ÉÉN Dwars door de Middellandse Zee

Arnout Hauben trekt dwars door de Middellandse Zee, van Gibraltar naar Jeruzalem. Hij gaat op zoek naar het verhaal van de mensen die in en met de Middellandse Zee leven.

Mijn favoriete programma op de buis momenteel. Grote fan van Arnout, Ruben & Philippe. Arnaut draagt het op een ludieke maar o zo interessante en onderhoudende manier. Ik leer elke aflevering zaken bij over plaatsen waar ik al vaak geweest ben maar tot op heden nooit had bij stilgestaan. Je hoort verhalen van mensen die echt iets te vertellen hebben. Ruben zijn drone shots zijn magnifiek.

Gisteren werd aflevering 3 uitgezonden. Die 81 jarige man, Mauro, die zijn eigen eiland had, dat ander eilandje waarvan de foto ophangt in Buckingham Palace, de geschiedenis van Italië met Garibaldi, die plaats in Sardinië waarbij de inwoners gemiddeld heel oud worden. Kortom, terug een fantastische aflevering.

Ik ben fan!
 
Ook al gehoord dat dit een goed programma is.

Moet er aan beginnen. Is ten oorlog ook zo goed?
 
Ik sta nog een aflevering achter, maar vorige aflevering waar hij door Corsica trekt is ook de moeite.
Hij krijgt het toch maar klaar om de lokale bewoners de pieren uit de neus te halen en zodoende mooie authentieke verhalen te vertellen.
De oude man bv die hem een hele rondleiding geeft om de oorlog en de tactiek van de bijen uit te leggen, prachtig om te zien.
 
Ik kijk graag naar zijn programma's. Hij heeft een heel aanstekelijke vertelstijl die je als kijker meesleurt in boeiende verhalen. De chemie met Ruben en Philippe is ook duidelijk aanwezig, dat neigt zelfs naar een bromance.
 
Ik kijk graag naar zijn programma's. Hij heeft een heel aanstekelijke vertelstijl die je als kijker meesleurt in boeiende verhalen. De chemie met Ruben en Philippe is ook duidelijk aanwezig, dat neigt zelfs naar een bromance.
Soms is Arnout iets TE enthousiast, maar geniet er nog steeds van. Mooie beelden en totaal niet toeristisch gericht maar wel op natuur en (authentieke) mensen.
 
Geweldige programma's altijd met Arnout en zijn crew. Ten oorlog heb ik niet gekeken indertijd, enkel het laatste deel dat vorig jaar uitkwam. Had Leve de zoo gevolgd omdat het over de zoo van Antwerpen ging en zo toch fan geworden. Dwars door de Middellandse zee, Rond de Noordzee, Dwars door België, geweldige tv gewoon.
Arnout is soms wel heel enthousiast inderdaad, te geboeid soms over dingen die zo boeiend niet zijn :tongue: maar het stoort me niet.
 
Ook al gehoord dat dit een goed programma is.

Moet er aan beginnen. Is ten oorlog ook zo goed?
Yup. Ik ben nu eerst die twee seizoenen aan het zien. Je ziet in het tweede seizoen hoe het aan de Russische kant aan toe ging. Soms ook schrijnende toestanden.
 
Ik vond zijn oorlog series beter. Dit voelt een beetje als een plat afkooksel van een succesvol recept. Ben wel fan van den Arnout, maar dit programma voelt nogal "leeg" aan. Ik kan het niet anders verwoorden. Het mist precies wat diepgang. je hebt wel hier en daar een verhaaltje, maar het voelt aan alsof een hele aflevering te leeg is en eigenlijk op 5 min had kunnen verteld worden.
 
Goed werkende mix van wat geschiedenis, cultuur, en het jongens-op-avontuur gevoel.
Arnout krijgt de mensen ook altijd aan het vertellen, wat toch een kwaliteit is.

De Ten Oorlog reeksen waar misschien nog leuker omdat het toen meer een ontdekkingstocht was, wat minder voorbereid, en meer een zoektocht naar verhalen. Terwijl het nu wat meer gerushed wordt. Maar ik blijf fan en zeker verder kijken.
 
Geweldige tv maakt die kerel, altijd genieten :love:

En op corsica met die (vrouwelijke) imker dat ie even apart ging omdat er maar 1 reserve imker pak was.

Arnaut: "Der zat één in mijn broek!"

1 vd 2 andere: "Een bij of een imker?"

:laugh:
 
Mooie interessante televisie.
Ook zijn andere reeksen zijn zeker de moeite om te kijken.
 
Het is gewoon een goed concept en de 3 mannen vullen elkaar zo goed aan. Arnaut altijd serieus wat schoolwijzerig en soms wat sullig in zijn gaan en staan. De andere 2 daar niks van aantrekken en zorgen voor wat droge opmerkingen op Arnaut zijn uitleg. Je krijgt gewoon zin om mee op pad te gaan.
 
Die Arnaut zijn blikken soms als hij een interview doet... Om kriebels van te krijgen. Ofwel socially akward of teveel coke meegepakt. Voor de rest wel top tv.
 
Terug
Bovenaan