Dragon's Dogma II zal na een decennium wachten alsnog gebeuren!

Gedurende meerdere evenementen stond Capcom deze maand telkens paraat om ongeveer een handvol van hun toekomstige aanbiedingen te demonstreren: het uitbundige Street Fighter 6, het langverwachte Resident Evil 4 Remake, DLC voor Monster Hunter Rise, de retro-compilatie Capcom Arcade 2nd Stadium, aanpassingen voor oudere Resident Evil-titels (zie hier, hier en hier) én de coöperatieve shooter Exoprimal. Daar wou de firma het echter niet bij laten, want eerder deze maand kondigden ze - na de plotse opening van een nieuwe website - een uitzending aan waarmee men de tiende verjaardag van Dragon's Dogma ging herdenken. Dit was een epische role-playing game (met westerse en middeleeuwse thema's) die eerst op zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 verscheen, totdat deze titel zich na verloop van tijd ook op modernere hardware (PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One) nestelde. Meer informatie omtrent diens inhoud en origines (qua inspiraties) vind je onderaan in het relevante filmpje alvast terug.

Op het eerste zicht misschien wel vreemd dat Capcom ineens meer belangstelling plaatste op een titel die quasi een decennium geleden in de winkelrekken lag, maar daar was een geldige reden voor, zo blijkt! Vandaag onthulde het bedrijf namelijk dat Dragon's Dogma II na al die jaren wel degelijk in ontwikkeling is, en dat enkele leden van het oorspronkelijke team opnieuw present zullen zijn. Regisseur Hideaki Itsuno, wie voordien ook verantwoordelijk was voor (onder andere) de recente Devil May Cry-games, gaat het project in goede banen leiden en zowel Daigo Ikeno (artistieke regisseur) als Kenichi Suzuki (level ontwerper) voegen zich opnieuw bij zijn zijde. Daarnaast confirmeerde het trio dat Dragon's Dogma II de RE Engine gaat benutten, maar helaas bleef men tijdens de uitzending nog zwijgen over de platformen waarop men het spel wil lanceren. Een geschatte releasedatum is jammer genoeg ook een geheim. Desalniettemin blijft dit goed nieuws, dus verwacht in de toekomst meer informatie op BeyondGaming.

 
Terug
Bovenaan