Energieleveranciers

Ik zou denken dat de komende prijsstigijng al mee verrekend is in het vaste tarief, anders zouden ze nogal dom zijn. Omdat de prijs nu enorm hoog staat zou ik eerder variabel pakken, want na de winter gaat het zowiezo dalen. Als blijkt dat het geen koude winter wordt, zal het al eerder dalen.

Maar dat is maar mijn theorie :)

Ik zou denken dat de komende prijsstigijng al mee verrekend is in het vaste tarief, anders zouden ze nogal dom zijn. Omdat de prijs nu enorm hoog staat zou ik eerder variabel pakken, want na de winter gaat het zowiezo dalen. Als blijkt dat het geen koude winter wordt, zal het al eerder dalen.

Maar dat is maar mijn theorie :)
Dat denk ik ook.
Maar momenteel staat de vaste prijs bij Engie lager dan variabel... 6.55 eurocent per kWh tov 7,92...
Aangezien ik enkel gas verbruik in de wintermaanden maakt het mij niet veel uit dat de prijs in mei waarschijnlijker lager ligt aangezien ik dan niks verbruik. Met variabel heb ik dan niet zoveel.

Maar als ik vandaag een vast contract zou afsluiten, houden ze dan al rekening met de toekomstige prijzen? Of is dat enkel maandelijks dat ze de instapprijzen aanpassen? Is tariefkaart oktober dus ik zou denken slechts 1x per maand. De vraag is dan natuurlijk of de tarieven van november lager gaan liggen dan oktober?

Laatst bewerkt:
De vraag is dan natuurlijk of de tarieven van november lager gaan liggen dan oktober?

Kort antwoord: neen. De termijnmarkt noteert hoger dan eind september.

En klopt dat voorschot een beetje met de huidige/komende en vorige prijzen (met hun verbruik)?
De prijzen zijn ook gewoon echt veel gestegen he. Lage voorschotten allemaal goed en wel, maar als je dan alsnog alles moet ophoesten bij afrekening ga je ook niet blij worden.

Waar alle leveranciers nu mee worstelen is dat de vooruitbetalingen in de zomer een buffer moeten aanleggen voor de winter. Iedereen betaalt elke maand ongeveer hetzelfde voorschot, maar in de zomer wordt er veel minder gas verbruikt. In de winter dan weer veel meer, waardoor die buffer dus stelselmatig verkleint.
Dit jaar echter zijn de voorschotten tijdens de zomer gebaseerd op normale prijzen, en wordt die buffer er nu op sneltempo doorgeblazen. Uiteindelijk betaalt de klant dit bij de jaarlijkse afrekening, maar afhankelijk van wanneer die valt moet de leverancier nu dus eerst het geld gaan leggen vooraleer hij het kan recupereren. Bovendien valt het te verwachten dat het percentage wanbetalers serieus zal stijgen.

Trouwens, ook voor wanbetalers moet een leverancier alle netkosten, taksen, accijnzen etc betalen. Heeft iemand een factuur van 1000 euro en betaalt die niet, dan moet de leverancier desondanks honderden euro's doorstorten aan de staat. De enige die nooit kan verliezen is de overheid...

Ik zou dus ook willen overschakelen naar Engie Easy3. Deze staat nog op de VREG geafficheerd als goedkoopste. Echter kan ik nergens intekenen. Morgen eens bellen maar vrees ervoor.

Ik zou dus ook willen overschakelen naar Engie Easy3. Deze staat nog op de VREG geafficheerd als goedkoopste. Echter kan ik nergens intekenen. Morgen eens bellen maar vrees ervoor.
Bij mijnenergie vergelijken staat hij er al niet meer tussen. Lijkt mij gewoon verdwenen dus.

Bij mijnenergie vergelijken staat hij er al niet meer tussen. Lijkt mij gewoon verdwenen dus.
Telefonisch is het me gelukt en heb me van de domme gehouden dat het nog zo geafficheerd staat op de VREG.

Het pakket is er nog maar ze zullen er geen reclame voor willen maken als het niet meer marktconform is.

Er was véél vraag naar Engie easy3 hé. Vermoedelijk had Engie op voorhand aan een vrij laag tarief een extra voorraadje aangekocht als buffer. Maar deze buffer zal nu op zijn. De targets zullen bereikt zijn. Dus ik zou inderdaad even bellen, maar de kans bestaat dat je jammer genoeg te laat bent om in te tekenen.

Telefonisch is het me gelukt en heb me van de domme gehouden dat het nog zo geafficheerd staat op de VREG.
Nevermind :) Goed dat het nog gelukt is.

Er was véél vraag naar Engie easy3 hé. Vermoedelijk had Engie op voorhand aan een vrij laag tarief een extra voorraadje aangekocht als buffer. Maar deze buffer zal nu op zijn. De targets zullen bereikt zijn. Dus ik zou inderdaad even bellen, maar de kans bestaat dat je jammer genoeg te laat bent om in te tekenen.

Nevermind :) Goed dat het nog gelukt is.
Nu 5,195 vs 9,59 (c€/kWh) oud variabel contract bij Mega.

:oink:

Fuck mega, als ze niet failliet gaan door de hoge prijzen van energie, zullen ze wel failliet gaan door al de slechte reclame. Heb vorige week ook gemailed met hun dat ik het voorschot niet zal betalen dat zij 'voorstellen'. Kreeg mail terug dat ze het gingen terug draaien. Hebben ze het terug gedraaid naar €170 euro van 200+ , heb het dan nog kunnen aanpassen op hun site naar €150 en daar kan ik nog mee leven. Elke nieuwe verhoging zal ik niet betalen.

Ik heb eind september een contract afgesloten met Luminus met startdatum 1 december. Engie3 is goedkoper dan dat getekende contract.

Nu heb ik dus een dubbele aanvraag. Ik pleeg nu dus wellicht "contractbreuk" omdat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken.

Iemand enig idee welke vaste kosten ik ga moeten betalen of wat er nu staat te gebeuren :oops:

Ik heb eind september een contract afgesloten met Luminus met startdatum 1 december. Engie3 is goedkoper dan dat getekende contract.

Nu heb ik dus een dubbele aanvraag. Ik pleeg nu dus wellicht "contractbreuk" omdat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken.

Iemand enig idee welke vaste kosten ik ga moeten betalen of wat er nu staat te gebeuren :oops:
1) de eventuele korting die je had bij luminus ben je kwijt op alles vanaf de contractdatum.
2) De vaste kost wordt berekend pro rata (al kan het ook volledig vorderbaar zijn, ben ik niet 100% zeker van). Bij mega is het vb volledig vorderbaar, bij luminus weet ik het niet van buiten.

Hier ook :D leugenaars / smeerlappen zijn het. Hopelijk weer een hoop nieuwe klachten.
Idem hier.

Edit: Heb dan maar terug gemailed. 1 minuut later al antwoord.

Beste meneer ...,

Bedankt voor je bericht. De aanpassing is hier reeds doorgevoerd maar de mailtjes zijn nog niet verstuurd, je ontvangt dit deze week nog.

Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.

Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.

We wensen je nog een prettige dag verder.

Met vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Mijn voorschot is correct, dus ik hoef deze niet te wijzigen. Maar als ik het toch probeer, dan lukt dit inderdaad niet.
Dus de wijziging is zeker en vast nog niet gebeurd.

Give them a little time maar .. als het na het weekend nog steeds niet in orde is --> Dan mogen ze terug op de vingers getikt worden van mij.

Terug
Bovenaan