Energieleveranciers

Ik had in april nog een contract afgesloten voor:
Dag: 4,19 €c
Nacht: 3,08 €c
Gas 1,77 €c

We hebben een verbruik van ongeveer 1100 kWh dag, 1100 kWh nacht en 21000 kWh gas.

Dat prijsverschil zou me een meerkost opleveren van € 170,83 voor dag, € 109,89 voor nacht en € 1499,4 voor gas :oops:. Min de korting van 40% zou het nog steeds meer dan € 1000 verschil zijn..
Ja ik ga zeker nog hoger uitkomen dan dat het nu was, in april was ik nog niet bezig met een contract voor december, wie had dat ook gedacht :)
Die 200€ voor stroom is nog wel doenbaar uiteindelijk, nie leuk, maar niet overkomelijk

Gas ben ik blij dat ik niet zoveel als jou verbruik, maar maar 11-12.000kWh dus dat scheelt

Crelan organiseert een groepsaankoop via wikipower, vandaag m'n persoonlijk voorstel binnen.

Electriciteit:
Energieprijs nacht 0,1808 €
Energieprijs dag BTW 0,2321 €
Vaste vergoeding BTW 10,00 €
=> €2000/jaar

Gas:
Energieprijs 0,0847 €
Vaste vergoeding 15,00 €
=> €1600/jaar

Vlotjes een verdubbeling aan deze tarieven. "We raden u aan uw huidig contract te behouden" :)

Maar daarboven is het wel frappant dat Mega dit wint gezien de negatieve publiciteit van de laatste tijd...
edit: ook al frappant: via aanbieders.be kom ik met exact dezelfde verbruiksgegevens op een simulatie van €3090 per jaar ipv de €3600 van hierboven.

net nog es gechecked op mijnenergie.be
Welkomstkortingen zijn gewoon weggevallen. In september heb ik nog 400+ euro gescored, vandaag de dag zou ik met moeite 50 euro krijgen.

net nog es gechecked op mijnenergie.be
Welkomstkortingen zijn gewoon weggevallen. In september heb ik nog 400+ euro gescored, vandaag de dag zou ik met moeite 50 euro krijgen.

200 euro is de beste korting die ik op aanbieders zie.

aanbieders.be geeft altijd goeie kortingen!

Yip. Ik doe meestal mee aan groepsaankopen, maar het is al lang geleden dat dat nog eens een beter aanbod opleverde dan wat je via aanbieders.be kan vastkrijgen.

Nog 19 dagen tot afrekening en nieuwe leverancier. Tot nu tot 7150kwh minder verbruikt dan vorig jaar. 't Zal wel niet opvallen als ik er wat bijlap zeker? :unsure:

Eigenlijk frappant dat het verschil voor 2 gezinnen met hetzelfde verbruik kan oplopen tot meer dan 1000 euro.

Dit is compleet oneerlijk, dit is toch geen luxeproduct?

Eigenlijk frappant dat het verschil voor 2 gezinnen met hetzelfde verbruik kan oplopen tot meer dan 1000 euro.

Dit is compleet oneerlijk, dit is toch geen luxeproduct?
Idd. En ook absurd dat er 21% btw op zit, die toch een aanzienlijk bedrag maakt op een factuur. Ik heb ook de indruk dat de overheden het gewoon laten gebeuren, ik zie geen enkele zetelende minister of kamerlid met een oplossing. Er gaan hier veel gezinnen van middenklasse naar lagere klasse gaan, en dat lijkt me toch voor niemand goed?

Iemand die sinds maart/april2021 bij de Vlaamse Energieleverancier zit voor gas en elektriciteit en een screenhot heeft getrokken van de kortingen op mijnenergie.be?
Op de tariefkaart van maart 2021 staan immers de gewo d tarieven, maar niet de nieuwe klantkortingen...

Iemand die sinds maart/april2021 bij de Vlaamse Energieleverancier zit voor gas en elektriciteit en een screenhot heeft getrokken van de kortingen op mijnenergie.be?
Op de tariefkaart van maart 2021 staan immers de gewo d tarieven, maar niet de nieuwe klantkortingen...
staat het niet teovallig op je 1e factuur?

Op de tariefkaart van maart 2021 staan immers de gewone tarieven, maar niet de nieuwe klantkortingen...
Normaal heb je toch een contract pagina bij de leverancier? (Bij mega en engie bijvoorbeeld kan je online je contract raadplegen). Of is die pagina er niet bij de Vlaamse Energieleverancier? Normaal staat de korting op uw contract. (<> de tarieffiche).

Of je kan je contract ook gewoon opvragen bij de Vlaamse Energieleverancier zelf.

Je kan ook altijd mijnenergie aanspreken en ze vragen of ze dit kunnen nakijken.
De korting is door hun aangeprezen / toegereikt dus voor dat deel zouden ze toch service moeten bieden aan u als tussenpersoon.

En last but not least, normaal heb je via email of post uw contract ontvangen van de Vlaamse Energieleverancier. Even uw spamfolder of deleted folder controleren dan.

Laatst bewerkt:
Idd. En ook absurd dat er 21% btw op zit, die toch een aanzienlijk bedrag maakt op een factuur. Ik heb ook de indruk dat de overheden het gewoon laten gebeuren, ik zie geen enkele zetelende minister of kamerlid met een oplossing. Er gaan hier veel gezinnen van middenklasse naar lagere klasse gaan, en dat lijkt me toch voor niemand goed?
6% om uw zwembad in de zomer en uw jacuzzi in de winter te verwarmen is ook belachelijk natuurlijk

Je kan toch ook als je nog laag tarief hebt wat hoger doorgeven qua meterstand en bij hoog tarief wat lager :unsure:
Ik heb de laatste drie keer een foto moeten opladen met mijn meterstand omdat mijn meterstand "onrealistisch" was dus je truc heeft niet zoveel slaagkans. zou me niet verbazen dat men de foto-optie nu sneller laten afgaan :p.

Ik heb de laatste drie keer een foto moeten opladen met mijn meterstand omdat mijn meterstand "onrealistisch" was dus je truc heeft niet zoveel slaagkans. zou me niet verbazen dat men de foto-optie nu sneller laten afgaan :p.
Heb nochtans gelogen nu en niets gehoord (gewoon wat minder in de - dat ik wat meer overschot zodat ik extra kerstverlichting kan hangen :unsure:).

Ach ja meters, sinds we ooit nieuwe watermeter hebben gekregen en 'toevallig' dat jaar een verbruik *3 (had de stand van de oude meter niet opgeschreven voor ze hem vervingen) hadden vertrouw ik die meters niet meer :p

Ik heb hier al het idee zien passeren om 6% te heffen op een bepaalde hoeveelheid en de rest aan 21%. Dan zijn beide problemen toch opgelost?
Niet echt want iemand die elektrische verwarmd heeft meer nodig dan iemand met stookolie.

Capaciteitstarief helpt op zich wel een stukje natuurlijk

Terug
Bovenaan