CANVAS Documentaire Cobain

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
Net de documentaire van Brett Morgan over het leven van Kurt Cobain gekeken. Was gisteren op Canvas.
Damn , toch zwaar van onder de indruk en enkele kippenvelmomenten.
Was een heel deel van m'n tienerjaren en had uiteraard ook alle cd's.
Toch enkele nieuwe inzichten gekregen.
 
Ik vond dat ding echt bullshit (jaren geleden is gezien).

Visueel heel leuk gedaan maar het feit dat nen Dave Grohl nergens zijn zegje doet zegt voor mij genoeg. Dit is gewoon Courtney dat haar beeld en visie op de feiten wil meegeven. Zitten er kernen van waarheid in? Een paar (ik ben er ook wel mee akkoord dat Cobain die bekendheid niet aankon) maar verder neem ik die film met een serieuze korrel zout.
 
Ik vond dat ding echt bullshit (jaren geleden is gezien).

Visueel heel leuk gedaan maar het feit dat nen Dave Grohl nergens zijn zegje doet zegt voor mij genoeg. Dit is gewoon Courtney dat haar beeld en visie op de feiten wil meegeven. Zitten er kernen van waarheid in? Een paar (ik ben er ook wel mee akkoord dat Cobain die bekendheid niet aankon) maar verder neem ik die film met een serieuze korrel zout.
Das ook weer waar . Je zal er nooit geen volledig beeld van krijgen maar vond em toch de moeite waard om te zien.
Vooral die homevideos waar hij er toch eerder als een fragiel ventje met acné uit komt. Zo had ik em nooit eerder gezien.
Ik ben opgegroeid met de beelden van Nirvana die ik zag op MTV en de occasionele foto's en zever in boekjes à la Joepie. ;)
 
Das ook weer waar . Je zal er nooit geen volledig beeld van krijgen maar vond em toch de moeite waard om te zien.
Vooral die homevideos waar hij er toch eerder als een fragiel ventje met acné uit komt. Zo had ik em nooit eerder gezien.
Ik ben opgegroeid met de beelden van Nirvana die ik zag op MTV en de occasionele foto's en zever in boekjes à la Joepie. ;)
Ja die home videos liegen natuurlijk niet maar bij heel veel van die film heb ik echt mijn bedenkingen
 
Genoeg bands als voorbeeld die contractueel vernietigd worden als ze hun shows en optredens niet deden toen...zelfs tot op relatief recent Amy Winehouse.
Niet vergeten wat Nirvana toen heeft teweeg gebracht,heel de wereld wou er een stukje van.
Die gast is gewoon uitgebuit en te belangrijk gemaakt.
Mentaal moet je al erg sterk zijn met zoiets om te gaan,zijn relatie met Courtney Love heeft ook zeker niet geholpen.
Blijft voor mij persoonlijk enorm pijnlijk want ik was razende fan v Nirvana,en nog steeds..na al die jaren speel ik hun albums nog met regelmaat.
Zelfde met Alice in Chains,blijkbaar heb ik een zwak voor grunge waarvan de zangers zijn overleden.
Trouwens een redelijk vergelijkbaar lot.
 
Ik denk dat Stayley nog erger was. Die kerel ging echt gewoon aan de drugs ten onder. Cobain zonder Courtney had misschien nog goed gekomen.

Als je er over na denkt is Vedder nog de enige grunge zanger van toen die overschiet: Cobain, Stayley, Cornell, Wood, Weyland, ... all gone
 
Terug
Bovenaan