Denk je hier anoniem te zijn en vind je dit belangrijk?

Zit je hier anoniem

• Ja - ik let hier zelf ook op

Stemmen: 37 26,2%
  • Ja - al ben ik mij er van bewust dat ik allicht niet voor iedereen anoniem ben

Stemmen: 75 53,2%
  • Nee

Stemmen: 29 20,6%

• Totaal aantal stemmers
    141
Ik probeer niet té open te zijn.
Maar gezien mijn blog, mijn vennootschap en wat krantenartikels duurt het niet lang om er achter te komen waar ik woon en wie ik ben.

Ik denk echter niet dat ik zo verschillend ben online als in persoon en ik deel nu ook weer niet alles in detail hier waardoor het ook weer niet een drama is als ik gekend ben.

Ik denk dat ik u op facebook heb eigenlijk :p Maar geen idee waarom want ik denk niet dat we ooit op een meeting geweest zijn. ( of ik verwar u met iemand anders :unsure: )

Denk het ook. Kheb wel meer anciens van zwam op fb (gehad). Ze hebben niet altijd allemaal de opkuis overleefd :D.
Ik denk dat gij zo via via zijt binnengesukkeld maar dat ge meer contact had met mijn man?
m.a.w. je hebt hem nu eraf gesmeten.

Ik probeer hier geen duidelijk identificeerbare informatie te zetten zoals mijn naam, werk,... ik ben ook niet super specifiek over mijn woonplaats. Tijdens mijn studies heb ik wel vermeld wat ik studeerde en waar, en zo enkele medestudenten ontdekt. Ik vermoed als ge alles samenlegt dat ge wel dicht bij mij uitkomt. En er zijn altijd leden die ge door omstandigheden eens pmt of ziet op een meet en die dus wat meer weten van u. Vroeger postte ik al wel eens foto's op zwam of dergelijke. Ik heb wel af en toe een pm gekregen van iemand die mij ergens gespot had, maar nooit problemen mee gehad.
Mijn probleem met niet anoniem zijn is eerder dat ik niet weet wie er meeleest, en er zijn nu eenmaal wel speciale gevallen in de wereld.
Wel, toen ik jaren terug enkel de lurker uithing op telenet games (of was het al 9lives?) las ik ook gewoon hele discussies waarin mensen hun persoonlijk leven uit de doeken deden. Als iemand met (vroeger toch) een goed geheugen had ik zo soms ook wel een vrij gedetailleerd beeld van het leven van compleet onbekenden. Ik weet nog dat er een member was met de naam Arifiene, die een foto had gepost. Een tijd later ging ik dan met mijn vrienden eens uit in een andere buurt dan gewoonlijk en ik kwam haar daar tegen. Natuurlijk heb ik ze niet aangesproken ofzo, maar het is wel duidelijk dat te herkenbaar posten met foto's niet altijd zo'n goed idee is.

Dat gezegd zijnde vrees ik wel dat ik hier gewoon al veel te veel heb gedeeld om werkelijk anoniem te zijn, en zoals @Kas de Kalebas zegt is het maar een kwestie van zaken verzamelen en linken.

Wel, toen ik jaren terug enkel de lurker uithing op telenet games (of was het al 9lives?) las ik ook gewoon hele discussies waarin mensen hun persoonlijk leven uit de doeken deden. Als iemand met (vroeger toch) een goed geheugen had ik zo soms ook wel een vrij gedetailleerd beeld van het leven van compleet onbekenden. Ik weet nog dat er een member was met de naam Arifiene, die een foto had gepost. Een tijd later ging ik dan met mijn vrienden eens uit in een andere buurt dan gewoonlijk en ik kwam haar daar tegen. Natuurlijk heb ik ze niet aangesproken ofzo, maar het is wel duidelijk dat te herkenbaar posten met foto's niet altijd zo'n goed idee is.

Dat gezegd zijnde vrees ik wel dat ik hier gewoon al veel te veel heb gedeeld om werkelijk anoniem te zijn, en zoals @Kas de Kalebas zegt is het maar een kwestie van zaken verzamelen en linken.
Ge haalt hier nu wel een voorbeeld aan, ik denk niet dat er iemand niet wist wie arifiene was. En ze is ook nogal herkenbaar. Staat ook op mijn fb :v.
Zeker de mensen die bij telenet.games op zwem vertoefden kennen wel veel leden van die tijd denk ik. En bijhorende drama :D

@Str8_6 nee hoor :p

Geen idee wie me zou kennen. (die mogen altijd eens een pm sturen :-) )
Langs mijn kant, ken ik hier niemand persoonlijk.
Mijn nickname komt nog uit de telenet.games periode. Dus wie weet..

Ik vind het eigenlijk wel vervelend want het weerhoudt mij van bepaalde meer persoonlijke zaken hier te posten en ik houd mij dus vaak in.
Hier ook eens een PM ontvangen van een klant(anoniem) na het posten in het brutoloontopic die het herkende door iets teveel details.
Sindsdien denk ik toch ook 2x na voor ik iets neerschrijf, vooral omdat ik niet weet wie die persoon is.
Moest ik weten wie mij hier kent dan zou ik dat kunnen plaatsen en inschatten wat wel/niet kan, maar nu blijft dat een misterie dus ben ik toch voorzichtig.

Ge haalt hier nu wel een voorbeeld aan, ik denk niet dat er iemand niet wist wie arifiene was. En ze is ook nogal herkenbaar. Staat ook op mijn fb :v.
Zeker de mensen die bij telenet.games op zwem vertoefden kennen wel veel leden van die tijd denk ik. En bijhorende drama :D
Oh, Arifiene heb ik ook nog op mijn fb :unsure:

Ik denk ik jou ook ooit wel eens gezien heb? Maar ik heb een zeer slecht geheugen (zeker als het op gezichten aankomt), dus ik zou je sowieso niet meer herkennen. Je man heb ik ook wel eens gezien denk ik. Zarathustra ook ooit wel eens denk ik. Veel mensen die vroeger op de verschillende zwam-fora zaten heb ik wel eens in het echt gezien.
Dus ik ben zelf niet echt bezig met dat anoniem gedoe, maar ik post tegenwoordig ook niet veel prive dingen hier, buiten muziek-dingen in het muziek-forum :p En er zijn een paar mensen op het muziek-forum die ik ook wel eens in het echt zie (sommigen zelfs regelmatig gezien onze kinderen naar dezelfde school gaan lol)

Geen idee wie me zou kennen. (die mogen altijd eens een pm sturen :) )
Langs mijn kant, ken ik hier niemand persoonlijk.
Mijn nickname komt nog uit de telenet.games periode. Dus wie weet..
Ja, ik vraag me ergens hetzelfde wel af.

Ik probeer er in het algemeen wel wat op te letten, maar wie weet wat ik hier over alle jaren heen reeds gedeeld heb.

Hier ook eens een PM ontvangen van een klant(anoniem) na het posten in het brutoloontopic die het herkende door iets teveel details.
Sindsdien denk ik toch ook 2x na voor ik iets neerschrijf, vooral omdat ik niet weet wie die persoon is.
Moest ik weten wie mij hier kent dan zou ik dat kunnen plaatsen en inschatten wat wel/niet kan, maar nu blijft dat een misterie dus ben ik toch voorzichtig.
Ik meen mij ooit te herinneren dat men ooit op het journaal/ het nieuws de meest bezochte websites van dat jaar werden getoond.

Het brutoloontopic van 9 lives zat daar toen bij.

Na een meet in Leuven ten tijde van 9lives, en als ik me niet vergis ook eens in Gent, een BBQ bij Trump en een frietmeeting zal ik wel niet zo anoniem meer zijn voor bepaalde forumleden. Ten tijde van 9lives ook m'n 'BFF' leren kennen en daarnaast van een andere BGer ook een (in 't wild geboren) kitten geadopteerd.

Het is in ieder geval leuk eens een gezicht te zien achter die nicknames & avatars.

Als zelfstandige in IT en beveiliging vind ik het cruciaal om grotendeels anoniem te blijven in deze kleine, complexe & duistere wereld. Helaas heb ik bij klanten al meerdere malen gezien welke gevolgen openbaar zichtbare informatie kan hebben, variërend van carjackings tot homejackings. Daarom ben ik bewust niet actief op sociale media en plaats ik geen video's of foto's van mezelf, vrienden of familie online.
Security by obscurity.

Met de opkomst van AI-technologieën wordt dit risico alleen maar groter. Het is tegenwoordig veel te eenvoudig geworden om iemand te geolokaliseren of persoonlijke informatie te achterhalen. Op basis van je foto's & videos kan er nieuwe deepfake content gemaakt worden. Bovendien wil ik niet dat mijn gegevens zomaar op straat liggen, zeker niet voor gebruik door de overheid en bv. politiediensten & commercieel.
In China kunnen a.d.h.v. AI bv. perfect iemand z'n foto in een database toevoegen en die persoon volgen van de ene kant van 't land naar het andere, jawel, één van de 1,4 miljard Chinezen, zonder false positives. Ik zou het met het blote oog niet kunnen...

Vroeger nog m'n echte voornaam & achternaam gebruikt op een ander forum, het was een ramp om alle posts & quotes waarin m'n naam stonden weg te krijgen, maar het is gelukt. Als ik m'n naam google is er tegenwoordig quasi niks nuttigs van m'n privé informatie te vinden...
Door nu als zelfstandige te stoppen zullen m'n persoonsgegevens, op termijn, hier en daar ook verdwijnen en zal ik als het ware een digitaal spook worden.

Als ik mijn naam google kom ik bij een zanger uit. Dan eens bij een docent en therapeut...
Ergens wel goed dat je een bekende voor en familienaam hebt.
Dan kunnen ze je moeilijker vinden lijkt me :D

Als ik mijn naam google kom ik bij een zanger uit. Dan eens bij een docent en therapeut...
Ergens wel goed dat je een bekende voor en familienaam hebt.
Dan kunnen ze je moeilijker vinden lijkt me :D

En met je forumnaam is het al helemaal onmogelijk.

Hier wel vrij bekend irl, er wonen zelfs forummers naast mij.

Op fora ben ik een vrij open boek, waarschijnlijk iets te open; maar de laatste jaren leef ik praktisch als kluizenaar dus de kans is groter dat iemand mij herkend van andere sites dan uit het echte leven.
Om volledig anoniem te blijven op het web meen ik dat je tegenwoordig al een stevige IT kennis nodig hebt en dat het in de toekomst nog moeilijker zal worden (zeker mocht de Belgische overheid doorzetten met hun idee om itsme te gebruiken om bepaalde commerciële sites te bezoeken).

Terug
Bovenaan