Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Het ziet er echt veel beter uit dan ik durfde hopen. De combat ziet er wel leuk uit!

Spijtig dat je maar met twee companions op pad kan.

Ik krijg ook nogal Mass Effect vibes.
Ik hou zielsveel van Mass Effect, maar ik heb toch nog net een groter boontje voor de gameplay van DA:O 🥹.

Verder ziet het er inderdaad wel goed uit, zoals verwacht verder de richting uit van animatie en graphics die Inquisition heeft ingezet (zal ook wel met de engine te maken hebben?).

Ik vind het zeer jammer dat je maar 3 abilities hebt. Het ziet er nu veel meer een action-game uit, button smashing. Voor de rest ziet het er wel goed uit, maar ik moet duidelijk de vorige games nog eens spelen of het plot nog eens nalezen want ik ben niet meer mee met het verhaal :lol:. Het verhaal van DA:O zit nog redelijk goed in mijn hoofd, maar dat van Dragon Age 2 en Inquisition? Ik heb al begot geen idee meer waar die over gingen. Varric had ik bvb niet meer herkend, en eerlijk gezegd doet de naam ook niet meer dan een belletje rinkelen.

Blijkbaar zou het ook niet meer helemaal open world zijn zoals Inquisition. Waarschijnlijk wel een verbetering denk ik. Ook zou Dragon Keep niet meer gebruikt worden wat ergens wel zonde is. Dus geen save/world state imports.
Misschien niet helemaal onlogisch als je ziet hoeveel keuzes je hebt moeten maken in de vorige games.

Ik vind het zeer jammer dat je maar 3 abilities hebt. Het ziet er nu veel meer een action-game uit, button smashing

Weten we dit al zeker? In die overlay waren toch meer dan 3 slots? Of ben ik nu verkeerd? Bovendien zou het talent systeem ook uitgebreid zijn.

Ik heb al begot geen idee meer waar die over gingen. Varric had ik bvb niet meer herkend, en eerlijk gezegd doet de naam ook niet meer dan een belletje rinkelen.

Oei 😅 Varric is uiteindelijk wel een belangrijk personage in Dragon Age 2 en Inquisition.

Oei 😅 Varric is uiteindelijk wel een belangrijk personage in Dragon Age 2 en Inquisition.
Ik hoop alleen maar dat Bianca het overleeft want zag er niet goed uit in de trailer voor haar...

Van zodra deze op bol staat wordt de pre-order gedaan!
Dragon Age Origins 2x uitgespeeld, DA2 ook 2x, en Inquisition zelfs 3x, veel zin om hier 100+ uren in te steken!!

Mja is de weg die ze eigenlijk al hebben ingezet sinds DA2. Zelf verkies ook het meer tactische van DA:O, maar met DA2 en Inquisition had ik wel het gevoel dat ze het in Dreadwolf Veilguard nog meer gingen doordrijven richting snellere, dynamischere combat.

Nu, ik kan zagen en klagen wat ik wil, deze komt toch gewoon binnen moment dat hij uit is.

Voor alle duidelijkheid, is het gevoel dat ik er mee krijg qua combat, niet m'n ding. En ben blijkbaar niet alleen als ik zo ff rond kijk online.
Het was een grapje :P

Mja is de weg die ze eigenlijk al hebben ingezet sinds DA2. Zelf verkies ook het meer tactische van DA:O, maar met DA2 en Inquisition had ik wel het gevoel dat ze het in Dreadwolf Veilguard nog meer gingen doordrijven richting snellere, dynamischere combat.

Het kan mij allebei wel bekoren. Nu ben ik nog volop zoet met Baldur's Gate 3 voor dat tactische aspect. Maar helaas komen er niet zo veel tactische RPGs uit (of blijven ze gewoon onder mijn radar?).

Nog nooit een Dragon Age gespeeld, maar spreekt me precies wel aan.

Ik heb me goed geamuseerd met Andromeda.

Ik ben hier nog eens alle DA 2 en 3 aan het installeren, DA1 kan ik in mijn hoofd nog afspelen dus die skip ik even :unsure:

Momenteel op steam de volledige serie te koop voor net geen 10euro. Ga zeker de comments en guides af qua prep voor problemen met de EA app.

Da's de enige die hier deftig werkt :p
Ik heb hier nog een Gog code als je wilt, zou op de meeste PC's toch moeten werken. Moet ik niets voor hebben.

Inquisition nu nog aan het spelen via EA en Epic en ik heb schrik. Boot tijd voor opstarten is altijd bijna 5 minuten en recent ook al wat crashes gehad. Maar de games staan precies wel bekend voor belabberde technische kant? Inquisition komt ook met een "waarschuwing" moest je bepaalde settings gebruiken dat veel saven aangeraden is voor crashes..

Terug
Bovenaan