Energieleveranciers

Luminus Maxxflex kwam op 188 euro per maand
Eneco zon & wind flex kwam op 183 euro

en moest ik een nieuwe klant zijn dan was ik bij Engie het beste af, mijn Flow (waar ik nu vertrek) komt met de welkomstkorting op 181 euro.
Jammer dat ze geen korting doen voor bestaande klanten, nou ja, their loss.

Ik heb gekozen voor een gekende partij ja, Eneco kwam nog een tik voordeliger uit (maar zeker geen 10%), maar ik herinner me al die horrorverhalen met Mega en co... niet zo happig om een voor mij onbekende leverancier te nemen. :oi22: Ik swap dus jaarlijks tussen Engie en Luminus en pik telkens de welkomstkorting mee.
Hier was het 74 vs 82euro tussen Eneco en Luminus. MEGA zou ik nooit nemen, maar Eneco lijkt me ok? Heb collega's die daar zitten en toch tevreden zijn. Ik probeer het voor een jaartje en dan hebben we ook die ervaring gehad.

Naar mijn gevoel is Engie de beste. Betalen met QR code, goeie mobiele app, snelle afrekening, ...
Volgend jaar terug naar Engie als ze terug met goeie kortingen komen :) Of misschien bellen ze straks met een goeie korting om mij als klant te houden.

Ik heb ingestekd op Eneco Zon en Wind Flex via mijn energie. Dat kwam voor mij toch nog bijna 10% voordeliger uit dan Luminus.
Hebben jullie Luminus gekozen omdat het een bekendere speler is of scheelde het niet zoveel bij jullie? Ik heb wel enkelvoudig tarief gekozen. Misschien zit daar verschil?

De korting krijg je net zoals bij Luminus pas na 1 jaar.
De staprijs is 8.38cent/kWh (enkelvoudig) voor september bij Eneco.
Ook ingetekend met start op 27 november.

Jaren geleden nog enkele jaren Eneco gehad als leverancier, zit naar mijn mening wat op het niveau van Luminus: ze maken soms een foutje maar na contact wordt het wel vlot rechtgezet. Engie blijft voor mij er bovenuit steken, dus zelfde ervaring als MorGo7h.

Hier finaal ook naar MaxxFlex gegaan, dit omwille van de situatie thuisbatterij sinds juni, en dus nog niet volledig terug te zien in de simulatie.

Wordt er voor gas ook gelijk omgegaan door de anderen hier?

Hier is de bevestiging ondertussen binnen voor de omzetting naar Luminus MaxxFlex via mijnenergie.be, met de juiste startdatum.

Ik zou wel eens willen weten hoe het script is voor de "opbeldienst" van Engie die er nu gaat aankomen, zouden die ergens toch één of andere korting kunnen geven, dan is er op terugkomen natuurlijk geen probleem, al vrees ik dat die vooral aan de tariefkaarten zitten en inspelen op het 'persoonlijke contact'.

Engie heeft mij opgebeld nadat ik naar Eneco geswitched ben. De korting die ze mij wouden geven was 59euro (vaste kost valt weg) en 3.3cent/kWh korting op de elektriciteit in de Flow formule.

Eneco is nog steeds 120euro/jaar goedkoper dan wat zij voorstellen, dus ik ben er niet op ingegaan.

Engie heeft mij opgebeld nadat ik naar Eneco geswitched ben. De korting die ze mij wouden geven was 59euro (vaste kost valt weg) en 3.3cent/kWh korting op de elektriciteit in de Flow formule.

Eneco is nog steeds 120euro/jaar goedkoper dan wat zij voorstellen, dus ik ben er niet op ingegaan.

Same

Ze zijn precies selectief, mij hebben ze niet opgebeld.

Terug
Bovenaan