Egypte

TRUMP

Active member
Aan het kijken voor Egypte, en dan met name:

Lijkt me wel een toffe eerste kennismaking te zijn met Egypte.
In januari slechts 399 € per persoon :eek: :eek:

uiteraard zijn de excursies (iets van 299 euro per persoon ) nog extra bij te betalen.

Wat denken jullie van deze cruise?

en geweest?

ik denk om in november naar Egypte te gaan.Ik lees tegenstrijdige zaken online ivm de noodzaak van een reispas

kan je met je IDkaart zoals naar Turkije of heb je een paspoort nodig?
bedoelig is Giza - cairo te bezoeken, het enigste wat me aantrekt zijn de piramiden en de sfinx en de museum,
is een week teveel?

en geweest?

ik denk om in november naar Egypte te gaan.Ik lees tegenstrijdige zaken online ivm de noodzaak van een reispas

kan je met je IDkaart zoals naar Turkije of heb je een paspoort nodig?
bedoelig is Giza - cairo te bezoeken, het enigste wat me aantrekt zijn de piramiden en de sfinx en de museum,
is een week teveel?
In 2019 geweest en ID-kaart was voldoende. Je moet wel een visum hebben, maar dat wordt ter plekke op de luchthaven gemaakt. Je moet wel pasfoto's meedoen dacht ik. Was toen vlucht met Brussels Airlines en zij regelden de formaliteiten voor dat visum. We zijn daar nog geen uur mee verloren.
Om terug te keren waren de controles vreemd genoeg veel strenger en duurden langer dan toen we aankwamen.

Kheb dan maar vandemiddag langs het gemeentehuis geweest voor een reispas

Die visum is zelfde concept als vroeger naar turkije denk k. Bij aankomst vinjetje kopen

Nee omdat mijn vrouw nog geen Belg is, en zij heeft een voorafgeregeld visum nodig via het consulaat of ambassade, en is een heel gedoe.
Ik wacht nog ff tot ze Belg is.

Ik heb die cruise in mijn openingspost getoond aan mensen die reeds Egypte hebben gedaan, en ze vonden dit een mooie cruise, maar je moest er wel rekening mee houden dat je geen pyramide's tegen komt langs die route. Toch wel een beetje een bummer :(

Kga denk ik binnenkort expliciet voor de piramides. Kheb teveel youtube films gekeken denk k met al die scammers goesting begint al te minderen. Ik update later nog wel 😁

Moest er iemand tips willen over egypte, vraag maar 😉 (wat te bezoeken.)

K ben wat verzot op egypte. Moest t aan mij liggen, ga ik elk jaar terug, maar mn vriendin kan minder goed tegen de warmte dan ik. 😞

Al gedaan;
3 keer Caïro
2 keer aswan
10 a 12 luxor (en omstreken)

Iedereen is anders, sommigen vinden cruises de max. Ik heb geen interesses in de nijlcruises en zal dit ook niet doen.
De hoofdreden is dat ik graag wil bezoeken, wat ik wil en dat ik niet tijdsgebonden wil zijn. Bij de excursies van de nijlcruises, beslissen zij wat je gaat bezoeken en hoelang je er er ter plekke blijft.

Al ken ik personen die dit leuk vonden. Ieder z'n eigen ding 😉

@hey69
3 dagen is meer dan genoeg in Caïro .
1)1 dag Egyptisch museum (vroeger was deze aan het tahrir plein en kon je daarna nog wat in de buurt rondwandelen. Nu bevindt dit zich aan de piramides.
Tip1: koop een foto pass; dan mag je overal fotos nemen
Tip2: koop extra tickets voor de mummies gedeelte ; dan zie je de mummies van de farao's. (Je mag geen foto's nemen in deze zaal)

2) bezoek Saqqara (o.a.djoser piramide, rode piramide) En vergeet de mastabas niet te bezoeken (t was zoekwerk om deze te vinden, zoek een zeer goede gidsboek) mastaba van mereruka, ti, etc .. en niet vergeten het serapeum

3)Gizeh
(Ongeveer 2 a 3 uur bezoeken).

Dan ben je blij om Caïro te verlaten..zo druk en t stinkt naar de vervuiling.

Nog tips, vraag maar 😀

Laatst met mn vriendin was 3 dagen Caïro en 1 week luxor

Ideaal zou ongeveer 2 weken zijn,
3 dagen cairo
3 dagen aswan en dan naar luxor om elke voormiddag te bezoeken en in de namiddag te relaxen aan t zwembad

K ga liever vanaf de maand mei tem september.
In de wintermaanden (november tem maart), vlug donker en tegen de avond toe, moet je een lange broek en jas dragen.

Laatst bewerkt:
Kheb dan maar vandemiddag langs het gemeentehuis geweest voor een reispas

Die visum is zelfde concept als vroeger naar turkije denk k. Bij aankomst vinjetje kopen
Zorg dat je gepast geld hebt. (Bij aankoop van die reispas). Stelt eigenlijk niets voor maar is een methode om extra geld te hebben.
Of sta je op je strepen om geld terug te krijgen. (Hebben we al voorgehad)

Laatst bewerkt:
Thx for the tips. Ik dacht zat 1 nov tot woe cairo en daarna hurghada tot met zaterdag of ineens istanbul voor een paar nachten. Mn vrouw heeft al de nijl cruise gedaan lang lang geleden volledig begeleid maar ik zoek het graag zelf uit. Tzal vooral voor gizeh museum en piramids te doen zijn

Thx for the tips. Ik dacht zat 1 nov tot woe cairo en daarna hurghada tot met zaterdag of ineens istanbul voor een paar nachten. Mn vrouw heeft al de nijl cruise gedaan lang lang geleden volledig begeleid maar ik zoek het graag zelf uit. Tzal vooral voor gizeh museum en piramids te doen zijn
Doe zeker saqqara. Is een klein half uurtje rijden van Gizeh. Moet je gedaan hebben 😉
Is echt de moeite.
Je bent 3 volledige dagen in Caïro. Tijd genoeg

Dat nieuwe museum ziet er wel heel impressionant uit op de eerste beelden.
Ja, kostte wel een pak meer dan gepland.
Alles is nu ook goed afgeschermd door een soort plexiglas.
(En betere controle op t° en vochtigheid)
In het oude museum, kon je zeer veel aanraken, stond er enkel een lint rond.

Ik kon vroeger al 1 volledige dag rondlopen in t oud egyp museum, nu is deze nog veel groter, dan zou je mssn wel 2 dagen nodig hebben.

Jammer dat het in Caïro is

T kriebelt wel om nog eens naar egypte te gaan. (T zal dan al de 13 of 14 keer zijn). Zou graag nog eens luxor (7 dagen)en aswan (3 dagen) doen maar mn vriendin vindt het te warm

Kben begin november naar Egypte gegaan
Dagje piramiden in gizeh en sakkara gedaan met een prive chauffeur
Wie komk daar tegen. Bart de wever en zn bende lol
Dag 2 : museum van mummies en gewandeld in zamalek
Dag 3 was ook de eerste dag van de nieuwe musem opening. 4 november. Was prachtig en inmens groot

Alleen khad beter iets geregeld om savonds terug ne hotel te geraken. Heb op straat een fake taxi moeten regelen. Uber en indrive waren niet beschikbaar.

Daarna naar sharm sheik gevlogen en daar een 4 tal dagen verbleven

Internet via esim van Maya. Al bij al een geslaagde vakantie.
Op de terug vlucht van Sharm naar schiphol goed ziek geworden :s

Terug
Bovenaan