De Wever I gaat van start met Arizona

Als 20% een officieel bijberoep erbij kan pakken, dan zal het gemiddeld genomen niet het zwaarste beroep zijn idd.
Reactie van Groen is ook wel typerend:

20% gaat bijklussen - dat doen ze om extra inkomen te hebben - het loon is dus te laag - agenten moeten opslag krijgen.

Fantastische logica daar bij groen :wallbash:

Reactie van Groen is ook wel typerend:

20% gaat bijklussen - dat doen ze om extra inkomen te hebben - het loon is dus te laag - agenten moeten opslag krijgen.

Fantastische logica daar bij groen :wallbash:

Loon is niet te laag. De belastingen op het loon is te hoog. Vooral overuren en bonussen worden zwaar belast. Een hoger loon zal netto niet veel meer zijn.

De reden dat dat percentage is gestegen is omdat er flexijob is uitgevonden. En politieagenten hebben geen klassieke 9-to5 waardoor er makkelijk gecombineerd kan worden.

Dat wijzen naar "ze verdienen te weinig" is gewoon verzonnen..

Leerkrachten werken ook veel meer bij in flexijobs. (https://www.gva.be/binnenland/voora...-flexi-job-naast-hun-vaste-baan/60094868.html) . Waarom is dat? Omdat ze in een werkstatuut werken die het veel makkelijker toelaat om een flexijob uit te oefenen. We moeten niet flauw doen. Hetzelfde geldt voor politieagenten.

Het is eigenlijk heel erg die flexijob-statuut. Ik lees hier ergens dat er al 26.000 aan FTE's aan flexijobs zijn zitten te werken in 2024. Dat zijn 26.000 jobs die geen tot nauwelijks sociale bijdragen betalen :p. Terwijl we honderdenduizenden werklozen hebben liggen :p.

Die flexijobs zullen inderdaad niet blijven duren. Men zal nog eens geld nodig hebben en de rekensom maken hoeveel geld daarvan niet naar de staat vloeit en dat beginnen terugdraaien

Als 20% een officieel bijberoep erbij kan pakken, dan zal het gemiddeld genomen niet het zwaarste beroep zijn idd.
De reden dat dat percentage is gestegen is omdat er flexijob is uitgevonden. En politieagenten hebben geen klassieke 9-to5 waardoor er makkelijk gecombineerd kan worden.

Leerkrachten werken ook veel meer bij in flexijobs. (https://www.gva.be/binnenland/voora...-flexi-job-naast-hun-vaste-baan/60094868.html) . Waarom is dat? Omdat ze in een werkstatuut werken die het veel makkelijker toelaat om een flexijob uit te oefenen. We moeten niet flauw doen. Hetzelfde geldt voor politieagenten.

Het is eigenlijk heel erg die flexijob-statuut. Ik lees hier ergens dat er al 26.000 aan FTE's aan flexijobs zijn zitten te werken in 2024. Dat zijn 26.000 jobs die geen tot nauwelijks sociale bijdragen betalen :p. Terwijl we honderdenduizenden werklozen hebben liggen :p.

Komt een agent in aanmerking voor een flexijob?

Als ik het artikel lees zou ik er wel vanuit gaan dat het een bijberoep als zelfstandige is

Maar 4/5e werken met een flexijob, die kans is veel groter ja 😅

Het erge lijkt me in dit geval ook vooral dat de politie gerust meer uren zou kunnen gebruiken van hun agenten, maar dat het nu voor een agent voordeliger is om extra uren in pakweg de horeca te presteren dan om overuren te doen als politie die wel belast worden. We zijn mensen met unieke skills fiscaal aan het pushen om pinten te tappen in plaats van te doen waar ze goed in zijn.

Het erge lijkt me in dit geval ook vooral dat de politie gerust meer uren zou kunnen gebruiken van hun agenten, maar dat het nu voor een agent voordeliger is om extra uren in pakweg de horeca te presteren dan om overuren te doen als politie die wel belast worden. We zijn mensen met unieke skills fiscaal aan het pushen om pinten te tappen in plaats van te doen waar ze goed in zijn.
Goh ik weet nu niet hoe het bij de politie zit natuurlijk.

Maar bij ons (overheid), als je overuren laat uitbetalen is dat gewoon belast als gewoon loon, dus niet zoals in de privé de 1e paar 100uren fiscaal voordelig.
Ik heb ook al gezegd dat ik gerust meer overuren wil doen, maar voor 7€ netto per uur (bij wijze van spreken) kom ik op n zondag men zetel niet uit. Dan kan ik beter een flexijob gaan doen of niks

Voor wat hoort wat, maar het is tegenwoordig veel nemen en weinig geven (vanuit overheidsstandpunt)

We zijn mensen met unieke skills fiscaal aan het pushen om pinten te tappen in plaats van te doen waar ze goed in zijn.
Denk dat bij een flexi je ook gewoon meer inspraak hebt over je uren. Als je bij de politie extra wil werken dan werk je een volledige shift of ordedienst extra. Maar zeggen morgen kom ik 3 uur meer, dat gaat meestal moeilijk of niet.

We zijn mensen met unieke skills fiscaal aan het pushen om pinten te tappen in plaats van te doen waar ze goed in zijn.
Die unieke skills moet je ook niet overdrijven, feiten van de afgelopen maand:

illegaal wapen binnengebracht bij politie - een tweeloop jachtgeweer, op het document staat: 1 loops geweer met kogel
illegaal wapen in beslag genomen bij huiszoeking, het bleek een alarmpistool te zijn

Dat zijn dus gewoon eersteklas kiekens die bovenstaande gepresteerd hebben :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Alarmpistolen zonder BEL-nummer zijn illegaal
Het was een legaal want mocht het de week daarna gaan ophalen, het is zelfs nog straffer - het was initieel aangegeven als geladen pistool terwijl het dus om een alarmpistool ging, zelfs de ‘kogels’ hebben ze niet herkent en ze waren met meer dan 5. Qua vertrouwen in onze wetgevende macht hebben ze geen goede beurt gemaakt daar.

Het was een legaal want mocht het de week daarna gaan ophalen, het is zelfs nog straffer - het was initieel aangegeven als geladen pistool terwijl het dus om een alarmpistool ging, zelfs de ‘kogels’ hebben ze niet herkent en ze waren met meer dan 5. Qua vertrouwen in onze wetgevende macht hebben ze geen goede beurt gemaakt daar.

Op zich toch goed, als ze niet zeker zijn dat ze het even meenemen en als het oké is dat ze het teruggeven?

Mja kemels vind je overal terug hoor.

Op deze pagina link staan er enkele alarmpistolen te koop, die zien er voor mij toch redelijk echt uit.

Op zich toch goed, als ze niet zeker zijn dat ze het even meenemen en als het oké is dat ze het teruggeven?

Mja kemels vind je overal terug hoor.
Idd, laat ons zeggen dat de politie er zelf wat mee verveeld zit - want ze hebben een paar kemels geschoten bij die interventie.

Paar jaar terug zelfs eens onterecht aan de kant gezet - heb dan gebeld met bureau en later heeft de patrouille die me aan kant heeft gezet me wel persoonlijk opgebeld om hun te excuseren- dat sierde hen wel. Wetgeving is ook complex en zelfs wie er dagelijks mee bezig is maakt fouten.

Terug
Bovenaan