Diy Server/nas

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vow
  • Startdatum Startdatum
Zit 2x 5tb in, voor mijn toepassing op dit moment ruim genoeg. Foto’s + documenten pakt niet zo veel ruimte in, camera wordt automatisch gedeletet na een periode, media ben ik ook niet zo’n hoarder. Hangt af van je gebruik natuurlijk.

Edit: alleen spijt dat ik in het begin geen raid ingesteld heb, schijven nemen dus niet automatisch van elkaar over als er een uitvalt. Op zich niet erg want er wordt wel gebackupt naar elkaar, maar als een schijf uitvalt ga ik wat meer werk hebben nu.
 
Heb de ugreen dxp 4800.
Zitten ondertussen 3 harde schijven van 16 tb in. Bij het bijvoegen van de harde schijven heb ik die de transfer laten maken naar RAID. Duurde wel eventjes. Maar het ugreen OS maakte dat gewoon mogelijk. En voor mij voldeed dat aan mijn behoeften. Zag niet echt meerwaarde aan installatie uraid of een andere open source oplossing.
Nog gekocht voordat de prijzen zot gingen... zie ook hier : https://www.beyondgaming.be/threads/systeem-voor-plex-nuc.34310/

Op dit moment is er een aanbieding lopende bij hen, dus bij ugreen dus wel iets van korting. Je moet gewoon even kijken wat je effectief wil en wenst. Maar de prijzen zijn wel wat duurder geworden...
Al valt het voor deze nog wel mee : https://nas-eu.ugreen.com/products/ugreen-nasync-dxp4800-gt-4-bay-nas-storage
Deze is maar 60€ meer dan hetgeen ik destijds voor de mijne betaald heb.
Maar lijkt wel niet ideaal te zijn voor videocontent op het eerste zicht.

Gisteren wel even een UPS gekocht omdat mijn NAS al een paar keer een vroegtijdige stopzetting gekregen heeft wat niet ideaal is voor de schijven. En met de kost van de schijven en dergelijke van tegenwoordig... word ik niet happy indien die vroegtijdig dood gaan...
 
Terug
Bovenaan