Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Ben momenteel 20u ver in het spel en ik ben nog niks woke-toestanden tegengekomen.
Zeer aangenaam verrast na alle negatieve backlash die deze game kreeg. Ik amuseer me heel goed met deze game.
Ik had vooraf vooral bedenkingen bij de grafische/cartoony stijl maar ook dat stoort niet.
Ik kan mij niet meer herinneren wat ik precies van elke vorige DA game vond dus ik kan geen vergelijking maken. Ik weet alleen dat ik de vorige games leuk vond en deze ook (tot nu toe).

Spel zelf nu ook al aantal dagen aan het spelen op Ps5 pro
Amuseer me er heel hard mee en is veel beter dan ik verwachte.
Gfx zijn echt wel super en de personages zijn echt wel heel knap gedaan.
Vorige nooit gespeeld en volg ook nooit echt een verhaal.
Gaat me gewoon om het plezier en hier amuseer ik me echt wel mee.

Heb het hier net uitgespeeld inclusief de side-quests.
Het was zeker wel tof om te spelen al was het allemaal wel braaf van dialogen.
Beetje irritant hoe je karakter in een 'hero pose' staat en wat er van dialoog soms komt.

In grote lijnen wel genoten van het verhaal en zeker het einde was tof om te spelen.

Het geween van "woke" is wel belachelijk. Gewoon een karakter dat zegt dat ze zich niet man of vrouw voelt. Geen diepgaande discussies of dergelijke. Gewoon een plot punt dat gedaan is in een minuut of 2. In de 60uren van heel de game. :crazy:

Het is ondertussen wel bekend (hoop ik) dat dit gewoon een staaltje van "wokespotting" is. Mensen vinden een spel niet leuk en gaat met het vergrootglas kijken naar iets 'woke' en dat meteen uitvergroten. Is dit spel wel slachtoffer van geworden, hoewel ik me afvraag in hoeverre dat op de verkoopcijfers inhakt. Uiteindelijk is het publiciteit hé. Hetzelfde verhaal met dat Harry Potter spel, want dat moest "geboycot worden" want JK Rowling werkt eraan mee. Volgens mij had dat nog een averechts effect. XD

In dit geval kan je het zelfs 100% vermijden als je het character 'hun' :biglaugh: sidequests niet doet. Jammer want het is wel een tof character. Toch anders dan de stereotype 'raging hormones' transvrouw die mensen dreigt in elkaar te slaan als ze misgendered worden.

Ik zit nu 10u ver in de game en ik voel het écht niet. Grafische stijl blijf ik moeilijk vinden, het lijkt soms alsof ik The Sims in een fantasy setting aan het spelen ben. Inquisition was 1 van mijn favoriete games, Origins en DA 2 heb ik ook zeer graag gespeeld. Maar dit voel ik nu eens écht niet.

Ik heb geen band met de personages, het is allemaal zo braaf, de dialogen stralen voor mij nul maturiteit uit. Ik heb continu zin om alles te skippen van dialoog omdat ik het echt niet goed geschreven vind. Ondertussen blijf ik voortspelen voor de combat gameplay, en wil ik deze ook wel gewoon uit hebben. Wie weet verandert mijn mening hopelijk nog.

Heb deze juist uitgespeeld en was een onverwachts pareltje voor mij.
Gfx vond ik juist heel knap, heb op ps5 pro gespeeld.
Combat heel aangenaam en heb dit gewoon blijven doorspelen omdat het aangenaam speelde en niet teveel verdiepen van wapen aanpassing enzo.

Nothing of value was lost that day... hopelijk kunnen nu mensen met meer talent terug goede games maken die de naam Bioware waardig zijn. Ik heb het dan vooral over het verhalend element in deze games.
ik hoop het, dan is er nog een beetje hoop voor mass efect

de game is grafisch echt goed en de combat is zeer fun. En daar blijft het bij.
Ik heb de 1ste missie gespeeld en sindsdien niet meer aangeraakt. De dialoog is gwn zo saai. Niet te doen. Snap echt niet dat ze dit hebben toegelaten of dachten dat het een goed idee was.

Nothing of value was lost that day... hopelijk kunnen nu mensen met meer talent terug goede games maken die de naam Bioware waardig zijn. Ik heb het dan vooral over het verhalend element in deze games.
Busche was game director en was er maar een korte periode voor de development van Veilguard. Ze had zelf minder te maken met de creatieve inhoud van het spel (die reeds in de jaren voor haar aanstelling werd bepaald; John Epler is creative/narrative lead) en meer met de transformatie van Veilguard als GAAS naar single-player game. Zij heeft uiteindelijk wel een afgewerkt product over de finishlijn gekregen zonder bugs en performance problemen, een half mirakel gezien de development hell waarin Veilguard zich gedurende 10 jaar lang gevonden heeft.

Je richt je teleurstelling beter op EA en het management dat per se een live-service game wou maken.

Laatst bewerkt:
alle writers en producers van veilguard zijn blijkbaar ontslagen, auch...
er zouden een aantal mass effect 1 veteranen aan de knoppen zitten voor nieuwe masseffect 🤞

Uitgebreid artikel van Jason Schreier die de problemen bij de ontwikkeling van Veilguard in detail bespreekt. EA heeft veel boter op het hoofd.

Like much of the industry, EA executives were growing increasingly enamored of so-called live-service games, such as Destiny and Overwatch, in which players continue to engage with and spend money on a title for months or even years after its initial release. With EA aiming to make a splash in the fast-growing category, BioWare poured resources into Anthem, a live-service shooter game that checked all the right boxes.

One day in October 2017, Laidlaw summoned his colleagues into a conference room and pulled out a few pricey bottles of whisky. The next Dragon Age sequel, he told the room, would also be pivoting to an online, live-service game — a decision from above that he disagreed with. He was resigning from the studio. The assembled staff stayed late through the night, drinking and reminiscing about the franchise they loved.
In theory, the reversion back to Dragon Age’s tried-and-true, single-player format should have been welcome news inside BioWare. But there was a catch. Typically, this kind of pivot would be coupled with a reset and a period of pre-production allowing the designers to formulate a new vision for the game. Instead, the team was asked to change the game’s fundamental structure and recast the entire story on the fly, according to people familiar with the new marching orders. They were given a year and a half to finish and told to aim for as wide a market as possible.
“I wish that pivot had never occurred,” Darrah would later recount on YouTube. “EA said, ‘Make this a live service.’ We said, ‘We don’t know how to do that. We should basically start the project over.’”
Early testers and Mass Effect leads complained about the game’s snarky tone — a style of video-game storytelling, once ascendant, that was quickly falling out of fashion in pop culture but had been part of Goldman’s vision for the multiplayer game. Worried that Dragon Age could face the same outcome as Forspoken — a recent title that had been hammered over its impertinent banter — BioWare leaders ordered a belated rewrite of the game’s dialogue to make it sound more serious. (In the end, the resulting tonal inconsistencies would only add to the game’s poor reception with fans.)

Terug
Bovenaan