Ik heb precies geluk gehad.
Ik zat bij Ecopower met een terugdraaiende meter. Dat was toen een no-brainer en sowieso de goedkoopste.
In het begin van het jaar, toen de terugdraaiende meter werd afgeschaft, heb ik het nog eens bekeken. Ecopower was met 4,4 cent injectietarief gemiddeld. Vooral de aankoopprijs van de stroom was bij hun nog wel redelijk voordelig, waardoor we zeker niet slecht zaten en geen reden zagen om te veranderen.
Ik heb nu dit weekend, net op 31/10, eens gekeken voor de curiositeit op mijnenergie.be. Nu was Luminus Comfy, met een vast tarief, het interessantste: 14,91 cent/kwh. Het verschil zit echter aan de injectiekant, we krijgen veel meer terug dan ervoor: 12,67 cent/kwh. Dat is bijna 3 keer hetgeen we hadden. Zelfs nog een heel verschil met de +- 6 cent waar Ecopower in januari naar toe gaat. Daarnaast heeft Luminus een actie waarbij je 500 kwh gratis kreeg. Hierdoor valt het vast recht zo goed als weg.
Wij zouden hierdoor volgend jaar aan 318 euro zitten, dat is quasi evenveel als het prosumententarief dat we zouden betalen als we nog een terugdraaiende meter hadden

.
Ik moet wel zeggen dat wij 2500 aankopen en 3500 injecteren. Daarnaast had ik vandaag het ook eens bekeken voor vrienden die ik dit verteld had. Prijs is in november opeens naar dik 20 cent gegaan.