Dresscode bruiloft 18-jarige: wie sponsort?

Als je als 18j wordt uitgenodigd als +1 op een bruiloft met dresscode in pak (dat je niet hebt)..

• Gezien de +1 ivm de leeftijd zou een bijdrage niet gek zijn.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    50
  • Opiniepeiling gesloten .
Zelfs op 18jaar is een mooi paar van Bommels gepast vind ik.
Als man kan je nooit verkeerd doen met een mooi paar geklede veterschoenen.
Veel beter dan sportsletsen.

Ja, vind ik ook. Een man kan niet zonder minstens 1 paar Van Bommels. Die gaan lang mee als je de zool laat naaien. Ze worden ook mooi oud.

Ik vind het ook niet echt normaal om met een jeans-broek op een huwelijk aan te komen.
Meer zelfs: met een jeans-broek op een huwelijk aankomen, dàt is pas jezelf belangrijker voelen dan de rest: "Zie mij eens lak hebben aan alles!".
Das ook kort door de bocht e.
Ik ben jarenlang naar trouwfeesten gegaan in mijn eerste kostuum. Daarna naar.een aantal trouwfeesten gegaan in een grijs kostuum dat ik speciaal moest kopen omdat dat de dresscode was voor een trouwfeest waar ik was uitgenodigd. Daarna een aantal keer naar een trouwfeest gegaan in mijn eigen trouwkostuum van 2.000 euro. Vaak voelde ik mij toen overdressed maar dat was toen het enige kostuum dat mij nog paste.
Nu past dat trouwkostuum mij niet meer en ik koop geen nieuw kostuum meer aangezien ik ook de periode van de trouwfeesten gepasseerd ben. (1 trouwfeest gehad in de laatste 5 jaar en dat was dan nog als 'avondgast')

Ik ben toen gewoon gegaan met Van Bommel schoenen, een deftige jeans, wit kostuum hemd en een blazer.
Waarom zou ik mij daardoor nu belangrijker vinden? :unsure:

Zolang ge er deftig gekleed bijloopt is er toch totaal niks aan de hand?

Grappig eigenlijk dat sommige een deftige jeans met geklede schoenen en een blazer not done vinden maar een kostuum met daaronder opvallende witte sneakers wel deftig gekleed vinden:unsure:

PS: er is ook wel een groot verschil tussen een trouwfeest. Een trouwfeest als getuige of een trouwfeest van uw broer/maat is wel wat anders dan naar een trouwfeest gaan waar ge de bruid(egom) nog nooit/amper gezien hebt en ge meestal als avondgast mag komen om de dansvloer wat te vullen/te verjongen.

Laatst bewerkt:
Beetje na de feiten, maar ik zit hier te denken dat ik met een grijs, een blauw, een zwart een een gestreept kostuum niet genoeg keus heb en het risico loop underdressed naar feest te gaan. Ik draag dagelijks een hemd, chino en geklede schoenen :unsure:
business-casual-1080x675.jpg

Ja, vind ik ook. Een man kan niet zonder minstens 1 paar Van Bommels. Die gaan lang mee als je de zool laat naaien. Ze worden ook mooi oud.
Mijn laatste Van Bommels hadden zowat de slechtste zool die ik ooit op een schoen heb gehad. Na enkele maanden ferm afgesleten onderaan, zagen eruit alsof ik er 5 jaar mee op bouwwerven had gewerkt.

Mijn laatste Van Bommels hadden zowat de slechtste zool die ik ooit op een schoen heb gehad. Na enkele maanden ferm afgesleten onderaan, zagen eruit alsof ik er 5 jaar mee op bouwwerven had gewerkt.

Vond ik 1 van de slechtste schoenen ooit. Gingen met moeite 6 weken mee bij dagelijks gebruik

ik zit hier te denken dat ik met een grijs, een blauw, een zwart een een gestreept kostuum niet genoeg keus heb en het risico loop underdressed naar feest te gaan
(Donker)grijs en (navy)blauw zijn al de twee formeelste kleuren die er zijn onder galakledij dus dan zal je nooit underdressed zijn met degelijke schoenen en eventueel das. Het zijn de twee meest klassieke kleuren om een reden.

Uit de eigen kast:

IMG-20240913-141533806-HDR-3.jpg

IMG-20240919-131138810-2.jpg

IMG-20241120-095756304-HDR-2.jpg

Ik zou persoonlijk niet weten wat men meer verwacht voor een trouw tenzij het koppel galakledij verwacht op het feest wat al smoking toestanden zijn of zwaluwstaarten en alles wat er bij hoort. :unsure:

Van Bommel of Floris Van Bommel.
Die laatste heb ik een paar dat misschien 15 jaar is en nog steeds in goede conditie.
Nog een ander paar dat iets jonger is met suede waar ook niets op aan te merken valt en nog een botje dat het jongste is (6jaar) dat ik iets minder draag maar zeker nog nieuwstaat is.
Ik kan die echt niet verslijten en al met uitgeweest en al.

Vond ik 1 van de slechtste schoenen ooit. Gingen met moeite 6 weken mee bij dagelijks gebruik
Dit verrast me wel. Ik heb ondertussen 3 paar Floris Van Bommel en 2 paar klassieke Van Bommel en allen nog in uitstekende staat. De twee van Van Bommel heb ik zelfs sinds 2012. Een bruin en een zwart paar. Beiden zitten aan de derde buitenzool maar dat is het. Met dat zwarte paar heb ik een week Dublin afgestapt.

Mijn drie van Floris zijn nog goed en die draag ik zeker wekelijks.

Allemaal super comfortabel en uitstekende steun.

Waarom Van Bommel kopen als je evengoed in dezelfde prijscategorie terecht kan bij Ambiorix als Belgisch merk? Ik heb zelf een aantal Van Bommels, maar persoonlijk vind ik Ambiorix qua kwaliteit ook beter.

Mijn allereerste pak was van SKM, waar je nog steeds een ruime keuze hebt (bv. Digel). Dat zijn ideale pakken voor jongere leeftijden en voor mensen die nauwelijks de gelegenheid hebben om er één te dragen. Prijzen liggen wel hoger dan wat hierboven werd gesuggereerd (bv. Jules), maar de kwaliteit zal waarschijnlijk beter zijn. Let wel, het zijn nog altijd pakken in een lagere prijscategorie en dat merk je vooral aan de stof waaruit ze zijn samengesteld, vaak een kunststof als polyester, zowel voor de buitenkant als de voering aan de binnenkant. Het resultaat? Je zweet je te pletter.

Nu recent een 100% wollen pak gekocht bij Café Costume in Antwerpen. Geen echt maatpak, wel made-to-measure (maten worden opgenomen en pak wordt vervolgens met de specificaties van de klant qua knopen, materiaal, stijl, … elders gemaakt en na een tweede bezoek nog lichtjes geretoucheerd, bv. lengte van de broek, kortom: het midden tussen een maatpak en iets “off the rack”). Prijs ligt heel wat hoger, maar de kwaliteit en het comfort eveneens.

Als je ietwat kwalitatieve hemden zoekt, stap dan eens een Innovation binnen. Daar is normaal altijd een afdeling gewijd aan hemden in allerhande (tussen)maten. Ik ben persoonlijk fan van Seidensticker: dat merk biedt maten aan van XS tot XL binnen verschillende pasvormen (extra slim, slim, shaped en regular), zodat je vaak een hemd kan vinden dat het meest geschikt is voor jouw lichaamsvorm. En zoals hierboven is gezegd: een T-shirt onder een kostuum, dat is toch een beetje zoals vloeken in de kerk. Dat kan misschien wel modieus zijn, maar stijlvol is het zeker niet. Een hemd vind ik persoonlijk altijd beter. Maar goed, iedereen zijn smaak uiteraard.

Laatst bewerkt:
Waarom Van Bommel kopen als je evengoed in dezelfde prijscategorie terecht kan bij Ambiorix als Belgisch merk? Ik heb zelf een aantal Van Bommels, maar persoonlijk vind ik Ambiorix qua kwaliteit ook beter.
Ik ben geen fan van de stijl om de een of andere reden, ook al zijn ze vrij gelijkaardig (de klassieke schoenen dan).

Ik wil wel graag een paar Cheaney's, Church’s of Allen Edmonds.

Het enige dat ik nog wil zeggen is dat je als man eens deftig opkleden (kostuum, parfum, ...) een zeer empowering gevoel kan geven en je toch een heel grote confidence boost kan geven. Daarom dat ik ook vind dat elke man dat eens moet doen.
Wat voor de ene persoon een confidence boost geeft, is voor de andere net zich een clown voelen. Ik voel me totaal niet comfortabel in een pak of zelfs maar een klassiek hemd, mij doe je er dus persoonlijk absoluut geen plezier mee.

Het is maar waar je belang aan hecht denk ik. De laatste keer dat ik een pak en klassiek hemd aandeed is voor het huwelijk van mijn schoonbroer, zo'n 12 jaar geleden. Ervoor was het zeker nog eens 12 jaar geleden, ergens van mijn laatste mondeling gesprek.

Absoluut geen probleem met mensen die zich wel zo willen kleden hoor, ik zie dat daar mensen echt van genieten (ook op mijn werk). Maar ben stiekem wel blij dat mijn 55-jarige directeur nog in hoodies durft rondlopen :).

Ik zou er al tegenop zien om te gaan als ik mij speciaal voor een trouw moet nieuwe kledij kopen. Ik draag niets anders dan jeans. We zijn toch de 21ste eeuw hé?

Wat voor de ene persoon een confidence boost geeft, is voor de andere net zich een clown voelen. Ik voel me totaal niet comfortabel in een pak of zelfs maar een klassiek hemd, mij doe je er dus persoonlijk absoluut geen plezier mee.

Het is maar waar je belang aan hecht denk ik. De laatste keer dat ik een pak en klassiek hemd aandeed is voor het huwelijk van mijn schoonbroer, zo'n 12 jaar geleden. Ervoor was het zeker nog eens 12 jaar geleden, ergens van mijn laatste mondeling gesprek.

Absoluut geen probleem met mensen die zich wel zo willen kleden hoor, ik zie dat daar mensen echt van genieten (ook op mijn werk). Maar ben stiekem wel blij dat mijn 55-jarige directeur nog in hoodies durft rondlopen :).
Volgens mij hangt dat ook wel samen met "passende" kledij. Ik draag niet graag overhemden en pakken algemeen gezien omdat ik geen voor de hand liggende lichaamsbouw heb en dat dus vaak slecht past indien confectie. Maar met een hemd dat wat meer aangepast is en een pak van Café Costume ligt dat toch helemaal anders hoor.

Natuurlijk, het is allemaal veel meer "moeite": strijken, kreukvrij houden, bla bla. Ik ben ook het meest op mijn gemak met jeans + T-shirt of polo hoor, en op mijn werk is dat allemaal geen probleem, maar voor meer plechtige gelegenheden is dat nu eenmaal niet genoeg meestal.

Ik zou er al tegenop zien om te gaan als ik mij speciaal voor een trouw moet nieuwe kledij kopen. Ik draag niets anders dan jeans. We zijn toch de 21ste eeuw hé?
Dat is waar. En toch, wanneer je op een huwelijk uitgenodigd wordt dan hoor je je te schikken naar de wensen van het koppel. Anders ga je gewoon niet. Simpel toch?

Ach troost u. Ik ben eens naar een trouw geweest en daar dicteerden ze het exacte type sokken dat men moest dragen.

Volgens mij hangt dat ook wel samen met "passende" kledij. Ik draag niet graag overhemden en pakken algemeen gezien omdat ik geen voor de hand liggende lichaamsbouw heb en dat dus vaak slecht past indien confectie. Maar met een hemd dat wat meer aangepast is en een pak van Café Costume ligt dat toch helemaal anders hoor.

Natuurlijk, het is allemaal veel meer "moeite": strijken, kreukvrij houden, bla bla. Ik ben ook het meest op mijn gemak met jeans + T-shirt of polo hoor, en op mijn werk is dat allemaal geen probleem, maar voor meer plechtige gelegenheden is dat nu eenmaal niet genoeg meestal.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar jeans, afgetrapte sneakers en een tshirt, bedrijfskleding was. Dat werd dan gedragen door de aandeelhouders. Die pasten zich niet aan, ook niet als er met de bank overlegd werd over een miljoenenlening. En andere kleding werd niet echt getolereerd. Aan buitenbeentjes had met een broertje dood.

Ach troost u. Ik ben eens naar een trouw geweest en daar dicteerden ze het exacte type sokken dat men moest dragen.

Het andere uiterste… hoeveel type heb je in sokken wel niet? Ik zou zeggen, donker, niet wit … maar wat verder valt er over sokken te bakkeleien?

Terug
Bovenaan