Web Domeinnaam met naam bezet

Ik overweeg al een tijd mijn e-mailbeheer in eigen hand te nemen met een eigen domeinnaam, om wat minder afhankelijk te worden van dit soort fratsen.
Uiteraard is zowel voornaam.be, .com, .net, .eu als achternaam.be, .com, .net, .eu al bezet.

voornaamachternaam.tld of achternaamvoornaam.tld doe ik liever niet.

Er zijn heel wat tld's bijgekomen maar ik vind die allemaal wat mwaaah.

Hebben jullie tips om toch een professioneel ogend domein te vinden, of een professioneel ogende tld?
 
voornaam-achternaam, v-achternaam, vachternaam, voornaam-a, voornaama.

Een andere combinatie verzinnen die past. Of een afkorting of zonder klinkers bijvoorbeeld. Ik had al jaren een domein naam die een afgeleide was van mijn naam in mijn bezig voor ik er nadien iet professioneel van gemaakt heb. Toen klonk dat wat gek, maar als het dan de naam van uw zaak is valt dat minder op en is dat eerder een kwinkslag.

Ik vraag me ook af welke fratsen je moet uitsteken om die (betalende) accounts te laten vergrendelen. Daar zal altijd een grondige reden voor zijn, dus zo koosjer is het waarschijnlijk niet.
 
voornaam-achternaam, v-achternaam, vachternaam, voornaam-a, voornaama.

Een andere combinatie verzinnen die past. Of een afkorting of zonder klinkers bijvoorbeeld. Ik had al jaren een domein naam die een afgeleide was van mijn naam in mijn bezig voor ik er nadien iet professioneel van gemaakt heb. Toen klonk dat wat gek, maar als het dan de naam van uw zaak is valt dat minder op en is dat eerder een kwinkslag.
Thanks, voorlopig klinkt allemaal erg onnatuurlijk maar da´s misschien omdat ik het niet gewoon ben.
Ik vraag me ook af welke fratsen je moet uitsteken om die (betalende) accounts te laten vergrendelen. Daar zal altijd een grondige reden voor zijn, dus zo koosjer is het waarschijnlijk niet.
Ik heb het zelf gelukkig nog niet aan de hand maar volgens de berichten in het forum ginder zou Microsoft zelfs niet zeggen waarover het gaat. In de gevallen waar het wel gezegd werd zou het om een iets te blote foto uit een whatsapp-groepsgesprek gaan die automatisch gebackuped werd in OneDrive die dan weer een scriptje triggerde. Waarbij er - volgens de topics - geen mogelijkheid is om MS te contacteren.

Nu los daarvan, genoeg andere redenen om stillaan over te schakelen naar een eigen domein.
 
Thanks, voorlopig klinkt allemaal erg onnatuurlijk maar da´s misschien omdat ik het niet gewoon ben.

Ik heb het zelf gelukkig nog niet aan de hand maar volgens de berichten in het forum ginder zou Microsoft zelfs niet zeggen waarover het gaat. In de gevallen waar het wel gezegd werd zou het om een iets te blote foto uit een whatsapp-gesprek gaan die automatisch gebackuped werd in OneDrive. Waarbij er - volgens de topics - geen mogelijkheid is om MS te contacteren.

Nu los daarvan, genoeg andere redenen om stillaan over te schakelen naar een eigen domein.
Ja, ik kan een eigen domein naam natuurlijk alleen maar aanraden. Je zit dan ook nergens aan vast. Zo'n Telenet of Proximus email is tof, en voor velen voldoende, maar als je van internet provider wil wisselen ben je gejost natuurlijk. :) Ik blijf het ook altijd grappig vinden als er zo nog een camionette voorbij rijdt "[email protected]". 😂

Ik heb die zelf gekoppeld aan een Google app service, daar kan ik in theorie nog altijd worden uitgesloten, maar de domein naam is van mij. En met automatische mail backups van daar ben ik normaal ook niets kwijt moest zoiets voorvallen.

Volgens wat ik op het internet lees zijn er altijd wel manieren om ze te contacteren, maar je moet volhardend zijn, en voor "free" accounts is dat altijd moeilijker dan voor een dienst waar je voor betaald natuurlijk.
 
Voila inderdaad; ik ben hetzelfde van plan!
Moest Google na een paar jaar zijn voorwaarden veranderen o.i.d. kan ik dan relatief eenvoudig mijn mails omleiden of ergens anders ontvangen.

Ik heb nu een vrij oud @outlook.com e-mailadres waarmee ik natuurlijk bij 1000 websites geregistreerd ben.
Tijdens een vorige lockdown ben ik alle sites die ik me nog vaag herinner afgegaan en heb mijn wachtwoorden allemaal veranderd naar een uniek wachtwoord (gelukkig met een passwordmanager) - de bijhorende e-mailadressen wijzigen naar eentje dat echt van mij is, is de volgende stap zodat ik toch wat minder afhankelijk ben van 1 dienst.
 
ik vertrouw mezelf niet. Ik ben niet zeker dat ik binnen 5 - 10 jaar nog steeds toegang zal hebben tot mijn eigen domeinnaam (ik kan altijd eens vergeten, iets wat verkeerd gaat etc). Ik blijf dus bij gmail :)
 
Terug
Bovenaan