Energieleveranciers

Dat klopt. Vaak in de praktijk is er 1 maand als standaard ingevuld. Ik zou @Gerbilator de tip geven om de opzegtermijn steeds zo dicht mogelijk bij de verjaardag te zetten. Flow is als je het bekijkt zonder kortingen best prijzig.

Klopt, het is nu 1 maand, dus ik heb gewoon gekozen voor 23 maart om te switchen. Dan zit ik nog 2 weken met een "duurder" tarief maar dat is een les voor de toekomst om een reminder te zetten. Heb het nu via mijnenergie geregeld.

Vorig jaar toen ik een switch wou uitvoeren had Engie gebeld en konden ze toch de promo aanbieden aan een bestaande klant, dus het kan zijn dat ze nu deze keer ook gewoon gaan bellen om te blijven.

Vorig jaar toen ik een switch wou uitvoeren had Engie gebeld en konden ze toch de promo aanbieden aan een bestaande klant, dus het kan zijn dat ze nu deze keer ook gewoon gaan bellen om te blijven.

Ze bellen allicht, maar vraag achter de exacte prijzen. Die waren bij mij niet hetzelfde als de promo voor nieuwe klanten.

Net gebeld naar Octa+, aangezien ik vorig jaar in december had ingetekend op hun promo (een vaste korting + korting op eenheidsprijs). De reden dat ik gebeld is omdat je in hun klantenzone niets vindt van die korting (ook niet op hun facturen). Na wat vragen komt het er op neer dat je inderdaad dat niet ziet, enkel op hun eindfactuur... niet echt transparant me dunkt. Zij kon wel in haar systeem zien dat ik die kortingstarief had. zal het maar geloven zeker :)

Ik zag op de prijsfiche van engie bij gas staan: tarief databeheer maandelijks/jaarlijks 18.56 euro.
Op de prijsfiche bij elektriciteit staat ook: tarief databeheer maandelijks/jaarlijks 18.56 euro en tarief databeheer kwartier 18.56 euro.
Mag ik daaruit concluderen dat als ik in mijnfluvius.be dergelijk databeheer uitschakel, dat ik een 55 euro per jaar uitspaar?
Ik volg alles op met de homewizard app, die kost me 12 euro per jaar.

Ik zag op de prijsfiche van engie bij gas staan: tarief databeheer maandelijks/jaarlijks 18.56 euro.
Op de prijsfiche bij elektriciteit staat ook: tarief databeheer maandelijks/jaarlijks 18.56 euro en tarief databeheer kwartier 18.56 euro.
Mag ik daaruit concluderen dat als ik in mijnfluvius.be dergelijk databeheer uitschakel, dat ik een 55 euro per jaar uitspaar?
Ik volg alles op met de homewizard app, die kost me 12 euro per jaar.
Nope

Ah bij mij toen wel, met exact dezelfde kortingen als bij de nieuwe klanten.

Om efkes hier terug op in te pikken:

Engie heeft gebeld en ze hebben een voorstel gedaan om te blijven:
Voor gas: 45 euro welkomstvoordeel (dus de vaste kost) en een korting van 1.38cEUR per KWH
Voor elektriciteit: 59 euro welkomstvoordeel (de vaste kost) en een korting van 3.24cEUR per KWH

Ter vergelijking, vorig jaar hadden ze ook gebeld en was dit toen hun aanbod:
Voor gas: 43 euro welkomstvoordeel (dus de vaste kost) en een korting van 2.45cEUR per KWH
Voor elektriciteit: 59 euro welkomstvoordeel (de vaste kost) en een korting van 6,13cEUR per KWH

Voor nieuwe klanten (via website engie):
Voor gas: 45 euro welkomstvoordeel (dus de vaste kost) en een korting van 1.84cEUR per KWH
Voor elektriciteit: 59 euro welkomstvoordeel (de vaste kost) en een korting van 4.31cEUR per KWH

Voor nieuwe klanten op website aanbieders.be/mijnenergie:
Voor gas: 75 euro korting op de gasfactuur + 2.30cEur op KWH
Voor elektriciteit: 59 euro welkostvoordeel (de vaste kost) en een korting van 5.40cEUR per KWH

Dus het nieuwe aanbod voor bestaande klanten is natuurlijk wat slechter dan voor nieuwe klanten. Weet er iemand misschien waar het verschil zit in de promoprijs voor nieuwe klanten via de Engie website en de website van aanbieders.be/mijnenergie?

Laatst bewerkt:
Heb je zonnepanelen?

Want ik vermoed dat in veel gevallen tijdens de ‘happy hours’ uw panelen meer produceren dan dat je verbruikt of op kan slaan?
ja zonnepanelen.

Kijk, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht.... zal ook weer een manier zijn om klanten te lokken zeker? veel gaan zonnepaneel eigenaars daar wellicht niet aan hebben...

Heb je zonnepanelen?

Want ik vermoed dat in veel gevallen tijdens de ‘happy hours’ uw panelen meer produceren dan dat je verbruikt of op kan slaan?
Maakt dat iets uit dan?
Als ik mijn wagen oplaad tijdens die uren komt niet alles perse uit de zonnepanelen maar is het een laag gebruik van het net.

Heb de voorwaarden op de website gelezen en er lijkt geen addertje onder het gras…

Maakt dat iets uit dan?
Als ik mijn wagen oplaad tijdens die uren komt niet alles perse uit de zonnepanelen maar is het een laag gebruik van het net.

Heb de voorwaarden op de website gelezen en er lijkt geen addertje onder het gras…
en zie jij iets in je APP ?

ik heb die zopas geinstalleerd, maar zie niets van "happy hours" terug hoor. kan wel zijn omdat mijn digitale meter nog niet is gekoppeld... zou die eerst moeten open zetten (P1 poort) via website fluvius wellicht, maar tot op vandaag had ik dat nog niet gedaan, omdat ik geen behoefte had om mijn verbruik op te volgen.

tot nu misschien..

en zie jij iets in je APP ?

ik heb die zopas geinstalleerd, maar zie niets van "happy hours" terug hoor. kan wel zijn omdat mijn digitale meter nog niet is gekoppeld... zou die eerst moeten open zetten (P1 poort) via website fluvius wellicht, maar tot op vandaag had ik dat nog niet gedaan, omdat ik geen behoefte had om mijn verbruik op te volgen.

tot nu misschien..
Ja het staat bij producten & services. Heb daar ook eens de voorwaarden gelezen en wederom lijkt me er niets speciaal te zijn. Toegang tot de kwartierwaarden lijkt me het enigste maar dat heb ik al gedaan om capaciteitstarief te kunnen opvolgen.

Maakt dat iets uit dan?

Ligt eraan of je de auto vol krijgt tijdens het zonneladen. Ik heb vanaf maart tem oktober eigenlijk nog overschot met mijn kilometers en hoef dus niet sneller te laden als de zonnepanelen kunnen opwekken. Als de happy hours ook in de winter gelden zou ik daar wel winst doen.

Maakt dat iets uit dan?

Neenee zeker niet, het is een nice to have, maar ik denk gewoon dat het voordeel vrij beperkt gaat zijn voor de meesten

De 11kwh batterijen zitten vol sinds 13u, en ben aan 7000w aan het terugleveren. Als ik nu thuis was zou ik de auto dus ook gratis kunnen opladen, maar ik ben niet thuis..

Neenee zeker niet, het is een nice to have, maar ik denk gewoon dat het voordeel vrij beperkt gaat zijn voor de meesten

De 11kwh batterijen zitten vol sinds 13u, en ben aan 7000w aan het terugleveren. Als ik nu thuis was zou ik de auto dus ook gratis kunnen opladen, maar ik ben niet thuis..

Mijn Marstek staat op 13%, de autobatterij op 89%, had niet gezien dat er redelijk wat zon ging zijn, anders had ik deze nacht niet geladen... 13,3kWh opgewekt vandaag, maar zolang de auto niet vol is...

Morgen de auto wel nodig, dan kan er terug wat uit zodat ik terug kan laden :)

Terug
Bovenaan