Energieleveranciers

Daarnet mijn maandelijkse elektriciteitsfactuur voor juni ontvangen. Had gehoopt in de zomermaanden dicht tegen de 0 te zitten maar zelfs dat lukt niet meer met de huidige injectietarieven.

305kWh injectie
12kWh verbruikt (dat kost 1.42EUR)

Totaal te betalen: 9.30EUR door al die leuke extra's zoals kost databeheer en capaciteitstarief.

Luminus laden aan 8,5c

Ik gok dat dit tergend traag zal gaan? Zal geen 5-10kwh in de auto pompen aan zo’n tarief zeker?

Niet compatibel met elke wagen.
En men voorziet een maandelijkse fee (max 2.5€/maand) om die mogelijkheid te gebruiken. Men frontload ook die kost. Dus die moet je eerst betalen (worst case - break even) als je voordeel gehad hebt met dit tarief in vergelijking met het normale tarief. .

Toch bravo voor Eneco:
eind afrekening: 1 blad met zowel je gas als electriciteitverbruik. duidelijk overzicht hoeveel je hebt betaald, en wat het saldo is.

meeste andere leveranciers moeten dan echt altijd opsplitsen, en dan geven die bv 800 terug voor je electriciteit, maar moet je wel nog es 700 betalen dan voor gas apart.

eneco niet, ze nemen dat samen.
Wel vreemd genoeg 2 keer per jaar eind afrekening (ik starten op 1 december, en nu eind afrekening van tot 1 juni, dus 6 maandelijks.)
of is dat gewoon voor elk van hun klanten dat ze steeds op 1 juni de balans maken?

oh well, ik kijk wel om terug tegen 1 december te veranderen omwille van de welkomskortingen terug.

Wel vreemd genoeg 2 keer per jaar eind afrekening (ik starten op 1 december, en nu eind afrekening van tot 1 juni, dus 6 maandelijks.)
of is dat gewoon voor elk van hun klanten dat ze steeds op 1 juni de balans maken?

oh well, ik kijk wel om terug tegen 1 december te veranderen omwille van de welkomskortingen terug.
Kans is groot dat 1 juni uw meteropname is.

Ik verwacht elk moment een afrekening, omdat mijn meteropname 1 juli is. (Vind je terug in mijn fluvius).

We hebben begin juni een afrekening factuur ontvangen van Ecopower met een facturatiepiek van 3,97 KW.

Vanaf 1 juli zitten we bij energy knights. Vandaag heb ik dus mijn afrekening gekregen voor juni. Hier staat dat we een piekverbruik hadden van 4,39 kw. Volgens fluvius en ons EMS was onze piek voor juni 2,09 Kw. Maken ze hier gebruik van een andere manier om dit te berekenen of is dit een foutje?

We hebben begin juni een afrekening factuur ontvangen van Ecopower met een facturatiepiek van 3,97 KW.

Vanaf 1 juli zitten we bij energy knights. Vandaag heb ik dus mijn afrekening gekregen voor juni. Hier staat dat we een piekverbruik hadden van 4,39 kw. Volgens fluvius en ons EMS was onze piek voor juni 2,09 Kw. Maken ze hier gebruik van een andere manier om dit te berekenen of is dit een foutje?
facturatiepiek is het gemiddelde van de laatste 12 maand

Van fluvius:

Facturatiepiek: De facturatiepiek is de finale waarde die gebruikt wordt voor de berekening van het capaciteitstarief. Het is het gewogen gemiddelde van de gemiddelde maandpieken over je afrekenperiode.

Maw: reset na eindfacturatie.
Je vergeet een belangrijk stuk:

• Gemiddelde maandpiek: het gemiddelde van de pieken van de voorafgaande 12 maanden. Deze waarde gebruiken we om het capaciteitstarief te berekenen.

Je vergeet een belangrijk stuk:

• Gemiddelde maandpiek: het gemiddelde van de pieken van de voorafgaande 12 maanden. Deze waarde gebruiken we om het capaciteitstarief te berekenen.

Ok maar afrekening volgt wel meestal na 12 maand he?

Als je vroegtijdig wisselt dan heb je het wel aan je been.

Ik dacht dat dit gereset werd na elke afrekening?
Als je naar mijn fluvius gaat en dan naar netkosten. Daar vind je de berekening terug van de facturatiepiek. Uiteindelijk vraagt de energieleverancier deze op bij fluvius. Je ziet dus steeds mooi de periode wanneer uw energieleverancier deze opvraagt.

Deze wordt niet gereset na een afrekening. Maakt dus ook niet uit of je van leverancier wisselt.

Laatst bewerkt:
Ok maar afrekening volgt wel meestal na 12 maand he?

Als je vroegtijdig wisselt dan heb je het wel aan je been.
Toch niet want de gemiddelde maand piek van november 2024 loopt van december 2023 tem november 2024. Dus mijn pieken van 2023 tellen op mijn afrekening van juni 2025 nog mee.

Toch niet want de gemiddelde maand piek van november 2024 loopt van december 2023 tem november 2024. Dus mijn pieken van 2023 tellen op mijn afrekening van juni 2025 nog mee.

Dat kan toch bijna niet. Das pure diefstal. Ze worden je al aangerekend in jaar 1 en in jaar 3 betaal je er nog voor mee.

Terug
Bovenaan