Dwars door de Lage Landen

ÉÉN Dwars door de Lage Landen

Wilcao

Well-known member
Crowdfunder FE
Arnout Hauben vertrekt met op een nieuw wandelavontuur door België én Nederland. Hij stapt van Oostende naar Pieterburen, in het uiterste noorden van Nederland, samen met zijn vrienden Philippe Niclaes en Ruben Callens.

De voettocht is maar liefst 900 kilometer lang en start op het strand van de koningin der badsteden: Oostende. Arnout en zijn team stappen via de GR-wandelpaden via Antwerpen richting Maastricht. Eenmaal de grens over volgen ze het legendarische Pieterpad dat hen 500 kilometer pal naar het noorden van de Lage Landen leidt.

Onderweg spreekt Arnout in zijn gekende stijl, gepassioneerd door menselijke verhalen en geschiedenis, met de voorbijgangers die hij tegenkomt en gaat hij op zoek naar de verhalen die onze streken kleur hebben gegeven. Die passie weet Arnout als geen ander ook op zijn gesprekspartners én op de kijkers over te brengen. Dwars door de Lage Landen wordt een avontuurlijk, optimistisch en historisch reisprogramma.

Vanaf maandag 21 maart op ÉÉN.

Ik ben benieuwd. Dwars door de Middelnederlandse Zee vond ik geweldig. Hopelijk deze reeks ook.
 
Toch wel een mooie streek die polders.
En ja, het is altijd variatie op eenzelfde thema, maar het programma zit goed ineen en het blijft interessant.
 
Ik zit hier even te kijken, voor mij is het wat minder. Ik wou dat ik ook zo verwonderd was maar dat iemand van Spaanse afkomst is en hier woont, daar valt mijn mond niet van open. Door corona zijn er enkele lokale reisprogramma's gepasseerd dus hier en daar herken ik opnieuw een stukje.
 
Ik ga dit ook weer met plezier volgen :). Heel af en toe heb ik het een beetje moeilijk als hij nogal overdreven enthousiast is. Maar voor de rest gaat dit weer mooie tv opleveren.

Die kerel met de VR-bril op zijn hoofd vind ik nu al een prachtig beeld 😄.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het een goed begin, maar moet nog even erin komen. Het is even wennen om niet af te sluiten met een dronebeeld in combinatie met "follow the sun".
 
In theorie is het haalbaar, ze trokken er 25 dagen voor uit (tussen 20 en 25 km per dag stappen):
Mss dat ze enkele snipperdagen namen, de markeringen op het scherm zijn zo klein van afstand dat de kijker ervan uitgaat dat die 7 km sinds de vorige shot wel gestapt is.

Ik zag hem in de 2e episode echt opleven toen er een fort van WO I op het pad kwam, dat is echt zijn dada :)
 
In theorie is het haalbaar, ze trokken er 25 dagen voor uit (tussen 20 en 25 km per dag stappen):
Mss dat ze enkele snipperdagen namen, de markeringen op het scherm zijn zo klein van afstand dat de kijker ervan uitgaat dat die 7 km sinds de vorige shot wel gestapt is.

Ik zag hem in de 2e episode echt opleven toen er een fort van WO I op het pad kwam, dat is echt zijn dada :)
Dat gaat toch over dwars door België (500 km?)
Nu is het 900 km wandelen
 
Ik vind het toch weer een zalig programma. Leuk dat ze ook hier in de streek zijn geweest. De Sint-Pietersberg :love2: .
 
"Ja die duizendjarige eik is toch al een aantal jaren bekend hier"

855.jpg
 
Terug
Bovenaan