Energieleveranciers

Ik heb ook nog daarnet de facturen kunnen downloaden, maar nu geraak ik er ook niet meer op.
Domiciliëring opgeschort en de laatste 2 gerecupereerd...

Hoe zit dat eigenlijk met verbruik sinds vorige afrekening? Want als je nu nieuw contract afsluit dit hoger is moet je toch dat verbruik tot nu niet aan dat tarief ook betalen?

Hier ook klant bij de Vlaamse Energieleverancier, via de groepsaankoop van Oost-Vlaanderen. Eind oktober ook een afrekening gehad met kleine terugtrekking (deze terugtrekking wel gekregen in november) met verrekening van de voorschotfacturen t.e.m. augustus 2021.

Als iemand tips heeft voor een nieuwe leverancier of tips in het algemeen wat te doen?

Edit: de afrekening van zowel gas als van elektriciteit van eind oktober heb ik nog teruggevonden via downloads op mijn computer.

Laatst bewerkt:
Kzal maar men facturen van mega allemaal.beginnen downloaden, tzal niet lang duren eer het bij hun ook zover is.

Hoe werkt het nu eigenlijk voor de klanten van de failliete maatschappij?Krijgen zij nu nog een eindafrekening?

Ik had ook wel graag mijn facturen van Vlaamse Energieleverancier gedownload :/ Hoe moet ik nu gaan vergelijken wat de beste optie is... Heb echt geen flauw idee van ons verbruik in kWh

*edit*

Bij nader inzien... Ik heb een digitale teller en kan mijn verbruik op de website van fluvius raadplegen 😅

Laatst bewerkt:
Kzal maar men facturen van mega allemaal.beginnen downloaden, tzal niet lang duren eer het bij hun ook zover is.

Hoe werkt het nu eigenlijk voor de klanten van de failliete maatschappij?Krijgen zij nu nog een eindafrekening?
Hier ook Mega, heb wel de gewoonte van elke maand m'n facturen te downloaden. Zal best al eens beginnen met die voorschotten wat lager te zetten denk ik.

Ook bij de gelukkigen.. Week geleden afrekening ontvangen en trokken ook terug, geld dat we dus niet meer terug zullen zien :angry:
Ga overstappen naar Luminus Comfy, volgens mijnenergie de goedkoopste met vast tarief..

Ook bij de gelukkigen.. Week geleden afrekening ontvangen en trokken ook terug, geld dat we dus niet meer terug zullen zien :angry:
Ga overstappen naar Luminus Comfy, volgens mijnenergie de goedkoopste met vast tarief..
Weet dat als de tarieven binnen een half jaar terug stabiliseren je met een duur contract zit waar dan een hoge abonnementskost en korting-pas-na-een-volledig-jaar aan vasthangt.

Ik denk Eneco variabel te pakken. Als de zon wat schijnt in de vroege maanden gaat die hoge terugleververgoeding wel wonderen doen denk ik.

Ik ga na 2,5 jaar terug naar Engie Easy 3 denk ik. Komt er volgens VREG het beste uit.
Luminus Comfy volgens mijnenergie inderdaad maar de kans dat ik er een jaar blijf is hopelijk miniem als de kosten terug gedaald zijn. Geen zin in die kost voor een volledig jaar dus.

Hier bij zowel Mega als bij Vlaamse Energieleverancier klant. Zucht...

Wat ik niet snap:
Overheidsdiensten waren blijkbaar al weken op de hoogte en laten de overgang niet vlotter verlopen dan een plots bericht over faillissement.

@hierboven
Bankafschrift met bedrag/begunstigde lijkt me ook een bewijs van betaling.

Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap:
Overheidsdiensten waren blijkbaar al weken op de hoogte en laten de overgang niet vlotter verlopen dan een plots bericht over faillissement.

Selffulfilling prophecy. Kondig aan dat een leverancier in de problemen zit en niemand betaalt zijn rekeningen nog, waardoor de leverancier gegarandeerd failliet gaat.

Ik val hier compleet uit te lucht. Zit zowel voor gas als elek bij de vlaamse energieleverancier.
Ik vraag me af hoe dat allemaal geregeld gaat worden met voorschotten enzo. Ik vond al dat die mannen verdacht veel voorschot vroegen, vooral voor gas.

Nu maar zo snel mogelijk ne nieuwe afsluiten.

60 euro per maand extra, om exact hetzelfde te hebben, een licht aansteken en niet doodvriezen. Er zijn leukere dingen om dat aan te geven.

Terug
Bovenaan