Energieleveranciers

De zonnepanelen zijn gekeurd en aangemeld bij fluvius

Moet ik nu nog een apart teruglever contract afsluiten? Of gaat dit automatisch?
vermoedelijk heb je al een digitale teller begrijp ik uit je uitleg.

Fluvius : Een succesvolle registratie is bovendien noodzakelijk om via je energieleverancier een terugleververgoeding (injectietarief) te ontvangen voor de stroom die je terugstuurt naar het net.

Kijk specifiek de tariefkaart van je contract om te zien waar je recht op hebt, misschien ga je door je nieuwe situatie jou contract heroverwegen of bepaalde injectie tarieven zwaarder laten doorwegen in je beslissing.
 
vermoedelijk heb je al een digitale teller begrijp ik uit je uitleg.

Fluvius : Een succesvolle registratie is bovendien noodzakelijk om via je energieleverancier een terugleververgoeding (injectietarief) te ontvangen voor de stroom die je terugstuurt naar het net.

Kijk specifiek de tariefkaart van je contract om te zien waar je recht op hebt, misschien ga je door je nieuwe situatie jou contract heroverwegen of bepaalde injectie tarieven zwaarder laten doorwegen in je beslissing.
Klopt

Digitale teller en op de tariefkaart staat ook een teruglever vergoeding

De aanmelding bij fluvius kan blijkbaar wel tot 120 dagen duren 🙄
 
Zou Ecopower nog terug interessant worden? Ik vrees er een beetje voor. Ik vond het interessant met de hoge terugleververgoeding, maar die tijd is voorgoed voorbij denk ik.

Ik zet mijn geld niet graag vast. Ik heb maar 1 aandeel gekocht en dan is dat rendement ook peanuts in absolute bedragen.
Akkoord, je hebt wat voordelen, maar ik gebruik er geen van. Ik heb er dus verder niets aan.

Een (spaar)rekening dient enkel om een minimaal noodzakelijk bedrag te hebben staan waar je meteen aan kan in geval van nood, dus daarmee zou ik het niet vergelijken. Op de beurs (bv IWDA) brengt het veel meer op en staat je geld niet vast.

Maar goed, ik had het op voorhand allemaal beter moeten lezen en van die 250 euro die vastzit ga ik geen boterham minder moeten eten. Ik zou het gewoon niet opnieuw doen.

Ik denk dat veel mensen, waaronder mezelf, niet perse vanuit het financiële perspectief coöperant zijn bij Ecopower maar meer vanuit maatschappelijk oogpunt: investeren in energietransitie, inzetten op lokale productie, …

Als je financieel rendement wilt, dan zijn er idd betere investeringen.
 
Terug
Bovenaan