bij Engie, dit komt wel eens vaker voor, we lossen het zo snel mogelijk op...
Update:
Ik heb nog steeds 2 contracten op mijn naam staan momenteel.
Eén bij Luminus dat ik altijd al had, en één bij Engie op het adres van de buren.
Gisteren nog eens gebeld met Engie (na 30' wachten binnen geraakt).
Ze zullen nu een nieuw contract voor me opstarten, waardoor vanaf volgende maand het contract bij Luminus zal stopgezet worden (hopelijk...)
Het meest vervelende vind ik wel dat het contract dat op mijn naam staat, maar op adres van de buren ook zal stopgezet worden waardoor de buren geen aansluiting meer zullen hebben.
Want wat is er gebeurd...
Blijkbaar gebeurde de overname volledig op hun adres, waardoor zij eigenlijk een switch deden van energieleverancier die ze nooit gevraagd hebben.
Wat een soep... De buren zijn mensen van 80 jaar, hoe moet ik hun nu in godsnaam gaan uitleggen dat ze zelf ook naar Engie moeten bellen om alles opnieuw in orde te krijgen...
Enige optie zal zijn dat ik eens bij hen langs ga en samen bel naar Engie om alles in orde te krijgen, maar steeds minstens 20-30' wachten met wachtmuziekje vooraleer binnen te geraken, grrr...
Conclusie: Ik ga toch nog 2x nadenken vooraleer een overstap van energieleverancier te overwegen om minder te betalen. De tijd en miserie die ik hier al aan kwijt ben is voor mij toch onbetaalbaar...
Ik heb al 3x verschillende mensen van Engie aan de lijn gehad.Engie moet een 'mystery switch' opstarten voor het contract op het fout adres. Op die manier wordt alles automatisch in orde gebracht voor je buren. Zij komen dan automatisch terug bij hun leverancier en krijgen het contract dat ze hadden.
De theorie vs de praktijk.Ik heb al 3x verschillende mensen van Engie aan de lijn gehad.
Nog nooit hebben ze hier iets over gezegd...

Het is inderdaad om te huilen.Hier ook afrekening van Eneco, man man man.
3,5 maand geleden ben ik verhuisd en contract gewoon overgezet.
Gascontract na verhuis was vrij snel in orde, elektriciteit op oud adres is gewoon blijven lopen (en dus ook voorschotten). Al een tiental keer gebeld en gemaild, steeds met "Het komt in orde, ik heb het doorgegeven". Ze weigeren iets te bevestigen via email.
"Oei ja, daar is iets raars gebeurd. ... Voila, ik heb het aangepast" x 10
Nu op afrekening zijn ze er ook nog eens in geslaagd een fout begingetal van de meter te gebruiken voor gas + ze reppen geen woord over (onnodig) betaalde facturen van vorig adres.
Wordt aangetekend schrijven en factuur betwisten I guess.
Hangt echt allemaal af van uw woning en voor welke data dat die slotafrekening geldt (als dat over 3 maand geleden gaat vb).Ben er even niet goed van, de prijzen mogen nog gestegen zijn, dit is een abnormaal verbruik denk ik dan.
Evengoed fouten in het voordeel wss, maar daar zal niemand over klagen, heKijk eerst wel eens of die meteropnames wel correct zijn.
Blijkbaar zijn er heel veel fouten gemaakt door de curatoren die het faillissement behandelen.
Fouten in het nadeel van de eindgebruiker natuurlijk.
Staat momenteel bij mij ook nog op in verwerking.begin maart (10/3) Luminus optifix afgesloten met als startdatum 1/5
Nu zie ik echter op het portaal nog altijd staan "Aanvraag in verwerking"
Is dit normaal? Er waren er hier nog een aantal die op ongeveer hetzelfde moment ingetekend hadden dus vandaar de vraag.
Ook benieuwd naar de eindafrekening van engie...
Als ik het me goed herinner, blijft die status staan tot op de startdatum.begin maart (10/3) Luminus optifix afgesloten met als startdatum 1/5
Nu zie ik echter op het portaal nog altijd staan "Aanvraag in verwerking"
Is dit normaal? Er waren er hier nog een aantal die op ongeveer hetzelfde moment ingetekend hadden dus vandaar de vraag.
Ook benieuwd naar de eindafrekening van engie...
Een bijkomende vraag, op 23/5 wordt onze nieuwbouw opgeleverd, en dan worden dus overname documenten van water/gas en elektriciteit opgemaakt van Matexi uit.
Hoe kan ervoor zorgen dat ik tot eind juni 2 verbruiksadressen heb? Want de grote verhuis is pas midden juni gepland, en dan moeten we ook nog de overdracht doen naar de nieuwe eigenaar hier...