Duel of Meloch: Scythe versus Expeditions komt het Scythe Universum binnen

Duel of Meloch komt als een op zichzelf staand spel dat de mechanismen van Scythe en Expeditions zal combineren tot een rechtstreekse confrontatie. Dit duelspel zal ongeveer vijfenveertig minuten duren, waarbij de ene speler de regels en onderdelen van Scythe zal gebruiken, terwijl de andere speler de regels en onderdelen van Expeditions zal gebruiken. Duel of Meloch komt met een nieuwe factie en spelersmat voor Scythe en een nieuwe mech, personage en metgezel voor Expeditions. Hiermee kan je Duel of Meloch sowieso al starten, mocht je geen van beide spellen hebben. Al zorgt Stonemeier Games vanzelfsprekend dat alle bestaande content compatibel is.

Er komt een nieuwe dubbelzijdige kaart, waarbij er slechts tien locaties en twee meren zijn. In een race naar vier sterren op het Triumph-spoor zal de sluwe poppenspeler Meloch het duel spannend houden. Elke keer dat je een ster plaatst, krijgt je tegenstander een kleine boost. Voor Scythe komen er drie nieuwe fabriekskaarten, zes nieuwe encounters en zestig nieuwe gevechtskaarten. Voor Expeditions komen er dertig nieuwe discovery cards (items, quests en meteorieten).

Duel of Meloch is ontworpen door Jamey Stegmaier en het artwork komt opnieuw van Jakub Rozalski met wie hij reeds nauw samenwerkte bij Rise of Fenris, Expeditions en Raiders from Afar. Duel of Meloch komt verder met twee optionele uitbreidingen om een metalen mech pak en plastic airship mogelijk te maken om de collectie volledig te krijgen. Als een zijnoot komt er een kleine Wingspan-game waarvan de details op 1 juli bekendgemaakt zullen worden en de Origin Story Mini Expansion.

Duel of Meloch is vanaf 15 juli verkrijgbaar bij Stonemaier Games.

Laatst bewerkt door een moderator:
Word hier toch zéér ongemakkelijk van. Een uitbreiding voor 2 basisspellen waarvan ik één heb en het ander niet... ik ben meestal redelijk "completionist", maar dit lijkt mij een moeilijke om over na te denken...

Oké het is een 'standalone' expansion die je ook als duel game kan spelen... Maar als expansion voor één basisspel is de helft van de content onbruikbaar... Wil je de metalen mech voor Expeditions moet je apart bijbetalen...

SG is een toffe uitgever maar af en toe halen ze toch streken uit...

Terug
Bovenaan