Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

't Is echt een goed spel maar het is gewoon wat braaf over heel de lijn. Ziet er cartoonig uit en de dialogen en personages zijn ook wat te plat en missen diepgang. Als je zin hebt in een degelijke fantasy action-rpg met goeie graphics en goeie combat en gewoon fun, zeker voor gaan. Als je fan bent van Bioware voor de characters, dialogen, lore, ... dan is dit ondermaats.
Ik zit nu 20 uur ver en ben net 2 gesprekken tegengekomen met 1 personage ivm gender. Dat hoefde voor mij niet maar een game daarom afschrijven of boycotten is gewoon debiel.

Spel beoordeelt als nieuwe IP: 8/10.
Spel met hoge verwachtingen als Bioware's Dragon age: 6/10

Laatst bewerkt:
't Is echt een goed spel maar het is gewoon wat braaf over heel de lijn. Ziet er cartoonig uit en de dialogen en personages zijn ook wat te plat en missen diepgang. Als je zin hebt in een degelijke fantasy action-rpg met goeie graphics en goeie combat en gewoon fun, zeker voor gaan. Als je fan bent van Bioware voor de characters, dialogen, lore, ... dan is dit ondermaats.
Ik zit nu 20 uur ver en ben net 2 gesprekken tegengekomen met 1 personage ivm gender. Dat hoefde voor mij niet maar een game daarom afschrijven of boycotten is gewoon debiel.

Ai... dan maar wachten op een prijsdaling want ik val dan in de 6/10 categorie :(
Eerst de Dragon Quest III remake it is!

Echt genoten van deze game : mooie graphics , combat vind ik top , speelt echt heel vlot.
Inderdaad voor de dialogen moet je het niet doen.
Alle locations 100% , afgeklokt op 102 uur.

Echt genoten van deze game : mooie graphics , combat vind ik top , speelt echt heel vlot.
Effe serieus, die nude Toggle heb jij ooit iets nude tegen gekomen? Ik heb een paar romance scenes tegen gekomen en op alle scenes die ik had hadden ze underwear aan met nude Toggle on en die zegt als het on is hebben ze geen underwear aan🤔... Is die gebugged ofwa? 😜

Effe serieus, die nude Toggle heb jij ooit iets nude tegen gekomen? Ik heb een paar romance scenes tegen gekomen en op alle scenes die ik had hadden ze underwear aan met nude Toggle on en die zegt als het on is hebben ze geen underwear aan🤔... Is die gebugged ofwa? 😜
Ja klopt wel , bij mij was het ook van dat maar ik stoor me daar niet aan.

Ik ga ook voor 100% gaan.

Heb juist die necro emmrich gerekruteerd.

Dus heb nog wel wat te gaan zeker?

Juist de de quest gedaan van weishaupt.
Wow wat een missie,
Voor mij wel het hoogtepunt van de game, samen met het einde.

Vandaag uitgespeeld, na zowat alles te hebben gedaan. In totaal zo'n 80 uur op nightmare mode. Geen zin om een hele muur tekst neer te schrijven maar mijn eerdere mening blijft wel overeind. De gameplay is erg verslavend, de puzzels, boss fights en side quests in de semi-open worlds zijn ook goed geïntegreerd en de companions groeien ook naarmate het verhaal vordert. Maar de worldbuilding laat wel ferm te wensen over alsook het gebrek aan keuzes, zowel in het verhaal als in de personaliteit van Rook. Zou het een 7/10 geven.

Qua companions vond ik Emmrich en Davrin de meest interessante. Neve, Bellara en Harding waren ook nog OK. Taash en Lucanis konden me weinig bekoren. Wel geen companions van het niveau Morrigan of Solas deze keer. Mijn ranking van de factions volgt eigenlijk de ranking van de companions.

Dit jaar ook de andere DA games opnieuw gespeeld, dit is mijn uiteindelijke ranking van de reeks: Origins > Inquisition > Veilguard > II. Hoewel ik fan ben van de reeks, zijn het individueel toch geen van allen echte toppers.

Net uitgespeeld en volledig akkoord.
Spellblade gameplay was zeer leuk, het liet mij denken aan de chakrams van Kingdoms of Amalur.

:thinking: voor de mensen die hem hier aan het spelen zijn, is deze game effectief een dumpsterfire (en de nagel in Bioware's kist) zoals velen online beweren? Ik heb alle voorgaande gespeeld en ben grote fan van de serie...

Ik zocht op Youtube naar Veilguard en letterlijk de eerste videos die ik te zien krijg zijn niks positief. Blijkbaar was er al een meme filmke van een karakter Taash die zegt ingame "i'm non-binary"... Ik dacht dat het fake was maar niet dus. Een daaropvolgend filmke was een dialoog met Isabella die zich excuseert omdat ze Taash misgendered heeft en dan wat push ups doet. WTF.

Als deze game echt zo'n DEI shitshow is qua dialoog laat ik hem gewoon links (🤪) liggen en koop ik Dragon Quest III HD 2D remake wel.
Dragon Quest III is ook het slachtoffer van censorship, maar nog steeds een pak beter dan Veilguard. Was Bioware al comateus na Mass Effect Andromeda en Anthem, dan zijn ze nu dood.

Game is echt nie zo slecht als de menigte beweerd altijd dat woke gezever, verhaal is niet schitterend ook weinig keuze maar de combat zit strak in elkaar.

Begin er wel aan met een andere mindset dan de vorige zeker qua combat anders zal je teleurgesteld zijn

Ben mijn mage playthrough wat aan het beu raken, was aan het twijfelen om als mage of warrior te spelen en toen mage genomen.

Heb nog redelijk wat te gaan denk ik.

Dus nu aan het twijfelen om volledig opnieuw te beginnen of niet.

Ben ook al ff bezig en vind het wel goed maar denk nu niet dat ik het derna nog is ga herspelen. Is het eigenlijk goed idee om eerst de main quests af te werken en derna de side quests of zijn er dan missable dingen?

Je krijgt een waarschuwing wanneer het einde eraan komt dus dat kan op zich. Ik merk wel dat veel goeie gear net in de sidequests zit en vind de evolutie van de companion quests wel fijn om gaandeweg te ontdekken ipv opgestapeld op't einde. Er zijn ook timed quests die je nadien niet meer zal kunnen doen.

Ik heb na elke grote main quest telkens wat side en companion quests gedaan, zodat alles klaar was tegen de point of no return. Voor immersion maakte ik mijn karakter na elke grote main quest "ouder". Van jonge slanke knaap met fancy leathers tot oude, grijze, gespierde kerel in heavy armor :p.

Hoe meer ik deze speel, hoe meer ik toch vind dat deze nooit de titel "Dragon Age" had mogen krijgen.
Deze game heeft echt niets van het DNA van de vorige games overgenomen.

Ik zit nu 40 uur ver en heb amper keuzes mogen maken.
Buiten rondlopen, vechten, nutteloze loot oppikken, meer vechten, simple minded conversaties en nog meer vechten heeft deze game niks te bieden.
Geen 1 gevecht is te vermijden door te praten of op een andere manier.
Dit voelt voor mij gewoon als Fortnite in een Dragon Age setting (ok mss wat random, maar voelt mij toch zo aan).

En ja, de game heeft wel iets waardoor ik blijf spelen.
Ik kan het moeilijk beschrijven, maar waarschijnlijk omdat het wel vlot weg speelt, desondanks alle minpunten.
Had dit een nieuwe IP geweest, had dit veel beter tot zijn recht gekomen imo.

Hoe meer ik deze speel, hoe meer ik toch vind dat deze nooit de titel "Dragon Age" had mogen krijgen.
Deze game heeft echt niets van het DNA van de vorige games overgenomen.

Ik zit nu 40 uur ver en heb amper keuzes mogen maken.
Buiten rondlopen, vechten, nutteloze loot oppikken, meer vechten, simple minded conversaties en nog meer vechten heeft deze game niks te bieden.
Geen 1 gevecht is te vermijden door te praten of op een andere manier.
Dit voelt voor mij gewoon als Fortnite in een Dragon Age setting (ok mss wat random, maar voelt mij toch zo aan).

En ja, de game heeft wel iets waardoor ik blijf spelen.
Ik kan het moeilijk beschrijven, maar waarschijnlijk omdat het wel vlot weg speelt, desondanks alle minpunten.
Had dit een nieuwe IP geweest, had dit veel beter tot zijn recht gekomen imo.
Ik had hetzelfde gevoel, heb het wel maar 2u volgehouden, geen 40 :biglaugh:

Ik kwam hier om ongeveer hetzelfde zeggen, met het verschil dat Dragon Age voor mij al verkorven was dus mijn verwachtingen waren dan ook superlaag. Een 8 is wel op zijn plaats.

Het enige wat tegenstak aan die "heisa" rond het spel is dat er effectief het woord "non-binary" in de mond genomen wordt. En opeens is mijn immersie weg. Het character in kwestie en, euh, 'hun' verhaal is ergens logisch en degelijk geschreven, maar gebruik aub die term niet want die is gewoon eigen aan het hele woke-gebeuren en ik wil dat niet binnen mijn spellen hebben. Maar laat je écht niet baseren op de retoriek op't internet want dat is verkeerd. Er is één cringey segment en laat dat nu net het eerste zijn wat ik zag van het spel. Maar dat is echt niet representatief voor deze titel. De cast is zeer divers laat ons zeggen, maar de characters zijn tof en het is zeker geen "woke" spel.

Verder heb je hier en daar wat plotholes of toch dingen die niet altijd logisch zijn, maar dat heb je in ieder spel wel.

Het spel deed denken aan Mass Effect 2 inzake party management, en is in die zin bijna een kopie ervan, maar dat is geen slechte zaak. Gameplay kan ik weinig over zeggen want ik speelde op "easy" en kon dus makkelijk alles kapothakken zonder die 'detonate'-interacties, dewelke ik persoonlijk ook niet geweldig vind gezien je die gewoon elke keer standaard gebruikt, want waarom zou je iets anders doen dat minder efficiënt is. Gameplay kon dus wel beter.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan