EA SPORTS FC 27

Waar is de tijd dat voetbalspellen nog goed waren.

Maar ja ze moeten niets doen want iedereen koopt toch weer de nieuwe. En zolang men dat doet, verandert er niets.

Waar is de tijd dat voetbalspellen nog goed waren.

Maar ja ze moeten niets doen want iedereen koopt toch weer de nieuwe. En zolang men dat doet, verandert er niets.
Het probleem is dat de andere spellen nog veel slechter zijn. Beetje het verhaal van eenoog die koning is in het land der blinden.

EA heeft ook wel wat meer te bieden dan Efootball.

Pro clubs, career mode, gewone seasons.
Daar loopt Efootball enorm op achter, en er is nochtans heel wat vraag naar.

Het traden is ook gewoon plezant als je beetje kennis van de markt heb.
Maar goed, FC is altijd top de eerste paar weken.
Dan begint het gejank weer van de grote streamers, en ze gaan terug naar de oude formule.

Dan begint het gejank weer van de grote streamers, en ze gaan terug naar de oude formule.
Ja, ik heb efootball ook paar weken wel intensief gespeeld. En daar zitten ook wel problemen.

Buiten dat EA greedy is voor de moneys. Zijn er maar weinig andere games überhaupt die zoveel dagelijkse content bied. En ik heb er dit jaar ook weer 500+ uur inzitten.

Ik denk dat die edities 80, 120 en 150€ gaan kosten. Zeker als je ziet wat je erbij krijgt, euuh.. koopt.

Ik heb gisteren nog ok de pack animatie online gezet, voor wie ze nog niet gezien heeft kan je hier checken.

Als we eerlijk moeten zijn verwaarloost EA die modes toch hoor. Of toch toen ik het nog speelde.

Maar bij Efootball heb je inderdaad helemaal niets.

Je hebt verder gewoon gelijk. Ik denk dat streamers, youtubers en influencers een negatieve bijdrage hebben aan games, want dat effect zie ik niet alleen bij FIFA, ik zie het elders ook. En dat is omdat mensen er niet in slagen om een onafhankelijke mening te vormen maar liever de mening na-apen van een youtuber of streamer (een influencer dus) en meme cultuur op sites met upvoting systemen zoals reddit.

Ja, ik heb efootball ook paar weken wel intensief gespeeld. En daar zitten ook wel problemen.

Het model van EA is elk jaar een nieuw spel (met amper iets nieuws), dus je betaalt elk jaar een 60-tal euro, als je ultimate editie en dergelijke koopt al direct een stuk meer. Wil je betalen voor goede spelers, dan is de slaagkans heel laag.

Efootball is elk jaar een gratis update. Maar als je een beetje deftige spelers wilt die wel degelijk een groot voordeel met zich meebrengen dan mag je ook 100 euro neerleggen om voor zo een pack te gaan. Je bent wel 100% zeker dan van een bepaalde speler als je de volledige pack van bvb. 150 leegkoopt maar als je 100 euro daarvoor moet neerleggen voor 3 spelers wordt het snel gortig.

Eigenlijk zitten de inkomsten van de voetbalgames vooral in die verborgen systeem met in-game aankopen en in-game gokken/packs. Dat is ook waarom EA FC alleen maar een moer geeft om UT en Efootball ook alleen nog maar met dat bezig is.

Als we eerlijk moeten zijn verwaarloost EA die modes toch hoor. Of toch toen ik het nog speelde.

Maar bij Efootball heb je inderdaad helemaal niets.

Je hebt verder gewoon gelijk. Ik denk dat streamers, youtubers en influencers een negatieve bijdrage hebben aan games, want dat effect zie ik niet alleen bij FIFA, ik zie het elders ook. En dat is omdat mensen er niet in slagen om een onafhankelijke mening te vormen maar liever de mening na-apen van een youtuber of streamer (een influencer dus) en meme cultuur op sites met upvoting systemen zoals reddit.
Ja alle games worden gewoon minder. Of wij zijn de Premium AAA games normaal gaan vinden. Niet elke game is een RDR2 of een TLOU.

En zelfs op die games kan je genoeg op aanmerken. En als je een game 500+uur speelt ben je ook sneller verzadigd en gefrustreerd over betaalde dingen.

Maar als ik 80€/150€ voor een game betaal waat ik dat aantal uren insteek is het zijn geld altijd waard. Je had ook 40€ voor Marathon kunnen betalen..

Enja het blijft een bedrijf, en met aandeelhouders die graag geld zien.. maar noem gerust maar eens wat spellen op waar je elke dag nieuwe content krijgt.

En of die content goed of niet is, hangt er van af met welke bril ue ernaar kijkt. Een engelsman ligt niet wakker van een futties Hans Vanaken om maar een voorbeeld te geven, maar de Club brugge supporter wel.

Ik speel het spel veel co-op met een kameraad wij nemen ook wel eens breaks van een paar weken. Maar er is geen beter totaal oakket als voetbal fan als FC.

En ik heb er veel gespeeld, efootbal, goals, ufl om de recentste maar te noemen.

HN1yrjlWIAATiDa

Cover van de standaard editie.

En dan waren daar nog een hoop easter egs op te vinden.

Terug
Bovenaan