Denk je hier anoniem te zijn en vind je dit belangrijk?

Zit je hier anoniem

• Ja - ik let hier zelf ook op

Stemmen: 37 26,2%
  • Ja - al ben ik mij er van bewust dat ik allicht niet voor iedereen anoniem ben

Stemmen: 75 53,2%
  • Nee

Stemmen: 29 20,6%

• Totaal aantal stemmers
    141
Ik ben hier vrij open over mezelf (voetbalclub, woonplaats) dus het zou voor mensen die me kennen niet moeilijk zijn om te achterhalen wie ik ben. Voor zover ik weet zit er echter maar één persoon uit mijn kennissenkring hier. En das nen toffe pee, dus alles oké.

Ik probeer ook anoniem te blijven.
Heb al veel willen posten over van alle situaties maar altijd terughoudend geweest omdat iedereen, ook zonder account, kan meelezen en ik wil absoluut niet dat ook maar 1 persoon me zou kunnen identificeren.
Chapeau aan alle andere leden die zich daar niets van aantrekken!
Zelfs in het brutoloon topic mijn loonpost terug verwijderd.

Niet belangrijk.
Er mag toch nix illegaals gedaan worden hier dus waarom dan bang zijn?

Gewoon eerlijk zijn en dan hoef je nooit bang te zijn.

Want who knows... na 15 jaar doe je dan eens een meeting en dan komt toch alles naar boven :cheer:

Heb je niet letterlijk dingen hier gepost waarvoor je werkgever je per direct zou buitensmijten moest hij het weten? :p

Ik probeer toch ook zoveel mogelijk anoniem te blijven. Ben dan ook vaak voorzichtig met het vrijgeven van persoonlijke info, die anderen aan mij zouden kunnen linken. Wie mij zou kennen, zou wellicht uit sommige van mijn posts kunnen achterhalen dat ik het ben, maar de kans dat hier iemand zit die mij kent, acht ik sowieso uiterst klein.
Ik gebruik ook op bijna alle plaatsen waar ik kom een random nickname (hier is het een uitzondering omdat het hier over gaming ging en is dus mijn PSN naam). Zelfs mijn e-mail adres hier is een pseudoniem dat ik voor vanalles gebruik waar men mijn echte naam niet hoeft te weten.

Ik zat overigens op het Internet al van voor sommigen hier geboren waren, en toen zat ik wel met echte naam op mailing lists en usenet groepen, en dan ettelijke jaren later merk/besef je dat die dingen nog allemaal terug te vinden zijn, via zaken als dejanews, wayback machine, etc... Wat op het Internet komt verdwijnt echt nooit meer :).

Sommigen uit het loopforum weten al lang wie ik ben. Sinds ik meeliep met KOTK zijn er nog meer mensen die mij weten te vinden.

Als je anno 2025 hard genoeg research doet dan vind je nu mijn naam wel ergens.

Vind ik dat erg? Niet echt. Ik heb niks te verbergen. (Maar verwacht nu niet dat ik publiekelijk mijn naam in dit topic ga posten)

Laatst bewerkt:
Meeste weten wel wie ik ben, voor mij allemaal geen issue.
Ook al een deel mensen in het echt gezien, ik zit daar eigenlijk allemaal niet zo mee in.

Ik heb hier al zoveel gedeeld, tot op 9L indertijd zelfs welk exact huis ik gekocht had.
Ik ben open over m'n werkgever, woonplaats, met welke auto's ik rij,...
Via B&S ook al veel leden hier irl gezien.

Heel vroeger was er op 9L nog een topic "hoe zie jij eruit", daar heb ik toen meerdere foto's gedeeld. Dat zou ik nu niet meer doen.

Maar wie googled zal wss wel snel op mijn facebook of Instagram uitkomen..

Ik denk dat ik nog anoniem ben hier. 1 user kan me werkgerelateerd wel (her)kennen.
Ik probeer hier bewust niet te herkenbaar te posten. Daarom heb ik hier nog geen functie/loon gepost.

Ik ben van het principe dat ik niks op het internet schrijf dat ik ook niet in het echt zou zeggen. Dus zo een groot probleem heb ik er niet mee. Vroeger nog wel op meetings geweest ( pakweg 20 jaar terug) maar weet niet hoeveel van die mensen hier nu nog zitten

Nee, zelf al naar meetings geweest en/of verschillende leden IRL ontmoet. Via Discord weten ook bepaalde leden wel mijn naam of wie ik ben.

Ik was ooit vrij actief op autogerelateerde fora en daar werd in topics om af te spreken voor meetings, rondritten, trackdays, bbq’s etc. altijd de echte naam gebruikt. Was gewoon makkelijker voor de organisator om zonder veel omwegen te zien wie er al gestort had. Ook werden in publieke topics regelmatig foto’s gepost van de eigen wagen(s) op de oprit en waar huis en omgeving zichtbaar waren. Op een bepaald moment bezat ik een auto die bij ‘de community’ nogal in trek was, deels om de auto zelf maar vooral om de vorige bekende eigenaar (wist ik zelf niet bij aankoop, pas vernomen toen ik er voor het eerst mee naar de dealer ging). Op een zaterdag stond er een forummer aan de deur van wie ik wist dat die een paar gemeenten verder woonde (maar voor de rest maar vaag kende van events) vergezeld van een Hollander die ik nog nooit gezien had. Ze vroegen om de auto in kwestie te zien want de Hollander wou er een bod op uitbrengen. Ietwat verbijsterd zei ik dat we juist gingen vertrekken en dat de auto binnen stond en niet te koop was. Paar dagen later belt mijn vrouw dat er al bijna 2 uur een camionette met Hollandse nummerplaat voor de deur stond. Ik direct naar huis, rij opzij binnen en ben nog geen stap in de living of daar gaat de bel al. Aan de deur: dezelfde Hollander van zaterdag, deze keer zonder mijn vage forumkennis maar wel samen met een andere Hollander (schimmig figuur). Of ze nu wel de auto konden zien en dat ‘we een prijs gingen afspreken en dat ze er morgenvroeg zouden omkomen’. Ik zeg tegen die mannen: ‘Dacht het niet, auto is niet te koop en als je van plan bent om nog eens te komen bel dan ineens de 100 want het zal nodig zijn.’ Bleek later dat die Hollander op een meeting die forummer had gecontacteerd om te weten wie ik was en waar ik woonde en hem de eerste keer had meegenomen om wat goodwill te creëren. Ik heb hem dan vrij kordaat duidelijk gemaakt dat hij dat geen tweede keer meer moest proberen of dat het ook zijn beste dag niet zou zijn. Dus bottom line, pas op met wat je allemaal prijs geeft…

Nee, zelf al naar meetings geweest en/of verschillende leden IRL ontmoet. Via Discord weten ook bepaalde leden wel mijn naam of wie ik ben.
Op graspop wil ik u wel ene trakteren :fingerguns:

Mensen die me kennen kunnen mij er wel uithalen met de dingen die ik hier vermeld. Ik sta ook open voor meetings etc.

Maar ik schrijf hier wel niet mijn meest persoonlijke dingen neer. Ook mijn professionele achtergrond laat ik hier wat achterwege.

Ik probeer hier geen duidelijk identificeerbare informatie te zetten zoals mijn naam, werk,... ik ben ook niet super specifiek over mijn woonplaats. Tijdens mijn studies heb ik wel vermeld wat ik studeerde en waar, en zo enkele medestudenten ontdekt. Ik vermoed als ge alles samenlegt dat ge wel dicht bij mij uitkomt. En er zijn altijd leden die ge door omstandigheden eens pmt of ziet op een meet en die dus wat meer weten van u. Vroeger postte ik al wel eens foto's op zwam of dergelijke. Ik heb wel af en toe een pm gekregen van iemand die mij ergens gespot had, maar nooit problemen mee gehad.
Mijn probleem met niet anoniem zijn is eerder dat ik niet weet wie er meeleest, en er zijn nu eenmaal wel speciale gevallen in de wereld.

Ik heb op BG vrij lang gewoon de link naar mijn facebook in mijn signatuur gezet. Anonimiteit op het internet is een leugen. Binnen enkele jaren staan algoritmes vermoedelijk ver genoeg dat ze alle posts van een lid kunnen lezen, analyseren, en dat er dan gewoon een echte naam komt uitgerold. Misschien staan ze vandaag al ver genoeg.

Aangezien ik arts ben en in een specifiek domein actief ben, zullen er een aantal wel kunnen weten wie ik ben.

Ik vind het eigenlijk wel vervelend want het weerhoudt mij van bepaalde meer persoonlijke zaken hier te posten en ik houd mij dus vaak in.

Ook weet ik vanuit mijn contacten met bepaalde mensen in de sportwereld veel info die hier niet mag gedeeld worden en dat is soms een moeilijke als ik bepaalde conversaties zie passeren.

Ik probeer hier geen duidelijk identificeerbare informatie te zetten zoals mijn naam, werk,... ik ben ook niet super specifiek over mijn woonplaats. Tijdens mijn studies heb ik wel vermeld wat ik studeerde en waar, en zo enkele medestudenten ontdekt. Ik vermoed als ge alles samenlegt dat ge wel dicht bij mij uitkomt. En er zijn altijd leden die ge door omstandigheden eens pmt of ziet op een meet en die dus wat meer weten van u. Vroeger postte ik al wel eens foto's op zwam of dergelijke. Ik heb wel af en toe een pm gekregen van iemand die mij ergens gespot had, maar nooit problemen mee gehad.
Mijn probleem met niet anoniem zijn is eerder dat ik niet weet wie er meeleest, en er zijn nu eenmaal wel speciale gevallen in de wereld.
Ik denk dat ik u op facebook heb eigenlijk :p Maar geen idee waarom want ik denk niet dat we ooit op een meeting geweest zijn. ( of ik verwar u met iemand anders :unsure: )

Ik denk dat ik u op facebook heb eigenlijk :p Maar geen idee waarom want ik denk niet dat we ooit op een meeting geweest zijn. ( of ik verwar u met iemand anders :unsure: )
Denk het ook. Kheb wel meer anciens van zwam op fb (gehad). Ze hebben niet altijd allemaal de opkuis overleefd :D.
Ik denk dat gij zo via via zijt binnengesukkeld maar dat ge meer contact had met mijn man?

Terug
Bovenaan