Energieleveranciers

Wou eens kijken wat het mij maandelijks zou kosten met een nieuw contract. Eneco zon en wind flex
- 5000 kwh verbruik
- 5000 kwh injectie
Maandelijks voorschot volgens website eneco/mijnenergie: 0.45 euro.. (6 euro op jaarbasis)

Wut? :P

Ik dacht dat ik goed zat met mijn vast contract van 3j bij engie..

Kunnen ze toch niet weten zonder digitale teller hoeveel en wanneer je wat verbruikt over 1 jaar
Ook al..
En stel u voor dat uw totale voorschot 100€/mnd is..en ge maar x% vn die korting moogt opnemen (aangezien uw voorschot lager ligt dan de korting) en achteraf blijkt dat ge ne grootverdiener zijt en ge moet dan wel de volle pot terug storten via uw belastingen? Klopt toch ook niet?

Stel ik verbruik 3000 kwh gas in november en december. Dan heb ik maar recht op op 60% van de 270 euro? Verwarrende communicatie much.
Kunnen ze toch niet weten zonder digitale teller hoeveel en wanneer je wat verbruikt over 1 jaar
Dit dus. Hoe gaan ze dit bepalen aan de hand van een analoge meter? Niet iedereen heeft al een digitale meter.

Analoge meter en ne dikke trui aandoen in de winter, maar serieus gas stoken in de zomer (gewoon omdat dit kan)? --> Die mens krijgt dan alle kortingen?

Digitale meter en ne dikke trui aandoen in de winter en spaarzaam zijn? --> Die mens krijgt dan niets?

Copyrightschending (artikels, foto's, data...)

Maar is voor abonnees maar omdat dit maatschappelijke belangrijk is zet ik het hier helemaal
Sociaal zijn + kranten worden toch ook gesubsidieerd

...

Dus als ik het goed heb komen wij wel in aanmerking aangezien het gaat over belastbaar inkomen

Laatst bewerkt door een moderator:
"Het zal al heel straf zijn als je minder verbruikt”, zegt de woordvoerder van premier De Croo

Dienen heeft ook nog nooit van isolatie gehoord precies
Statistisch gezien heeft hij natuurlijk wel gelijk gezien het aantal A-peil woningen bedroevend laag ligt op nationaal vlak.

Hoe krijg ik de korting?
De korting zal automatisch verrekend worden via de voorschotfactuur. Je hoeft er dus zelfs niets voor te doen.
Indien je voorschotfactuur lager is dan de 135 euro (gas) en 61 euro (elektriciteit) dan krijg je een creditnota van je leverancier. Dat wil dus zeggen dat wie recht heeft op de 135 euro en de 61 euro het volle bedrag krijgt. Ook al hebben ze bijvoorbeeld zonnepanelen.

Gewoon voor de duidelijkheid. Als je voorschotfactuur lager is dan de premie krijg je van je energieleverancier een creditnota. Zij storten dan het verschil cash terug op je bankrekening?

Dit dus. Hoe gaan ze dit bepalen aan de hand van een analoge meter? Niet iedereen heeft al een digitale meter.

Analoge meter en ne dikke trui aandoen in de winter, maar serieus gas stoken in de zomer (gewoon omdat dit kan)? --> Die mens krijgt dan alle kortingen?

Digitale meter en ne dikke trui aandoen in de winter en spaarzaam zijn? --> Die mens krijgt dan niets?
Zelfs al heb je een digitale meter, wordt je steeds afgerekend op het algemene verbruikersprofiel. Enkel als je kies voor een afrekening per maand, nemen ze de meterstanden echt op en betaal je daarvoor.

Dus als ik het nu goed begrijp zijn die bedragen van 135€ en 62€/maand MAXIMUM bedragen en niet effectief de bedragen die je gaat krijgen?
(Of je krijgt in eerste instantie wel die bedragen maar wordt dit tijdens de slotfactuur herberekend tov je verbruikersprofiel?)

Dus als je spaarzaam waart en de vorige winters tijdens Covid ne dikke trui droeg (laag verbruikersprofiel), dan krijg je gewoon zo goed als 'niets'? :sop:

Opmerking: Want als ik de roddelkranten las eerder vandaag, dan leek het alsof je gewoon die bedragen krijgt en niet dat dit maximum bedragen zijn.

Like the wind :tongue:

Laatst bewerkt:
Dus als ik het nu goed begrijp zijn die bedragen van 135€ en 62€/maand MAXIMUM bedragen en niet effectief de bedragen die je gaat krijgen?
(Of je krijgt in eerste instantie wel die bedragen maar wordt dit tijdens de slotfactuur herberekend tov je verbruikersprofiel?)

Dus als je spaarzaam waart en de vorige winters tijdens Covid ne dikke trui droeg (laag verbruikersprofiel), dan krijg je gewoon zo goed als 'niets'? :sop:

Opmerking: Want als ik de roddelkranten las eerder vandaag, dan leek het alsof je gewoon die bedragen krijgt en niet dat dit maximum bedragen zijn.
Volgens artikel dat ik gepost heb krijg je creditnota

Terug
Bovenaan