Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Ik heb al rond de 3h de game gespeeld, maar kan er precies niet in komen. I dunno de combat is nice, de gfx zijn ook zeer goed en ik speel op pc dus kan alles op ultra draaien tegen 100 fps. Maar voor 1 of andere reden kan ik er niet in komen. De intro level vond ik al meh. Dan de quest om die Bella te redden en daar ben ik effe gestopt, heb dan een nieuwe chr gemaakt een rogue om die class te testen. Mijn 1ste was een mage.

Ik ga het wel verder spelen maar tot nu toe vind ik het wat saai. En ook niet waardig voor een Dragon Age en Bioware titel. Ik hoop dat het nog verandert.
Begin is heel lineair en niet al te best vind ik, nadien worden grotere regio's geïntroduceerd en wordt het spel wel heel wat beter.

ik vind de game wat dubbel. als je niets van bioware of dragon age gespeeld hebt tot nu toe is het een meer dan degelijke rpg, maar als je alle dragon age games reeds gespeeld hebt is dit wel ferm onder de drempel. ik erger mij echt aan de kinderlijke dialogen, en hoe happy alles wel is...

Tis allemaal wat braaf ma ik stoor er mij ni teveel aan. Ik stoor mij meer aan de cartoonstijl die mij niet ligt. Ben niet zo onder de indruk van de graphics omdat elk personage op lord farquaad lijkt en dat maakt zelf de horrorscenes komisch.
De free roam is inderdaad wel goed gedaan. Elke keer dat je ergens afslaat waar je niet naartoe moet, vind je wel een chest of kleine puzzel en die heeft vaak wel deftige loot. Vanaf Rivain zit er ook al eens een iets minder voor de hand liggende puzzel tussen.
Het vechten boeit mij wel (rogue) en die champions zijn best wel pittig. Ik snap ook wel teleurgestelde Bioware fans want voor de dialogen moet je het inderdaad niet doen. Gelukkig is dat voor mij minder doorslaggevend.

ik vind de game wat dubbel. als je niets van bioware of dragon age gespeeld hebt tot nu toe is het een meer dan degelijke rpg, maar als je alle dragon age games reeds gespeeld hebt is dit wel ferm onder de drempel. ik erger mij echt aan de kinderlijke dialogen, en hoe happy alles wel is...
Dit vooral. Vroeger in DA 1 en 2 ook in de Mass Effect trilogie kon je echt wel een klootzak zijn ook tegen mensen in uw party. Hier is het gewoon braaf en happy inderdaad.

Hoeveel keer ik een dialoog optie had gekozen met zo’n vuist ofzo en dan een brave tekst, waarvan ik een paar keer zei “dafuq is this?”

Ach ja bij gebrek aan betere RPG zal ik het wrs wel verder spelen maar het is gwn zeer lauw.

Hopelijk wordt het verhaal en de andere regio’s wat beter.

Heb het dan blijkbaar toch kunnen spelen met die EA Play Pro, en voorlopig valt het toch goed mee. Grafisch is het voor mij zeker goed genoeg, en ook qua level design is er weinig op aan te merken. Op het begin lijkt het idd wat op een railshooter/slasher, maar daar komt redelijk rap verandering in. Alleen waarschuwt het spel gvd niet dat een bepaalde area plots niet toegankelijk meer is en je quests verliest. In hedendaagse games komt er quasi altijd een melding voor je een kritieke quest begint. Hier dus niet.

Het verhaal is voorlopig ook nog deftig. Grootste probleem is voorlopig samen te vatten in deze zin die ik ergens las: "A mage killer and a mage walk into a bar, but it’s Dragon Age: The Veilguard, so nothing happens." Maw. iedereen in de party is zo'n lievertje. Ik heb nu iedereen (normaalgezien?), en er zit ni eens ne klootzak tussen. Ik ben BG2 en ME gewoon (zeker van Bioware), en daar verhit de boel soms tussen de companions. Hier zie ik dat niet gebeuren.

Gameplay is minstens degelijk. Meer kan ik er niet over zeggen want ik speel op "story" mode, dus abilities gebruiken heeft amper zin want alles is dood tegen dat je rage is opgeladen. XD

Ah bij mij werkt die link gewoon.
De link werkt, de inhoud van de eerste post is echter gedelete. Wat de opmerking van Sir was.
Het is uiteindelijk niet zo moeilijk om te vermelden waarover het gaat als je een link dropt. Zeker wanneer expliciet nog eens de vraag gesteld wordt waarover de klacht gaat.

De mod-comment is nochtans al van 7 dagen geleden. Enfin, punt blijft hetzelfde, geen idee over wat het gaat dus.
Video van een of andere vreemde flirting-conversatie, al vond ik er weinig mis mee.
(of ik kreeg een andere video te zien op mobile)

De conversatie was.

You have perfect fingers

En het antwoord erop was:

So you wanna have sex with me?

Dan antwoord ze:

Euh maybe

Beetje vreemd maar goed :p

De conversatie was.

You have perfect fingers

En het antwoord erop was:

So you wanna have sex with me?

Dan antwoord ze:

Euh maybe

Beetje vreemd maar goed :p
Yep, dat was het. Vanmiddag gezien, dus beetje vreemd van die mod comment :/

:thinking: voor de mensen die hem hier aan het spelen zijn, is deze game effectief een dumpsterfire (en de nagel in Bioware's kist) zoals velen online beweren? Ik heb alle voorgaande gespeeld en ben grote fan van de serie...

Ik zocht op Youtube naar Veilguard en letterlijk de eerste videos die ik te zien krijg zijn niks positief. Blijkbaar was er al een meme filmke van een karakter Taash die zegt ingame "i'm non-binary"... Ik dacht dat het fake was maar niet dus. Een daaropvolgend filmke was een dialoog met Isabella die zich excuseert omdat ze Taash misgendered heeft en dan wat push ups doet. WTF.

Als deze game echt zo'n DEI shitshow is qua dialoog laat ik hem gewoon links (🤪) liggen en koop ik Dragon Quest III HD 2D remake wel.

:thinking: voor de mensen die hem hier aan het spelen zijn, is deze game effectief een dumpsterfire (en de nagel in Bioware's kist) zoals velen online beweren? Ik heb alle voorgaande gespeeld en ben grote fan van de serie...

Ik zocht op Youtube naar Veilguard en letterlijk de eerste videos die ik te zien krijg zijn niks positief. Blijkbaar was er al een meme filmke van een karakter Taash die zegt ingame "i'm non-binary"... Ik dacht dat het fake was maar niet dus. Een daaropvolgend filmke was een dialoog met Isabella die zich excuseert omdat ze Taash misgendered heeft en dan wat push ups doet. WTF.

Als deze game echt zo'n DEI shitshow is qua dialoog laat ik hem gewoon links (🤪) liggen en koop ik Dragon Quest III HD 2D remake wel.
Voor mij alvast niet, amuseer mij er zeer goed mee.
Toch al 20 uur ver.

De voorgaande ook gespeeld, en vind ze allemaal top.

Terug
Bovenaan