Drillrap in België

Zeer erg wat er gebeurd is maar hem rustig en braaf omschrijven wanneer hij blijkbaar ook iemand neergestoken heeft, en al met de jeugdrechtbank te maken had kan er bij mij niet in.

Geef dan geen commentaar, je hebt juist een neefje verloren ik zou dan toch geen enkele camera willen zien.

Eigenlijk zeer benauwelijk hoe snel het kan gaan met je kind als die met slechte vrienden omgaat zonder je er ooit weet van te hebben, toch 1 van mijn grootste nachtmerries als ouder.
 
Ik kan alleen maar hopen dat wanneer ik de zwartste en meest emotionele dag van mijn leven beleef, ik geen microfoon van een journalist onder mijn neus geduwd krijg om dan beoordeeld te worden op de correctheid en neutraliteit van mijn uitspraken.
Of die journalist dat per se moet komen doen is idd een andere vraag.

Een dodelijke steekpartij onder krapuul onderling lijkt me hoe jammer ook idd het nieuws niet te moeten domineren zoals gisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Achja, drillrap, salafistische liederen, ..., iedere groep marginale criminelen heeft wel z'n eigen soort liedjes zeker?


😌😌
 
Zelfs als het een voorbeeldige schoolganger was is het in het middelbaar nu vaak lesvrije week
Dat is niet overal zo hoor.
Ik zie hier nu zo vaak scholen die na de examens de scholieren een week thuis geven of een 3-tal dagen, dat hebben wij nooit of te nimmer gehad.
Ofwel had je examens ofwel had je school, maar vrije dagen na het examen ter afwachting van het verkrijgen van het rapport werd hier niet gedaan (en nu nog steeds niet, merk ik).

Wij hadden dus geen tijd om ons met criminele zaken bezig te houden :unsure:
 
Dat is niet overal zo hoor.
Ik zie hier nu zo vaak scholen die na de examens de scholieren een week thuis geven of een 3-tal dagen, dat hebben wij nooit of te nimmer gehad.
Ofwel had je examens ofwel had je school, maar vrije dagen na het examen ter afwachting van het verkrijgen van het rapport werd hier niet gedaan (en nu nog steeds niet, merk ik).

Wij hadden dus geen tijd om ons met criminele zaken bezig te houden :unsure:
Ik ken iemand die vanaf haar 13 jaar regelmatig spijbelde. Die opvolging vanuit de school en ouders gaat maar zover zeker, het gaat hier om ontluikende criminelen, een nota in de agenda en huisarrest maakt niet zoveel indruk vermoed ik.
 
Ik ken iemand die vanaf haar 13 jaar regelmatig spijbelde. Die opvolging vanuit de school en ouders gaat maar zover zeker, het gaat hier om ontluikende criminelen, een nota in de agenda en huisarrest maakt niet zoveel indruk vermoed ik.
Het was ook maar gewoon om aan te tonen dat niet elke scholier veel thuis is.
Maar om op uw citaat te reageren: dat de school maar tot zover kan gaan, dat begrijp ik, maar als ouders liggen uw verantwoordelijken toch wel wat verder.

Daarbij wil ik niet zeggen dat je alles in de hand hebt, integendeel, maar als ouder kan je tegenover een 13-jarige toch wel wat tools gebruiken om het in te perken (ik vermoed dat die 13-jarige waar jij over spreekt niet het kaliber was als diegene hierboven). Iets wat voor een 16 of 17-jarige al véél moeilijker is.

Het is gewoon een combinatie van zoveel factoren. Opvoeding, (slechte) vrienden, gevoel van straffeloosheid, gebrek aan respect,..
Dat kan je niet zomaar oplossen, maar het aanpakken van een bepaalde factor kan wel positief zijn voor de rest.
 
komt dat effectief nog op de radio? Op het net moet je er zelf achter gaan zoeken dus kan het imo al een stuk minder kwaad. Anderzijds is het internet de nieuwe mainstream en kan het daar viraal gaan en populairder worden dan eender welk radio station het ooit zou kunnen maken.

In ons taalgebied is de drilrap al een jaar of 4 een belangrijke stroming. Op de radio komt het nooit (hooguit op een Nederlands station als FunX, maar die zijn er ook mee gestopt). Maar wie onder de 50 jaar luistert er nog naar radio voor zijn muziek?

Op socmed behoren die gewelddadige rapvideo's al jaren tot de populairste numers.
Een groepje als "De Pijp" , waarvan een bandlid een tijdje terug werd vermoord haalt op sommige video's 6 miljoen weergaven.


Jpm7re4.jpg
 
Het is gewoon een combinatie van zoveel factoren. Opvoeding, (slechte) vrienden, gevoel van straffeloosheid, gebrek aan respect,..
Dat kan je niet zomaar oplossen, maar het aanpakken van een bepaalde factor kan wel positief zijn voor de rest.

Het ergste is dat je het vaak als ouder niet altijd onder controle hebt, een collega haar zoon is paar jaar geleden volledig ontspoort, drugs gebruiken, drugs dealen, meer drugs gebruiken en vervolgens "wanted" bij zowel politie als de dealers waar hij schulden had. Persoon in kwestie kwam uit een goed nest, goede opleiding en toch is het geëindigd in een gesloten instelling. Gelukkig is hij ondertussen op het rechte pad maar z'n ouders zijn op een paar jaar tijd 20 jaar ouder geworden.

Jeugdbendes is nog andere koek maar je hebt het nu eenmaal niet altijd in de hand helaas.
 
Het ergste is dat je het vaak als ouder niet altijd onder controle hebt, een collega haar zoon is paar jaar geleden volledig ontspoort, drugs gebruiken, drugs dealen, meer drugs gebruiken en vervolgens "wanted" bij zowel politie als de dealers waar hij schulden had. Persoon in kwestie kwam uit een goed nest, goede opleiding en toch is het geëindigd in een gesloten instelling. Gelukkig is hij ondertussen op het rechte pad maar z'n ouders zijn op een paar jaar tijd 20 jaar ouder geworden.

Jeugdbendes is nog andere koek maar je hebt het nu eenmaal niet altijd in de hand helaas.
Heel herkenbaar uit dichte aangetrouwde familie. :( Is dat nu het puberen en afzetten tegen de ouders of de genetische dispositie om verslaafd te geraken? Het kan een combinatie van beide zijn. Maar als ouder is het heel moeilijk om dit te controleren.

On a side note.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221223_97217973
Doodgestoken door iemand die hij twee maand geleden zelf neerstak. :S
Dat was de reden waarvoor hij al in een jeugdinstelling zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Gisteren weer een drilrapper doodgeschoten in Amsterdam

Roffinho van Suijdam, 17 jaar.

 
  • Leuk
Waarderingen: math
In Nederland worden nu ook wel veel meer van dat soort moorden gepleegd. Als er daar een dag niemand wordt neergestoken is het nieuws.

In 2023 zou er in Nederland een wet komen die de verkoop van messen verbiedt aan minderjarigen, zowel fysiek in winkels als online. Grote ketens als Ikea verkopen (in bepaalde streken) nu al geen messen meer aan minderjarigen.

Het probleem is natuurlijk dat zoiets zich als een olievlek verspreid. Buiten die bendes heen. De ene draagt een mes, de andere gaat dat ook doen omdat hij zich anders onveilig voelt etc. En dan krijg je zoals in januari een 12-jarige die een agent in de rug steekt. Want hey, iedereen heeft toch een mes bij om zich te verdedigen? Die normalisering is best gevaarlijk.
 
Ik moest zonet denken aan de legendarische rapper MF DOOM, die omschreef het in 2004 al goed, vervang court door TikTok en we zijn er.

Rap snitches, telling all their business
Sit in the court and be their own star witness
Do you see the perpetrator? Yeah, I'm right here
Fuck around, get the whole label sent up for years, uh


Dit geheel terzijde ...
 
Altijd al wat bang gehad dat het naar hier zou komen overwaaien. In Londen al lang in probleem. In Nederland even later ook.

Eigenlijk was het zelfs hier al aanwezig, maar nu toch weer wat meer in the picture.
Dat doet mij dus echt denken aan Carmageddon maar dan in het echt.

en niemand maalt erom wanneer die bands brullen (of krijsen) ..
Rammstein :tongue:
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan