Energieleveranciers

Ik ben bij Engie Flow. Net even gekeken: meestal zijn welkomstkortingen enkel het eerste jaar geldig. Het lijkt dus de beste tactiek om effectief elk jaar van leverancier te veranderen.

Ik ben bij Engie Flow. Net even gekeken: meestal zijn welkomstkortingen enkel het eerste jaar geldig. Het lijkt dus de beste tactiek om effectief elk jaar van leverancier te veranderen.
Voorlopig nog wel. Al zou er een wet uitkomen die welkomstkortingen of zo verbood omdat dit gezien werd als zijnde oneerlijk voor de consument.

Ik zie nog altijd niet wat daar oneerlijk aan is... toch zeker niet als wisselen zo makkelijk is tegenwoordig...

Heb net via mijnenergie gebruik gemaakt van de 6c€/kWh korting op energieprijs alsook 5.6c€/kWh injectie verhoging. Contract gaat ergens november in.
Enige rare in die berekening is dat de vaste kost €68 was en er daarop €100.7 korting wordt gerekend.
Ik vermoed dat ik daar €32.7 niet van ga zien. Los daarvan nog steeds een goede deal.
Zal weer een gedoe zijn om na de switch ASAP maandelijkse facturatie te heractiveren... Zoals ieder jaar. Duuzend facturen omdat ze dat blijkbaar niet kunnen/willen aanzetten van in het begin (of omdat Fluvius dat standaard uitzet bij een wissel? I dunno).

Ben benieuwd wat voorshenanigans ik ga meemaken.
Eerste keer Mega, dus ik ben op mijn hoede voor allerlei fouten die gaan komen (vooral de startdatum dan...)
Vast of variabel gekozen? In beide gevallen zijn het wel heel scherpe tarieven.
Ik wist niet dat Mega nu door een andere groep is overgenomen. Misschien moet ik het ook maar op wagen.

Vast of variabel gekozen? In beide gevallen zijn het wel heel scherpe tarieven.
Ik wist niet dat Mega nu door een andere groep is overgenomen. Misschien moet ik het ook maar op wagen.
Variabel. Gas heb ik wel vast genomen bij TotalEnergies een tijdje terug, ook voor november.

Elektriciteit is echt geen grote kost (het zou op 300 euro voor het jaar komen volgens mij energie, en daar is nog een groot deel (of zelfs alles, of zelfs meer) betaald door de PHEV te laten vollopen.

Terug
Bovenaan