Dresscode bruiloft 18-jarige: wie sponsort?

Als je als 18j wordt uitgenodigd als +1 op een bruiloft met dresscode in pak (dat je niet hebt)..

• Gezien de +1 ivm de leeftijd zou een bijdrage niet gek zijn.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    50
  • Opiniepeiling gesloten .
Koop die jongen nu eens een kostuumpje :p
Allez ik weet nu niet wat uw budget is maar bvb bij jules heb je mooie hippe kostuums die geen geld kosten. Dat gaat van 100-300 euro.
https://www.jules.com/nl-be/l/het-pakket-kostuum/ Die hebben best wel veel verschillende maten. Dat gaat zeker nog gebruikt worden en een eerste kostuum is altijd een core memory voor die jongeman.

Ik heb onlangs zelfs de dag van een trouw nog een kostuum bij die jules gekocht omdat er blijkbaar een vlek op mijn ander 'zomer'kostuum was en ik foutief verondersteld had dat mijn madam het naar de droogkuis gedaan had. :eek2:

Bij 'Jules' heb je voor 120 euro een mooi en kwalitatief kostuum. Sneakers onder een kostuum zijn al algemeen aanvaard (als ze proper zijn).
Bovendien kan je als man dat kostuum vervolgens voor vrijwel élk chiquer feest opnieuw dragen, is inderdaad toch wel een must in je garderobe.
Great minds think alike. :D

Ik zou thuis blijven. Pak kopen, cadeau kopen...en voor wie? Een broer van een vriend

Ikzelf misschien ook wel, op die leeftijd maar zoon wil het wel. Hoewel het enthousiasme flink gekelderd is sinds de datum veranderd is, afgezegd en toen toch het groene licht… en dan hoe er nu gewinkeld is. Ach ja. Veroordeel niet, verwonder je slechts.

Koop die jongen nu eens een kostuumpje :p
Allez ik weet nu niet wat uw budget is maar bvb bij jules heb je mooie hippe kostuums die geen geld kosten. Dat gaat van 100-300 euro.
https://www.jules.com/nl-be/l/het-pakket-kostuum/ Die hebben best wel veel verschillende maten. Dat gaat zeker nog gebruikt worden en een eerste kostuum is altijd een core memory voor die jongeman.

hij krijgt ook een kostuum, ergens in de komende jaren. Als hij het lijf heeft om er goed in te passen. Jammer dat ik nu pas weet van Jules. Had ik het eerder geweten, waren we er vast heen geweest.

18 jaar... Ben ik nu te Gen-X om er dan maar van uit te gaan dat ie op die leeftijd al minstens 1 (if not 2) jaar met mondelinge examens heeft gehad en er wellicht opnieuw tegemoet gaat binnen enkele weken? Dan heeft ie toch al zo'n kledij?

En post mortem, maar anders een hemd, een blazer en een deftige schoen, en geen hond die kraait om wat dan ook.

18 jaar... Ben ik nu te Gen-X om er dan maar van uit te gaan dat ie op die leeftijd al minstens 1 (if not 2) jaar met mondelinge examens heeft gehad en er wellicht opnieuw tegemoet gaat binnen enkele weken? Dan heeft ie toch al zo'n kledij?
Hmmmm, nee, in de regio is men hier stukke inforneler of misschien beters a-formeel. Bovendien, hij heeft vwb jasje wel een gangbare maat maar broeken zijn hem veel te groot. Dat is best lastig. Ik hoop dat we nog eens een leuk katoenen pak tegenkomen wat hij gewoon dagelijks kan dragen want dat wil hij wel. En een broek van katoen is ook makkelijker te vermaken. Want we hebben wel veel mooie pakken langs zien komen alleen niet in zijn maat.

Maar even een andere vraag; wat vind je van het dragen van een zwart pak of bruin? Dat zou hier niet perse kunnen.

Je conclusie die je bij een trouw maakt is => Na 2j uit elkaar en dan een ander. Naast het feit dat "slechts" iets meer dan de helft van de huwelijken in een scheiding resulteert is de gemiddelde duur van het huwelijk bij die scheidingen ongeveer 15j. Je bent met andere woorden enorm hard aan het overdrijven in het negatieve van de situatie, conclusie kan perfect zijn dat je verzuurd bent.
Verzuurd. Ik ben perfect kalm. Ik kan niet tegen mensen die zich in de belangstelling liggen plaatsen. Laat iedereen aandoen wat die wil.

En post mortem, maar anders een hemd, een blazer en een deftige schoen, en geen hond die kraait om wat dan ook.

Een dress code is er normaal vooral om je gasten gerust te stellen. Dat ze weten hoe ze gekleed moeten gaan. Als jij het geen probleem vindt om er under- of overdressed bij te lopen, prima, toch. Zo sta je gewoon niet voor onaangename verrassingen.

Verder is een mooi, net pak nooit weggegooid.

Maar even een andere vraag; wat vind je van het dragen van een zwart pak of bruin? Dat zou hier niet perse kunnen.

Op een trouw? Te stijf. En voor een 18-jarige al helemaal :). Die gaan toch maar fuiven, dus met een hemd waarin hij niet te hard zweet ga je hem wellicht nog meer plezier doen dan met een blazer die wellicht binnen het kwartier uit is en elders hangt te hangen. Vandaar ook een hemd, een deftige schoen, en een blazer als je dat echt wil.

Een dress code is er normaal vooral om je gasten gerust te stellen. Dat ze weten hoe ze gekleed moeten gaan. Als jij het geen probleem vindt om er under- of overdressed bij te lopen, prima, toch. Zo sta je gewoon niet voor onaangename verrassingen.

Lijkt me niet dat in wat ik daar zeg, ik pleit voor het ene noch het andere

Koop een kostuum (niet om geld vragen, is onbeleefd); u zoon zal het in de toekomst nog nodig hebben: andere trouwfeesten, sollicitatiegesprekken, etc.

Twee tips: 1) Koop een blauw of (donker) grijs pak. Past de meeste mannen en kan ook op andere momenten gebruikt worden. Blijf voor een eerste pak weg van zotte prints en kleuren, tenzij hij heel excentriek wil zijn 2) laat zijn maat goed nemen (of doe dat zelf). Niets zo vreemd als een man in een pak dat een paar maten te groot of te klein zit.

Ik begrijp wel de vraag om deftig te komen.
Moet niet in pak en das, maar hemd en chino of katoenen broek idd met een witte sneaker mag wel

Wij hebben met iedereen foto's gemaakt. Iedereen ziet er op zijn best uit.

Behalve 1 neefje van 21 met een gescheurde grijze jeans en een zwart t-shirt met rode letters.
Ziet er fantastisch uit moet ik zeggen

Dat is totaal niet gangbaar tenzij je een rokkostuum of een smoking nodig hebt, dàt is wel te vinden. Of dat ook in een hele kleine maat kan, weet ik ook niet. Een gewoon pak huren, dat is heel lastig te vinden. Ik heb alle rokkostuum en smokingverhuur in de regio al afgebeld.
Moet wel te vinden zijn, bij labaere bijvoorbeeld.
Wij hebben eens met hele familie zelfde kostuum gehuurd voor begrafenis van mijn grootvader.

Ik volg u zelfs als millennial, op mijn 18 waarschijnlijk al een pak versleten met mondelinge examens, oudjaar, bals, etc

20 jaar geleden droegen we dat op mondelinge examens.
Nu niet meer. En terecht.

Van die melkmuiltjes in een kostuum bij een leerkracht die ze al het hele jaar kennen. Belachelijk

Terug
Bovenaan