RPG PC PS4 XBOX Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
ddda55kox.jpg


release: 22 juni 2021
genre: RPG
dev: Tuque Games

Spiritueel vervolg op Baldur's Gate: Dark Alliance.

Dark Alliance brings to life the world of Dungeons & Dragons like never before. Explore the frigid and dangerous world of Icewind Dale as you defend your homeland from armies of abominable monsters.

Join up to 4 friends, online or on the couch, and battle iconic monsters from Dungeons & Dragons in a new co-op action RPG.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond met drie vrienden de eerste twee missies gespeeld.
Toegegeven, de game is over heel de lijn ondermaats maar toch waren we best tevreden om eens iets anders te spelen na het gebrek aan recente 4p coop-games. Best nog wat werk aan de winkel ook want hij draait niet goed op ps4. Gelukkig is dit geen €60 game want dan hadden we er niet aan begonnen gezien de (terecht) slechte reviews. Maar ik denk dat we wel waar gaan hebben voor ons geld (€39,99) omdat we kunnen leven met de algemene lagere lat van deze game bij gebrek aan beter in het genre.
 
Ik heb gister wat gameplay beelden bekeken. Maar het beetje interesse dat ik na de trailer had, was ik snel weer verloren.
 
Ongeloofelijke bagger... clunky controls, glitching van gedode mobs, veel te makkelijk eens je deftig weet te dodgen.
(en ik heb enkel nog maar solo gespeeld)

Ik heb nu al 5 chapters gespeeld met 3 verschillende chars, gisteren met de ranger:

Ik ben bijna geen enkele keer aangevallen... ik kon all mobs killen met mijn bow zonder in hun aggro range te komen!
Die staan daar met 5 mobs in een ruimte, worden 1 per 1 afgemaakt zonder dat de rest ook maar een beetje aggro'd naar mij toe :)
Zet ik een meter vooruit dan schiet de AI wel in gang, stap ik weer een paar stappen achteruit, keren ze om naar hun startpunt :biglaugh:

Ben blij dat ik het kunnen testen heb met mijn pc gamepass, want als ik dit zou gekocht hebben was het refund.

Komt nog niet in de buurt van baldurs gate dark alliance, alsook als je graag dit soort games speelt ben je beter af met vermintide.
 
Veel co-op alternatief in dit genre is er eigenlijk niet. Ofwel zit je in de actie games vanuit ver, hoog camerastandpunt zoals de diablo's, torchlight, path of exile, magicka, ... en anders zijn het de turnbased- of mmo-varianten zonder actieve combat. Maar een coop third person fantasy actie game met classes, loot, campaign, echte actie, .... is een zeldzaamheid. Op papier heeft deze echt alles wat we zoeken. Jammer genoeg blijft het daarbij.
 
Dacht deze te kopen eventueel.. niet dus.. Hou van dit genre maar er zijn wss betere opties???
Zoals ik al zei in mijn vorige reply "Warhammer Vermintide 2" , zelfde manier van spelen.
Is wel niet nieuw maar als je dat nog niet gespeeld hebt, beter optie dan Dark alliance imo!
Al weet ik niet hoeveel volk daar tegenwoordig nog online op speelt.


Zelfs Dark alliance hun hub is als 2 druppels hetzelfde als bij vermintide:

Kistje met gear, 1 merchant, scenario starter en portal waar je gaat op staan om te starten :)
 
Dat lijkt inderdaad veel eisen af te vinken maar ik vind first person voor dat soort combat dan weer verschrikkelijk:)
Maar ik zou 'm wel durven proberen, merci voor de tip.
 
Krijg hem dus niet uitgespeeld.
Act Crystal harvest ll , of wel grijs beeld als ge sterft ,of ge geraakt die ladders niet op omdat x niet in beeld komt...
4 x geprobeerd , goesting is over.
 
Zelfs nu nog gamebreaking bugs?

Was grote fan van Drizzt dus keek hier wel naar uit (na die trailer hierboven gezien te hebben). Na eerste gameplayvideo was mijn enthousiame al getemperd. Dan kwam de release en de slechte reviews. Ergens wel logisch, gezien de richting die mainstream gaming opgaat, dus ik ga er niet van wakker liggen Blijft wel jammer.

Character design strookt ook niet echt met mijn perceptie van de characters eerlijk gezegd. Buiten Bruenor dan.
 
Terug
Bovenaan