Renegadexxripxx
Well-known member
Het is niet dat ik vandaag op morgen een bod ga plaatsen hoorMaar zoals je zegt, het feit dat dit recent "gerenoveerd" werd en nog altijd maar ene EPC E heeft als rijwoning is zeker een rode vlag.
Op de foto's zie je bv. dat de ramen achteraan nog de originele (enkel glas wss) zijn. Ze tonen ook de zolder (o.i.d.) niet dus mogelijk is er iets met het dak.
1) vergunning nakijken dat het mag verhuurd worden als appartementen (of dat het initieel als studio / kot verhuurd werd - en dus nog mag)
2) nachecken wat een marktconforme prijs is voor de huur van een appartement met die specificaties in die omgeving
3) Nachecken of er geen specifieke brandbeveiligingseisen zijn. Ik weet uit een pand van mijn grootvader dat hij destijds een aparte ingang heeft moeten verzekeren voor de huurders en dit dan ook met RF60 materiaal heeft moeten voorzien. Wat ondertussen EI1 60 zou moeten zijn. Inclusief aangepaste brandwerende deuren voor deze toegangsdeur. Op basis van de foto's kan ik dat niet zien.
4) Als je van plan bent om een totaalrenovatie te doen dan ga je meer spenderen dan het vermelde bedrag. De kostprijs van de vernieuwing van het dak kan evengoed 45k of 50k€ zijn dan de door u begrote 30k. Net zoals de rest. Wat uw berekend en theoretisch maximumrendement nog doet zakken.
5) het feit dat de verkoopprijs ingesteld is op de prijs van een rijwoning doet mij vragen stellen. Indien het zo'n goede opbrengst was, zou dit nu in principe niet verkocht worden. Dit is voor mij een red flag.
6) zoals al gezegd aangezien het EPC E is, ga je daar nog iets moeten doen naar isolatie toe. Meest praktische is nieuw dak met dan voorzetisolatie op de voor en achterwand samen met een ventilatiesysteem. Zet geen systeem C aub. Men gaat die roostertjes in ramen dichtzetten, dat toestel afzetten en dan klagen over vocht en schimmel. Been there, done that.
Zelfs met andere ventilatiesystemen al zien passeren dat men de ventilatieopeningen heeft volgepropt met isolatie tot het toestel volledig afgekoppeld heeft want dat kost te veel elektriek.
Kortom informeer u goed. Bereidt uzelf voor op een slechte investering. Wees blij verrast dat het goed uitdraait.
Maar zoals je zegt, het feit dat dit recent "gerenoveerd" werd en nog altijd maar ene EPC E heeft als rijwoning is zeker een rode vlag.
en 100% lenen is niet op papier dus het is ook niet dat ik dat blind geloof.