Energieleveranciers

Ik heb zonet kunnen intekenen op Optifix elektriciteit en kreeg een ontvangstbevestiging. Ik was wel al klant bij Luminus met een variabel contract.

Edit: en zonet een 2e mail dat mijn contract 29 maart ingaat.

Aha, ik heb het net geprobeerd met optiflex gas én elektriciteit en nu is het wel gelukt! Daarvoor had ik enkel gas geselecteerd. @Plutus

Ik heb enkel Optifix Gas genomen en dat lukte ook, dus alle combinaties zijn open zo te zien.

Ik kan het ook nog selecteren, maar kan het dus nog niet doen gezien ik bestaande klant ben.
Geen idee als ik bel of ze het al kunnen doen voor mij met uitgestelde datum?

keep me posted! Hier bv een promotie met korting op de kwh prijs alsook 1500 kwh gratis. Dus toch wel de moeite om dit zeker niet kwijt te spelen ( ook al krijg je dit pas in 2023...)
Ze kunnen de startdatum niet aanpassen, deze gaat automatisch 21 dagen later in. Maar ze liet me wel weten dat als je al klant was van Luminus, dat je nog altijd recht hebt op de promotie maar dan pro rata.

Ze kunnen de startdatum niet aanpassen, deze gaat automatisch 21 dagen later in. Maar ze liet me wel weten dat als je al klant was van Luminus, dat je nog altijd recht hebt op de promotie maar dan pro rata.
Heb je dit op mail gekregen? Heb hier net gebeld en er werd mij gezegd dat ik wel mijn jaar moet uitdoen zodat de afrekening klopt.. Ze gaf wel aan dat die optifix wel nog beschikbaar zou blijven de gehele maand. Ben benieuwd.

Dus in mijn geval kan ik vanaf volgend weekend het product aanpassen;

Heb je dit op mail gekregen? Heb hier net gebeld en er werd mij gezegd dat ik wel mijn jaar moet uitdoen zodat de afrekening klopt.. Ze gaf wel aan dat die optifix wel nog beschikbaar zou blijven de gehele maand. Ben benieuwd.

Dus in mijn geval kan ik vanaf volgend weekend het product aanpassen;
Ik zou toch even een bevestiging daarvan op mail vragen. Zo heb je tenminste wat om aan te tonen.

Als ik die prijzen hier bekijk verschiet ik toch hoor, veel gaan naar die Optifix, maar als ik die prijzen bekijk:

Elec > 29,52 c€/kWh
Gas > 10,05 c€/kWh

Als ik dan mijn huidige contract bekijk:

Elec > 8 c€/kWh
Gas > 3 c€/kWh

Dat zijn prijzen voor elektriciteit bijna x 4 en gas ruim x 3... Mijn contract loopt nog tot augustus maar ik veronderstel dat het tegen dan niet veel beter zal zijn. :confused2:

Als ik die prijzen hier bekijk verschiet ik toch hoor, veel gaan naar die Optifix, maar als ik die prijzen bekijk:

Elec > 29,52 c€/kWh
Gas > 10,05 c€/kWh

Elec > 8 c€/kWh
Gas > 3 c€/kWh

Dat zijn prijzen voor elektriciteit bijna x 4 en gas ruim x 3... Mijn contract loopt nog tot augustus maar ik veronderstel dat het tegen dan niet veel beter zal zijn. :confused2:
Je kan altijd nog intekenen op de Optifix om je veilig te stellen. Gaat het toch beter tegen dan, kun je nog switchen he.

Elec > 29,52 c€/kWh
Gas > 10,05 c€/kWh

Elec > 8 c€/kWh
Gas > 3 c€/kWh

Ik zat aan 1,77c voor gas tot contract was afgelopen. Ik kon verlengen, maar deze keer variabel én aan prijs van 12,5c... Dusja, je gaat goed verschieten :p

Elec > 29,52 c€/kWh
Gas > 10,05 c€/kWh

Elec > 8 c€/kWh
Gas > 3 c€/kWh

Er is een termijn voor de geldigheid van het contract van 6 maand.

Dus jij kunt dat nu aangaan voor op te starten op 1 september 2022. Zijn de marktprijzen die je dan rond juli kunt krijgen beter, dan kun je dat in juli nog aanpassen zodanig dat je uw contract van september bij luminus opzegt. Dat kost u dan iets van een 20€.
Aan u om te bepalen of die gemoedsrust van een vaste prijs in september voor u 20€ waard is.

Ik bespaar dan wel ergens anders 20€ :p.

Ik heb heel de Optifix commotie niet kunnen volgen hier, maar als ik het goed begrijp is dat blijkbaar (naast Mega-groepsaankoop) nog het enige tarief dat als vast wordt aangeboden?

Lijkt bijna een no-brainer te zijn?

Ik heb heel de Optifix commotie niet kunnen volgen hier, maar als ik het goed begrijp is dat blijkbaar (naast Mega-groepsaankoop) nog het enige tarief dat als vast wordt aangeboden?

Klopt, als je een vast contract wil (en op dit moment geen vast contract bij Engie hebt), zijn Luminus en die Mega-groepsaankoop de enige opties. En die Mega-groepsaankoop is enkel voor West-Vlaanderen dacht ik?

Klopt, als je een vast contract wil (en op dit moment geen vast contract bij Engie hebt), zijn Luminus en die Mega-groepsaankoop de enige opties. En die Mega-groepsaankoop is enkel voor West-Vlaanderen dacht ik?
Oost vlaanderen intussen ook.

Maar dus als ik het goed begrijp zijn mijn nieuwe vaste engie tarieven (zie 2 pagina's terug) die ik nu aangeboden heb, ter verlenging van huidig vast contract wel nog ok? Misschien niet de goedkoopste maar ik heb wel vertrouwen in engie, meer dan bv mega

Ik zit momenteel nog bij Engie Easy (fixed - maar vervalt 15 april), zijn daar ook mogelijkheden om deze tarief alsnog te verlengen dan?

Engie Easy (vaste vergoeding: €54)
Kostprijs per kwh 9.339 c€/kWh
Injectie: 5.089 c€ / kWh
Kosten groene stroom + WKK (2,472 + 0.339)
Distributiekosten 9.04 c€ / kWh
Toesalgen: 0,58 c€ / kWh

Oost vlaanderen intussen ook.

Maar dus als ik het goed begrijp zijn mijn nieuwe vaste engie tarieven (zie 2 pagina's terug) die ik nu aangeboden heb, ter verlenging van huidig vast contract wel nog ok? Misschien niet de goedkoopste maar ik heb wel vertrouwen in engie, meer dan bv mega

Ik ga mijn voorstel van Engie ook gewoon houden. 't is misschien niet de goedkoopste, en ik zal waarschijnlijk wel wat kunnen uitsparen door te veranderen, maar anderzijds ben ik heel content van Engie en ook van hun support, dus ga het gewoon houden voor het komend jaar. Volgend jaar zien we wel weer.

Ik zit momenteel nog bij Engie Easy (fixed - maar vervalt 15 april), zijn daar ook mogelijkheden om deze tarief alsnog te verlengen dan?

Engie heeft u normaal een nieuw voorstel gestuurd via post/mail. Het onze vervalt 01/05/2022 en wij hebben dat voorstel halverwege vorige maand gehad denk ik (ook gepost in dit topic). Tarieven behouden is op geen enkele manier mogelijk (logisch ook).

Normaal heb je in februari dan een tariefvoorstel voor verlening ontvangen (dus gewoon de tarieffiche voor hetzelfde product, maar dan de versie van februari 2022). Indien je niets doet wordt je contract dan op 15 april automatisch verlengd aan de voorwaarden uit dat tariefvoorstel.

Mijn vaste prijs (Easy3, dus 3 jaar fix) loopt ook in april af en ik heb vorige maand de nieuwe tarieven gekregen. Ging de kat uit de boom kijken en zien of ik iets beter kon vinden, maar nu ga ik dus braafjes stilzwijgend op dat voorstel ingaan.

Voor iedereen die Optifix overweegt, lees de kleine lettertjes:
Indien u nog geen klant van Luminus bent, moet uw contract bij Luminus ten laatste 4 maanden
na ondertekening starten. Indien dit laatste niet het geval is, heeft Luminus het recht uw
contractaanvraag te weigeren of u een nieuw contractvoorstel te doen.

Zeker zien dus dat je de startdatum niet te ver in de toekomst legt.

die mega groepsaankoop is variabel

Kan ik o.b.v. de EAN-code nagaan of het gaat om een enkelvoudige of tweevoudige meter? Ga binnenkort verhuizen en verhuurder heeft nog niet geantwoord op mijn mail.

Terug
Bovenaan