eigen domein en mail hosting opties

wm-666

New member
Hoi allemaal,

Ik heb al een 10-tal jaar een domeinnaam met ook website hosting: 2013: € 30,60 / 2016: € 30,60 / 2019: € 91,50 al / 2022: € 183,30. Die prijzen zijn absurd aan het worden, dus ik ga de website hosting laten vallen.

Ik zou wel graag de domeinnaam -en bijhorend mailadres- willen behouden.
Wat zijn mijn opties tegen zo laag mogelijke kost?

Proton Mail : € 3,50/maand.
Combell en Cloud86 zitten aan gelijkaardige prijzen.
One: € 2,50/maand
Moeilijk om het bos nog te zien door de bomen... Iemand met suggesties of eigen ervaring?

Alvast bedankt ;)

Hoi allemaal,

Ik heb al een 10-tal jaar een domeinnaam met ook website hosting: 2013: € 30,60 / 2016: € 30,60 / 2019: € 91,50 al / 2022: € 183,30. Die prijzen zijn absurd aan het worden, dus ik ga de website hosting laten vallen.

Ik zou wel graag de domeinnaam -en bijhorend mailadres- willen behouden.
Wat zijn mijn opties tegen zo laag mogelijke kost?

Proton Mail : € 3,50/maand.
Combell en Cloud86 zitten aan gelijkaardige prijzen.
One: € 2,50/maand
Moeilijk om het bos nog te zien door de bomen... Iemand met suggesties of eigen ervaring?

Alvast bedankt ;)
Ik zit bij OVH en krijg de hosting en e-mail gratis bij de domeinnaam. Maar dat is zonder database en php. Ik vermoed dat er andere aanbieders zijn die dat ook heel goedkoop kunnen aanbieden.

Ik zit met een aantal (5?) projecten bij One.
Onklopbare prijs. Niet de allersnelste host en durft ook af en toe eens op random uren een paar min offline zijn (1x om de drie maanden). Maar afhankelijk van de usecase is er geen betere.

Hoeveel tijd wil je er zelf mee bezig zijn? Wil je een moderne webinterface à la outlook of gmail met kalender etc, of is een basic interface à la squirelmail of roundcube voldoende? Is het enkel voor jezelf of moet je ook familieleden supporten?

Hier ben ik momenteel aan het kijken naar proton family: €24/maand voor cloudstorage/emailadressen/vpn/password management is geen slechte deal voor een relatief set it and forget it oplossing.

Ge gaat nergens iets goedkoper vinden voor mail+webhosting dan 5 euro per maand. Vimexx ofzo. En dns .be 16 euro per jaar, Godaddy ofzo. Dus onder de 76 euro per jaar ga je niet geraken.

Persoonlijk zou ik eerder 5 euro per maand geven aan Office 365 1-user abonnement (Business Basic = e-mail met kalender + deftige webclient Outlook + 1TB OneDrive ) dan aan een website die niemand bezoekt.

Als het alleen maar basic mail moet zijn dat je voor bijna niks gebruikt dan one aan 2.5€ per maand. Maar of je dan Outlook integratie met Modern Auth etc gaat hebben betwijfel ik.

Proton Family "Gefactureerd als 479.76 € per 2 jaar"… 479.76€ voor 2 jaar wat e-mail en cloud opslag? No way. De enige van de family die een eigen domain e-mail wilt ben je trouwens zelf. Vaak genoeg gezien dat kids papa’s e-mail adres en zijn VPN gewoon negeren en hun eigen Gmail of Hotmail houden. En terecht.

Laatst bewerkt:
Ik heb een mini pc draaien thuis (proxmox met VM voor Home Assistant en containers voor influxdb/grafana, homepage, alpine (docker: nginx)), heb even zelfhosting voor mail bekeken, maar da's precies niet zo eenvoudig...

Mail lees ik via Thunderbird op de desktop en via K-9 op smartphone. Kalender is de google calendar.
Webmail via Roundcube is goed genoeg. Ik ben voorlopig de enige gebruiker.

Office 365 is € 7 / maand, ik heb geen behoefte aan het Office-pakket...

Zal dan precies One (of Proton) worden...

Terug
Bovenaan